سئو چه نقشی در وب دارد و انواع روش های سئو
سئو چه نقشی در وب دارد و انواع روش های سئو

هر شخص شاید در ذهن خود درباره صفحه وب سایت سوالاتی متعددی در ارتباط با بهبود و افزایش بازدید از سایت خود داشته باشد ما محوریت کار خود را در این مبحث به اینگونه قرار دادیم که شما را به راحتی با مفهوم سئو آشنا کنیم. سئو نقشی مهم و اساسی در نتایج جستجو گوگل دارد؛ که باعث بهبود ارتباط در سطح وب می شود. با تیک4 همراه باشید.

سئو چه نقشی در وب دارد

تعریف سئو

همانطور که در بالا اشاره شد این روش باعث سهولت بازدید سایت شما می شود اما قبل از بررسی تخصصی سئو شما را با تعریف کلی آن آشنا خواهیم کرد. سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو  را دارد  که در اوایل سال 1990 بود که موتورهای جستجو فعالیت خود را آغاز کردند که محبوب ترین این موتورها در ایران yahoo بود.

با رشد روز افزون اینترنت مهندسین به فکر الگوریتم های بروز و پیچیده تری افتادن که با معیار استفاده کلمات کلیدی و بر چسب ها فهم محتوا سایت را برای موتور های جستجو آسان کنند؛ سئو به دنبال پیدا کردن راه‌هایی جهت تاثیرپذیری در رتبه بندی این موتورها با استفاده از روش‌های مختلف فعالیت خود را آغاز کرد.

نقش و اهداف سئو

همانطور که در بالا اشاره کردیم سئو برای کمک کردن به وب سایت ها و بدست آوردن رتبه بالا در نتایج جستجو و ایجاد ارتباط بین کاربران و کلمات کلیدی یا محتوا سایت کار خود را آغاز کرد.

همانگونه که بی شک می دانید هر چقدر سایت یا محصولات شما در نتایج گوگل در صفحات اول قرار گرفته شده باشد بازدهی و درآمدزایی سایت شما افزایش می یابد اما توجه داشته باشید یک نکته مهم در این زمینه هست که در زمان کم به طور مثال در عرض چند روز نمیتوان سایت یا محصول خود را در نتایج به رتبه های خوبی رساند باید خاطر نشان کرد باید یک دیدگاه دور بردی در مورد سایت یا محصول خود داشته باشید پس لازمه اصلی این روش این هست که با صبر، تحمل و علمی کافی از دانش سئو فعالیت خود را در این زمینه آغاز کنید.

بطور کلی اهداف و نقش سئو در وب را می توان بصورت زیر خلاصه کرد:

  • تاثیر قابل توجه ایی در بازدید سایت دارد
  • افزایش به خصوصی در ترافیک سایت دارد
  • به دست اوردن ریتبه بهتر در صفحات نتایج موتور جستجوها
  • افزایش تبلیغات و درآمدزایی
  • افزایش فروش محصولات سایت
  • برندشدن محصولات

سئو درون صفحه چیست (on page seo) 

این نوع به کنترل مستقیم کدها و محتویات وب سایت مرتبط می شود مانند تصاویر، پیوندها و متنها؛ اگر به خواهیم تعریف کلی ارائه دهیم هرچیزی که در سایت بارگزاری شودو آن را بخواهند سئو کنند on page seo نام دارد.

سئو بیرون صفحه چیست (off page seo)

بر خلاف روش SEO On Page که توسعه وب سایت با کنترل مستقیم بالایی انجام می‌شد، روش بهینه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهایی است که در خارج از وب سایت شما انجام می شود. روش بیرون صفحه یک فرایند نا محدود است که توسط مهندسین در جهت بدست آودن پیوندگان اداره می شود.

 

 

سئو کلاه سفید چیست (White Hat)

سئو کلاه – سفید به مجموعه تکنیک‌ها و استراتژی ‌های که از قوانین و راهنمایی ‌های موتورهای جستجو تبعیت می ‌کنند، اشاره دارد. که این به معنی دستکاری موتور‌های جستجو و یا کاربران نیست. این روش به سئو اخلاقی معروف شده است زیرا دلیل آن این است که اجرای بلند مدت داشته باشد و یا از دستورالعمل‌ها و سیاست‌های صحیح جهت بدست آوردن رتبه‌های بالا در نتایج موتور‌های جستجو استفاده شود.

سئو کلاه سیاه چیست  (Black Hat)

این روش مجموعه ایی از ترفند ها و فریب ها در زمینه الگوریتم های موتور جستجو است که برای بدست آوردن رتبه بالا بکار میرود اما در این روش خطراتی مانند جریمه و حذف کامل پایگاه داده منجر میشود.

 

ما در این مطلب سئو چه نقشی در وب دارد سعی داشتیم شما را با مفاهیم و نقش سئو آشنا کنیم امیدوارم بهره کافی را از این مطلب برده باشید و همچنین امیدواریم مطالب دیگری که در زمینه سئو منتشر خواهیم کرد را دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید0
There are no products in the cart!