اندروید استودیو ۳٫۰ با امکانات جدید
اندروید استودیو ۳٫۰ با امکانات جدید
اندروید استودیو
اندروید استودیو ۳٫۰ با امکانات جدید

اندروید استودیو ۳٫۰ با امکانات جدید

اندروید استودیو چه امکانات جدیدی دارد؟

شرکت گوگل در اولین پیش نمایش پلتفرم برنامه نویسی Android Studio نسخه ۳٫۰ که از طریق بلاگ برنامه نویسان اندروید منتشر شد اعلام کرد،در این ورژن بیشتر از ۲۰ مورد بهینه سازی و ارتقاء وجود دارد اما عمده انرژی و وقت گوگل روی سه فیچر اصلی متمرکز شده.

مجموعه جدیدی از ابزارهای مانیتورینگ و پروفایلینگ عملکرد اپلیکیشن از نظر بهینه بودن و قابل اجرابودن برای تشخیص سریع باگ های برنامه

پشتیبانی از زبان برنامه نویسی کوتلین(Kotlin)

افزایش سرعت بیلد گرفتن با ابزار گریدل (Gradle) برای اپلیکیشن های بزرگ که در نسخه های گذشته سرعت پایینی داشت
در زمینه ارزیابی اپلیکیشن،برنامه نویسان Android ابزار جدیدی به نام «اندروید پروفایلر»(Android Profiler) را معرفی کردند که اطلاعات لحظه ای و realtime استفاده برنامه از CPU،حافظه و منابع شبکه را در اختیار برنامه نویس قرار می دهد.

این اطلاعات روی یک Timeline به نمایش در می آیند که موارد دیگری همچون فشرده شدن کلیدها و تغییر فعالیت ها را نیز به ثبت رسانده و درک و نمایش بهتری از حالات مختلف عملیات پیاده سازی اپلیکیشن را در اختیار سازنده آن قرار می دهند.

قابلیت اندروید پروفایلر در نسخه ی جدید Android Studio

همچنین،محیط برنامه نویسی اندروید استودیو نسخه ۳٫۰ توانایی عیب یابی فایل APK دلخواه را دارد.

گوگل می گوید این ویژگی برای افرادی سودمند است که کد ++C اندروید خود را در محیط دیگری نوشته اند،اما می خواهند عملیات دیباگ و آنالیز APK را در محیط Android Studio انجام دهند.

این امکان می تواند بسیاری از دردسرهای برنامه نویسان را کاهش دهد.

به لطف«اندروید پلاگین»جدید و گریدل(Gradle) با ویژگی هایی همچون«dexing افزایشی»و«بهبود پردازش افزایشی منابع»سرعت ساخت بیلدها نیز به افزایش محسوسی داشته است.

زبان برنامه نویسی کوتلین Kotlin

پلتفرم اندروید استودیوی ۳٫۰ هم اکنون به صورت رسمی از زبان برنامه نویسی کوتلین (Kotlin) که بر پایه ی جاوا است،پشتیبانی می کند.

همچنین قابلیت جدید Instant Apps نیز از این به بعد در اختیار تمام برنامه نویسان قرار می گیرد.

با استفاده از این قابلیت،برنامه نویسان می توانند اپلیکیشن های خود را به صورت کاملاً عملیاتی برای ارزیابی در اختیار کاربران قرار دهند.

جالب است بدانید که پلتفرم Android Studio نسخه ۳٫۰ را می توانید هم اکنون از طریق پایگاه توسعه دهندگان اندروید دانلود کنید.

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید0
There are no products in the cart!