تیک۴

مقایسه المنتور و wpbakery (ویژال کامپوزر)

امروز از سری مقالات تیک4 قصد داریم تفاوت های بین دو افزونه برتر صفحه ساز وردپرس را به شما ارائه دهیم. در حال حاضر المنتور توانسته علاقمندان سایت های وردپرسی را به سمت خود بکشد و چند سالی است که ویژال کامپوزر نتوانسته برای المنتور رقیبی جدی محسوب شود. حال چند وقتی است که ویژال کامپوزر با نام wpbakery فعالیت دارد. با ادامه مقاله مقایسه المنتور و wpbakery باما همراه باشید.

ویژال کامپوزر

معرفی المنتور و wpbakery (ویژال کامپوزر)

این دو افزونه به کاربران خود این امکان را می‌دهند که ساختار و چیدمان صفحات و پست‌های وردپرس را به طور ‌دلخواه طراحی کنند. که در ابتدا تعریف های مختصری در مورد این دو افزونه به شما ارائه خواهی داد.

المنتور:

المنتور یکی از معروف ترین و پر استفاده ترین افزونه های صفحه ساز وردپرس است؛ که کاربران بدون داشتن دانش کدنویسی می توانند به راحتی یک سایت کامل را بر خود طراحی کنند. برای المنتور افزونه های بسیاری طراحی شده است که یکی از دلایل محبوبیت این ابزار، همین موضوع است. افزونه Elementor اولین بار در سال 2016 به دنیای وردپرس معرفی شد. و حال جزو برترین افزونه های صفحه ساز وردپرس به شمار می‌آید.

wpbakery (ویژال کامپوسر):

ابتدا نام افزونه  wpbakery page builder، ویژال کامپوزر (Visual Composer) بود که پس از چند سال نام این پلاگین عوض شد. این افزونه یکی از بهترین افزونه‌های صفحه ساز در وردپرس است؛ که کاربر می‌تواند با استفاده از آن صفحات و طرح‌های سفارشی را برای وب سایت وردپرس خود ایجاد کند. این افزونه توسط شرکت WP Bakery طراحی شده است.

مقایسه المنتور و wpbakery

پلاگین های wpbakery و Elementor هر دو از جمله پلاگین‌های بسیار مهم و پرکاربرد وردپرس هستند. کاربر با این دو پلاگین به راحتی بدون دانش کدنویسی می‌تواند صفحات وب سایت خود را طراحی کنند.

نحوه دانلود

نسخه‌ی رایگان المنتور در مخزن wordpress موجود است، بنابراین نیازی ندارد که برای استفاده از آن بسته‌ی نصبی را رویی قالب نصب شود. اما نسخه رایگان ویژوال کامپوسر در wordpress موجود نمی‌باشد و شما برای داشتن نسخه رایگان این پلاگین باید آن را بارگیری کنید و در بسته‌های نصبی قالب خود قرار دهید.

تنوع المان ها برای طراحی

در این بخش مهم نیست که تعداد عناصر ارائه شده در هر صفحه ساز چند المان خواهد بود، مسئله مهم در وجود عناصر و المان‌های کاربردی و مورد نیاز برای کاربر است؛ از نظر المان ها هر دو افزونه دارای المان های مختلفی هستند و تمامی نیازهای کاربران خود را برطرف نمودن.

API توسعه دهنده

هیچ کدام از افزونه ها دارای و مبتنی کدهای کوتاه نیستند. در افزونه‌های Elementor و wpbakery یک عنصر به‌عنوان بخشی مستقل از سیستم توصیف‌شده است درواقع بلوکی مبتنی بر HTML که می‌تواند رسانه و محتوای پویا را تولید کند. به طور کلی در این بخش افزونه صفحه ساز wpbakery از نظر دشواری پیچیدگی بیشتری نسبت به المنتور دارد. اگر بخواهیم به صورت آسان این دو افزونه در مورد API توسعه دهنده مقایسه کنیم کارکرد و ساخت عناصر جدید در افزونه المنتور به‌مراتب از ویژوال کامپوزر (wpbakery) راحت‌تر می‌باشد. در تصویر زیر مقایسه های بیشتری در زمینه های مختلف این دو افزونه شده است:

رابط کاربری

المنتور از لحاظ کاربری آسان تری نسبت به wpbakery دارد؛ المنتور به کاربران خود این امکان را می دهد تا در ساده ترین حالت ممکن، زیباترین ظاهر را برای سایت خود طراحی کنند. WpBakery به شما اجازه شخصی سازی بیشتری می‌دهد اما بسیار از لحاظ این بخش پیچیده است. این موضوع به المنتور کمک کرده است تا از نظر رابط کاربری عام پسند تر باشد.

معایب wpbakery page builder

معایب Elementor

امیدواریم از مفاله مقایسه المنتور و wpbakery بهره کافی را برده باشید. از قسمت دیدگاه ها باما در ارتباط باشید.

 

خروج از نسخه موبایل