سئو تضمینی دروغی بیش نیست!
سئو تضمینی دروغی بیش نیست!

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که به دنبال فرد یا شرکتی هستید که بتوانید سئو و بهینه‌سازی سایت تان را به آن بسپارید، بدون شک در جستجوی که در گوگل انجام داده‌اید متوجه سایت های شده‌اید که با عنوان سئو تضمینی فعالیت می‌کنند شده‌اید.
طبق معمول این سایت ها با عناوینی مانند سئو تضمینی، کسب رتبه یک گوگل تضمینی، سئو با گرانتی و…یا با عناوین مختلف دیگری مشغول فعالیت هستند.

وجود این‌گونه سایت ها که سئو و بهینه سازی سایت را تضمین می‌کنند سبب می‌شود که متخصصین سئو به طور معمول با سؤالاتی از این قبیل مواجه شوند که آیا شما سئو تضمینی هم انجام می‌دهید؟ یا تضمین شما برای رسیدن به رتبه اول گوگل چیست؟
دلیل همه این سؤالات به دلیل عدم شفاف‌سازی صحیح شرکت های که در حوزه سئو و بهینه‌سازی سایت فعالیت دارند در ذهن مشتری شکل می‌گیرد.

درحالی‌که که شرکت های سئو حرفه‌ای در سر تا سر جهان سئو تضمینی را به مشتریان خود ارائه نمی‌کنند و در پلن ها و تبلیغات خود نیز به آن اشاره‌ای نمی‌کنند.

در این نوشته قصد داریم به شما شرح دهیم که چرا سئو تضمینی اشتباه بسی بزرگ است که همکاری و قرارداد به شرکت های که سئو تضمینی به مشتریان خود ارائه می‌دهند چگونه سبب می‌شود کسب کار شما به خطر بیفتد.

 

سئو تضمینی سبب ایجاد ذهنیت بد در مشتریان می‌شود

در چند سال اخیر که سئو به صورت حرفه‌ای دنبال می‌شود، سئو تضمینی پیوسته محرکی برای جذب مشتریان بیشتر بوده است و در اغلب موارد نتایج مناسبی به همراه نداشته است.
به همین دلیل شعار سئو تضمینی مفهوم خود را از دست داده است و بی‌اختیار سبب ایجاد شک و شبهه در مشتریان خواهد شد.
در اغلب مواقع در سایت های گوناگون با تبلیغاتی بدین مضمون مواجه می‌شویم که سئو تضمینی در ۳۰ روز و حضور در صفحه اول گوگل را به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهند. ولی در عمل این سئو تضمینی شروط خاص خود را دارد و آن چه عمل می‌شود با خواست مشتری اختلاف های زیادی دارد.
برای نمونه سئو تضمینی برای تعداد ۱۵ کلمه کلیدی و رتبه اول گوگل برای همه آن ها بر روی کلمات کلیدی پیشنهادی خود شرکت سئو انجام می‌شود که تا بدین جای کار معقول و صحیح است ولی باید وارسی شود که میزان رقابت و انتظار ورودی گوگل از کلمه مورد نظر چقدر است.

گوگل مخالف سرسخت سئو تضمینی است
با توجه به توضیحات و مستنداتی که گوگل در زمینه و پیشبرد بازاریابی برای موتور جستجو بیان کرده است هیچ سایتی نمی‌تواند رتبه یک گوگل را تضمین کند:

No one can guarantee a #1 ranking on Google.

هیچ فردی نمی‌تواند رتبه یک گوگل را تضمین نماید.

اگر دیدگاه گوگل درباره نحوه استخدام مشاور سئو یا بخش مستندات گوگل ?Do you need an SEO را مطالعه نمایید با جمله زیر برخورد خواهید کرد که بیان می‌کند:
از سئو کارانی که رتبه سایت شما را در صفحه نتایج جستجو تضمین می‌کنند یا ادعای داشتن روابط خاص با گوگل را دارند، بر حذر باشید.
در حقیقت گوگل به کاربران خود می‌گوید که در زمینه سئو و بهینه‌سازی سایت با هیچ فرد، شرکت یا موسسه‌ای همکاری مستقیم ندارد و صرفاً دارا بودن گواهی از کلاس های آنلاین گوگل ضمانتی برای به دست آوردن رتبه یک گوگل در نتایج جستجو نخواهد بود.

 

صفحه نتایج جستجو گوگل یکتا نیست

گوگل از الگوریتم ها و فاکتور های رتبه‌بندی مختلفی برای رتبه‌بندی نتایج جستجو استفاده می‌کنید برای مثال اگر شما کلمه طراحی سایت مشهد را جستجو نماید نتایج صفحه اول و رتبه‌بندی آن ها با آنچه در تبریز نمایش داده می‌شود تفاوت های خواهد داشت. علاوه بر این اگر به اکانت گوگل خود وارد شود بر نتایج جستجو تأثیرگذار خواهد بود. زیرا جستجوی های پیشین شما و صفحاتی که قبلاً مشاهده کرده‌اید بر نتایج شما اثرگذار خواهد بود. به علاوه الگوریتم گوگل کبوتر گوگل نیز میزان تفاوت در رتبه‌بندی سایت ها را در صفحه نتایج جستجو را با توجه به موقعیت مکانی کاربر افزایش می‌دهد.
بنابراین با توجه به تأثیرات الگوریتم گوگل کبوتر که موقعیت جغرافیایی کاربران را در جستجوی که انجام می‌شود لحاظ می‌کند و تأثیر حساب کاربری گوگل و صفحات بازدید شده بر نتایج گوگل دارد سئو تضمینی کاری غیرمعقول و اشتباهی است.

رتبه به تنهایی معیار مطلوبی برای سنجش عملکرد یک سایت نیست

دارا بودن رتبه اول در صفحه نتایج جستجو به معنای داشتن بازدید زیاد نیست بلکه یک کمپین سئو باید بر پایه ترافیک دریافتی از نتایج جستجو و نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری سنجیده شود.
از یاد نبرید که حضور در صفحه اول گوگل مقصود اصلی ما نیست بلکه تنها به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف ما است.
هنگامی که رتبه یک گوگل را تصاحب کردید باید قادر باشید که به صورت مداوم محتوای سایت خود را آپدیت کنید و از خدمات و سرویس های که ارائه می‌دهید پشتیبانی کنید اگر قادر نباشید این موارد را به خوبی انجام دهید اطمینان داشته باشید پس از مدتی رتبه که به دست آوردید از دست خواهید داد.
میزان برآورد یک سئو خوب،افزایش ترافیک سایت از طریق موتور های جستجو است و افزایش بازدید به معنای این است که متخصص سئو کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.
سایتی که در نتایج جستجو گوگل رتبه اول را داراست ولی قادر نباشد کاربران را به خود جذب نماید به چه درد خواهد خورد؟

 

آیا تضمین بر چیزی که در اختیار شما نیست معقول است؟

ما تنها هنگامی می‌توانیم کاری را تضمین نمایم که مدیریت و کنترل همه کار های آن در اختیار ما باشد. درحالی‌که سئو و بهینه‌سازی سایت به سیاست ها و الگوریتم گوگل بستگی دارد که هر روزه امکان تغییر و به‌روزرسانی در آن ها زیاد است.
از جهتی دیگر گوگل نیز تاکید دارد هیچ تضمینی برای قرارگیری سایت در رتبه اول نتایج جستجو وجود ندارد. تنها شرکت های سئو می‌توانند که تمام اصول و نکات روز را در محتوا و ساختار سایت شما رعایت کنند و حدود سی درصد یا بیشتر ورودی از طریق گوگل برای سایت شما افزایش دهد.

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید0
There are no products in the cart!