14 نکته برای داشتن یک استارت آپ موفق

چگونه یک استارت آپ موفق داشته باشیم

بسیاری از مشتریان ما صاحبان استارت آپ هستند. بنابراین، ما فراز و نشیب های زیادی را در اینجا بررسی کرده ایم و تصمیم گرفته ایم مقاله خود را در مورد چگونگی راه اندازی بهتر یک کسب‌وکار نوپا بنویسیم. صحبت در مورد ایجاد استارت ‎آپ ها می‌باشد، این فرآیند به آسانی که فکر می کنید نیست. این بار تصمیم داریم راهنمایی مختصری را برای کسانی که می‌خواهند یک استارت آپ موفق باشند بنویسیم.

استارت آپ چیست؟

1-  ایجاد یک ایده

توسعه یک ایده و تحقق یک استارتاپ کار دشواری است. برای تأثیرگذاری یک استارت آپ، موارد زیادی را باید در نظر گرفت. نکته اصلی این است که دیدگاه خود را باید به سمت مشکلات افراد ببرید و شروع کار خود را از این طریق نشان دهید. نیازهای مردم از برنامه کاری شما مهمتر است؛ اما در عین حال انگیزه و هدف خود را در زندگی مشخص کنید و به هدف های خود توجه کنید.

معیارهای اصلی در ایجاد یک ایده موفق به شرح زیر می باشد:

  • دوام ( ارزش کار شما در طول زمان مشخص می‌شود )
  • اعتماد به نفس ( امکان دفاع از ایده خود )
  • پایداری ( امکان تحقق ایده در برابر برخی از مشکلات )

بنابراین، شما آماده ایجاد یک استارت آپ هستید. در اینجا این سؤال پیش می‌آید که ایده از کجا گرفته می‌شود؟ ما از نظر تجربی چندین روش مختلف را تشخیص داده ایم که می‌تواند به شما در یافتن ایده مناسب برای یک استارت آپ کمک کند:

  • فکر کردن در مورد آنچه که شما یا افراد نزدیک خود ندارید کافی نیست. باید به نیاز جامعه توجه کنید.
  • نگاهی مدرن در مورد آنچه که می‌خواهید انجام دهید.
  • به دنبال آن چیزی بروید که سایر شرکت ها هنوز به آن دسترسی ندارند یا به آن فکر نکرده‌اند.
  • ایده خود را در جهت رونق بازار توسعه دهید.

2- درک نیاز بازار

شناخت بازار یک کلید موفقیت است. اگر حوزه کاری و تجاری که انتخاب کرده‌اید را نمی‌شناسید، تلاش‌های شما بی‌نتیجه خواهد بود. در منطقه‌ای که می‌شناسید بمانید. کاری را که با آن آشنا نیستید، شروع نکنید. در مورد مصرف کنندگان به خاطر داشته باشید که آن‌ها چه کاری انجام می‌دهند، نیازهای آن‌ها را درک کنید.

3- سرعت عمل بالا

یکی از مهم‌ترین موضوعات در راه اندازی یک استارت آپ موفق سرعت عمل است اینکه شما نیاز بازار را درک کنید و مطابق نیاز بازار محصول خود را سریعا به بازار عرضه کنید. واکنش سریع به تغییر نیازهای بازار برای شروع موفقیت آمیز بسیار مهم است.

4- پرتلاش اما هدفمند

در راه اندازی پروژه تلاش‌های زیادی را باید انجام دهید. در چنین شرایطی، احتمال ایجاد یک شروع موفق تا حد زیادی بستگی به عزم و تمایل شما دارد تا زمانی که کسب‌وکار شما سودآور شود. راه اندازی استارت آپ ممکن است مشکلات و خطراتی و یا چالش های با رقیبان خود در حوزه کاری شما هم داشته باشد که شما باید بر آنها غلبه کنید.

5– خلاقیت در کار

کارهای خلاقانه برای اولین سرمایه‌گذاری و شروع کسب‌وکار شما ضروری است. نمونه بزرگ یک شرکت هواپیمایی است که اولین هدف آن اجاره اتاق با تشک هوا بود. بنیان گذاران این شرکت تعداد زیادی از شرکت‌های تاسیس‌شده در صنعت مهمان‌نوازی را آواره کردند و میلیاردها نفر را به دست آورده‌اند. از کارهای که خلاقیت به همراه دارد استفاده کنید، نترسید از طرح های تجاری پذیرفته شده فراتر بروید! این در مورد شما و منحصر به فرد بودن شماست!

6- افراد تیم

به تیم فکر کنید که تعداد افراد تیم شما نباید خیلی زیاد باشد. با این وجود، آنها باید در ایجاد ارزش شرکت از انگیزه درونی بالایی برخوردار باشند. باید افرادی درست با دانش بسیار باشند. موفقیت در آینده از حقوق و دستمزد بالا برای آنها مهم‌تر است.

سئول کلین، بنیانگذار شرکت Kano Computing، سه نوع استارتاپ کامل را متمایز می کند:

  1. شخصی که می‌داند چگونه سیستم های فن‌آوری را برای حل مشکلات بسازد.
  2. شخصی که عوامل انسانی را که در اثر مشکلات پنهان است درک می‌کند و می‌داند که برای حل مشکلات آنها چه چیزی لازم است.
  3. شخصی که می‌داند چگونه به افراد برسد که مشکلاتشان حل شود.

استارت آپ موفق

7- سازمان کسب و کار و تجارت

موارد اساسی که باید به آنها توجه کنید عبارتند از:

  1. ثبت شرکت شما
  2. مشاوره حقوقی و پشتیبانی حسابداری
  3. ایجاد مدل مالی مؤثر در تجارت شما
  4. ساختن یک الگوی رسمی از عملکرد تجاری شما

علاوه بر این، یک تاجر باید درک کند که در مرحله اولیه راه اندازی، یکی از مهمترین توصیه ها توجه ویژه به آن است که زمانی که رو این هدف تمرکز می‌کنید نباید فقط به فکر پول درآوردن باشید و هدف نهایی شما لذتبخش است نه سودآوری.

8- مدیریت خطرات

خطرات ریسک های طبیعی هر استارت آپی هستند. آن‌ها نباید شما را بترسانند یا مانع پیشرفت شما شوند. به طور کلی، یک استارت آپ می‌تواند با ریسک‌های زیادی مواجه شود.

  1. ریسک در بازار آیا بازاری برای محصول شما وجود دارد؟ آیا محصول شما برای چه کسی لازم است؟ آیا مردم هزینه آن را پرداخت می‌کنند؟ پاسخ دادن به این سؤالات یکی از اصلی‌ترین کارها قبل از عرضه محصول شما به بازار است. اگر این ریسک به نفع شما باشد، کسب‌وکار شما موفق است.
  2. ریسک محصول یکی دیگر از اولویت های اصلی در حین ایجاد استارت آپ، شناسایی محصول شما، ویژگی های آن، مشکلاتی است که با کمک آن حل می‌شود و شایستگی لازم برای سرمایه گذاری در آن را داراست. اگر قادر به انجام آن نیستید، بدیهی است که مشتریان بالقوه به آن علاقه مند نیستند.
  3. تیم مدیریت، ریسکی را تجربه می‌کند که فرد به تنهایی توان مقابله با آن را ندارد. به همین دلیل است که مسئله تیم موضوعی مهم است. شما باید تیمی از متخصصان را بسازید که تجربه و دانش کافی در زمینه تجارت را داشته باشند. علاوه بر این، تیم برای ایجاد ایده در مورد ساخت محصول، عرضه آن به بازار و غیره ضروری است.
  4. بیشتر شرکت‌های نوپا نیازمند سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی هستند. در ابتدا می‌تواند دوستان، خانواده، سرمایه گذاران فرشته و صندوق های سرمایه گذاری باشد. زمانی که به دنبال سرمایه‌گذاری‌های جدید هستید، مرزهای تجاری را شناسایی کنید. سرمایه گذاران بالقوه شما به توانایی شما در بیان یک برنامه کسب‌وکار توجه می‌کنند تا به هر مرحله جدیدی از توسعه برسند.
  5. همیشه این خطر وجود دارد که رقبا محصول شما را کپی کند. این امر به ویژه برای صنعت فناوری اطلاعات بیشتر است. ارائه ایده خود در هنگام جستجو برای سرمایه گذاران یا مجریان کاری آسان است. همچنین اگر توسعه پویا نباشد امکان پذیر است.

این لیست از خطرات می‌تواند ادامه یابد و موارد جدیدی اضافه شود. با این وجود، خطرات مرتبط با شروع کار شما خارج از کنترل نیست. همیشه روش هایی برای مدیریت آن‌ها وجود دارد. برای هر شرکتی مهم است که ساده‌ترین نسخه از محصول خود را که آماده عرضه به بازار است، ایجاد کند، بنابراین به جمع آوری داده های اولیه در مورد مشتریان بالقوه می‌کند. فایده اصلی اینکار این است که تا زمانی که بدانید یک بازار و یک گروه هدف برای محصول شما وجود دارد، مجبور به هزینه زیادی نخواهید شد.

برای شروع کاری که می تواند به موفقیت بزرگ بعدی تبدیل شود، لزوماً نیازی به مدرک دانشگاهی، پول در بانک و حتی تجربه کسب‌وکار ندارید. با این حال، شما به یک برنامه قوی و انگیزه برای دیدن آن نیاز دارید.

در اینجا به چند نکته دیگر برای موفقیت در کسب وکار استارت آپی اشاره شده است:

9- خود ارزیابی

بیایید با ابتدایی ترین سؤال شروع کنیم: چرا می خواهید یک تجارت شروع کنید؟ از این سؤال استفاده کنید تا راهنمایی کنید که چه نوع شغلی را می خواهید شروع کنید. اگر پول اضافی می خواهید، شاید باید یک فشار اضطراری را شروع کنید. اگر آزادی بیشتری می خواهید، شاید وقت آن رسیده است که کار خود را ترک کنید و چیز جدیدی را شروع کنید.

وقتی دلیل داشتید، از خودتان سؤال کنید که شما چه مهارتهایی دارید؟ اشتیاق شما کجاست؟ حوزه تخصص شما کجاست؟ چقدر می توانید هزینه کنید با دانستن اینکه اکثر مشاغل شکست می خورند؟ به چه میزان سرمایه نیاز دارید؟ حتی آیا شما آماده کارآفرینی هستید؟

با پاسخ های خود صادق باشید. این یک پایه و اساس برای هر کاری که انجام می دهید ایجاد می کند، بنابراین بهتر است اکنون واقعیت را بدانید تا بعدا.

استارت آپ

10- ساخت تیم

برای راه اندازی کسب‌وکار خود شما به افرادی نیاز دارید که مسئولیت ها را به آنها واگذار کنید. در واقع شما به یک تیم نیاز دارید. این سه نکته می‌تواند به شما در یافتن یک تیم مناسب کمک کند:

  • اهداف خود را به وضوح بیان کنید. اطمینان حاصل کنید که همه افراد از همان ابتدا نقش خود را در موفقیت استارت‌آپ درک می‌کنند.
  • پروتکل های استخدام را دنبال کنید. هنگام شروع مراحل استخدام، باید موارد زیادی را در نظر بگیرید، از غربالگری افراد گرفته تا سؤالات مناسب و داشتن فرم های مناسب.
  • یک فرهنگ شرکت قوی ایجاد کنید. شما نیاز دارید فضای اداری دیوانه کننده‌ای داشته باشید تا یک فضای مثبت ایجاد کنید.

11- فضای کاری

این می‌تواند به معنای یک دفتر یا یک فروشگاه باشد. اولویت های شما بسته به نیاز متفاوت خواهدبود، اما در اینجا چند نکته اساسی را باید در نظر بگیرید:

  • محیط انتخابی شما با عملکرد شما مطابقت داشته باشد
  • مکان شما از نظر دور یا نزدیک بودن به مشتریان بطور مثال اگر شما یک خرده فروش هستید بهترین مکان نقاط مرده است
  • سهولت در پیداکردن فروشگاه یا دفتر
  • سهولت در دسترسی افراد به شما یا فروشگاه
  • رقابت در انجام کار
  • هزینه تسهیلات
  • فضای همکاری
  • مدت اجاره
  • اگر کسب وکار شما آنلاین می باشد به زیرساخت آن مکان توجه کنید.

12- ایده ای رسمی

همه جوانب قانونی را رعایت کنید و ایده خود را رسمی کنید. به این ترتیب، لازم نیست نگران باشید که کسی ایده شما را بگیرد، شما را به مشارکت برساند یا به خاطر چیزی که هرگز ندیده اید از شما شکایت کند. یک لیست از مواردی که برای ثبت ان نیاز دارید:

  1. ساختار کسب‌وکار
  2. نام کسبوکار
  3. تجارت خود را ثبت کنید
  4. شناسه مالیاتی فدرال
  5. شناسنامه مالیاتی کشور
  6. مجوزها
  7. حساب بانکی لازم
  8. علائم تجاری، حق چاپ یا حق ثبت اختراع

برخی از کارها را می توانید به تنهایی انجام دهید، ولی بهتر است هنگام شروع کار با یک وکیل مشورت کنید، بنابراین می توانید اطمینان حاصل کنید که همه موارد مورد نیاز خود را پوشش داده اید.

استارت آپ موفق

13- ارتباط با مشتری

فرقی نمی‌کند محصول یا صنعت شما بستگی به درآمد و فروش دارد. یک روش استراتژی و تکنیک فروش مختلف وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید، اما در اینجا چهار اصطلاح زندگی برای شما وجود دارد:

“John Rampton” سرمایه گذار و کارآفرین می گوید: “هنگامی که شما به مشتری خود گوش می دهید، می فهمید که آنها چه چیزی می خواهند و به چه چیزهایی نیاز دارند و چگونه می توانند آن را عملی کنند.”

تعهد بخواهید، اما در مورد آن فشار وارد نکنید. شما نمی توانید خیلی خجالتی باشید که می خواهید قدم بعدی را ببندید یا یک فروش را ببندید، اما همچنین نمی توانید مشتری را احساس کنید که انگار آنها را مجبور به فروش می کنید.

از شنیدن “نه” نترسید. همانطور که فروشنده سابق درب و در (و در حال حاضر بنیانگذار تجارت نرم افزار Pipedrive) تیمو رین می گوید: “اکثر مردم خیلی مودب هستند. آنها به شما اجازه می دهند تا حتی اگر هیچ علاقه ای به خرید نداشته باشید ، قدم های خود را درست کنید.”زمان مهمترین منبع شماست.”

آن را در اولویت قرار دهید. همانطور که گری واینرچوک جادوگر کارآفرینی گفت: “در واقع ایجاد درآمد و ایجاد یک تجارت سودآور، استراتژی خوبی برای تجارت است. ما کجا هستیم که مردم فکر می کنیم کاربران یا بازدید کنندگان یا زمان حضور در سایت نماینده یک تجارت موفق است؟ ”

اما چگونه واقعاً آن فروش ها را انجام می دهید؟ با شناسایی اهدافی که از محصول یا خدمات شما می خواهند شروع کنید. پذیرندگان اولیه شغل خود را پیدا کنید یا تبلیغات کنید تا افرادی را پیدا کنید که متناسب با مشاغل شما باشند. سپس، استراتژی مناسب فروش را که می‌تواند این هدایت ها را به درآمد تبدیل کند، بفهمید.

14- ارتقاء تجارت

روش‌های مختلفی برای رشد وجود دارد. شما می توانید تجارت دیگری بدست آورید، شروع به هدف‌گیری در بازار جدید کنید، پیشنهادات خود را گسترش دهید اما، اگر دو ویژگی اصلی که همه شرکتهای در حال رشد دارند با شما مشترک نیست، هیچ برنامه رشدی مهم نخواهد بود.

اول، آنها برنامه ای برای بازاریابی خود دارند. آنها از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. آنها یک لیست ایمیل دارند و نحوه استفاده از آن را می‌دانند.

دوم هنگامی که مشتری جدیدی دارند، می توانند چگونگی نگهداری آنها را دریابند. حتماً شنیده اید که بسیاری از مردم اظهار داشته اند که ساده ترین مشتری برای فروش، شخصی است که قبلاً در اختیار دارید. مشتریان موجود شما قبلاً در لیست ایمیل شما ثبت نام کرده اند، اطلاعات کارت اعتباری خود را به وب سایت شما اضافه کرده و آنچه را که باید ارائه دهید آزمایش کردند. با انجام این کار، آنها با شما و برند شما رابطه برقرار می‌کنند. به آنها کمک کنید تا حد ممکن نسبت به آن رابطه احساس خوبی داشته باشند.

با استفاده از این استراتژی‌ها، از جمله سرمایه‌گذاری در خدمات به مشتری و شخصی سازی استفاده کنید، اما متوجه شوید که کار شما هرگز انجام نخواهد شد. به تحقیقات در بازار ادامه دهید، افراد خوبی را استخدام کنید و یک محصول برتر تهیه کنید و در ساخت امپراطوری که همیشه آرزوی آن‌ را داشتید تلاش کنید.

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مژده
مژده
1 سال قبل

یکی از راه های داشتن استارت آپ موفق توجه به سرمایه گذاری ها و… هست که شتابدهنده هایی مثل پیدایش واقعا میتونن کمک کنند

سبد خرید0
There are no products in the cart!