الکسا تعطیل می شود
الکسا تعطیل می شود

به تازگی خبری عجیب و بسیار مهمی از سمت هلدینگ آمازون درباره تعطیل شدن الکسا مخابره شده است. الکسا، وب‌سایت آنالیز کننده ترافیک وب و پلتفرمی برای رتبه‌بندی سایت‌های پربازدید است، که پس از 25 سال از شروع فعالیت، در تاریخ 1 می 2022(اول اردیبهشت 1401) برای همیشه بازنشسته و از دسترس خارج خواهدشد. با ادامه مطلب الکسا تعطیل می شود با تیک4 همراه باشید.

الکسا تعطیل می شود

الکسا بازنشسته می شود:

شرکت آمازون قرار است خدمات رتبه‌بندی در زمینه وب خود را که در قالب وب‌سایت Alexa.com معروف است را، متوقف کند. این سایت در سال 1996 راه‌اندازی شد و در سال 1999 زیر مجموعه هلدینگ آمارون شد.

وب‌سایت الکسا بیش از 20 سال  است که در خدمات تحلیل ترافیک وب فعالیت می کند که مشهورترین خدمت آن Alexa Rank نام دارد که سایت‌های مختلفی که در حوزه وب فعالیت می کنند را رتبه‌بندی می‌کند.

گروه پشتیبانی الکسا در طی اعلامیه‌ای خبر داد که در تاریخ 1 می 2022 (اول اردیبهشت 1401) برای همیشه الکسا بازنشسته می شود. خدمات رتبه‌بندی الکسا همیشه به‌طور مداوم  محبوب و بحث‌برانگیز بوده است. البته این وضعیت با توجه به اهمیت پیاده‌سازی ابزارهای اندازه‌گیری ترافیک در کسب‌وکارهای آنلاین، عجیب نیست.

در طول سال‌ها اتهامات زیادی درخصوص امکان فریب دادن این وب‌سایت برای بالابردن رتبه سایت‌ها مطرح شده است. اما الکسا همیشه محبوب‌ترین و مشهورترین نام در دنیای رتبه بندی وب‌سایت‌های اینترنتی باقی ماند.

تا روز تعطیلی وب‌سایت Alexa.com کاربرانی که خدمات پولی آن را دریافت می‌کنند، امکان استخراج اطلاعات و حذف حساب کاربری خود را دارند. در حال حاضر چند وب سایت جایگزین مانند SimilarWeb  ،Tranco و ComScore برای رتبه‌بندی کسب‌وکارهای اینترنتی وجود دارند. که کاربرانی که خواهان مشاهده رنک سایت خود در گوگل هستند می توانند از این پلتفرم ها استفاده کنند.

امیدواریم از مطلب الکسا تعطیل می شود بهره کافی را برده باشید. شما میتوانید از قسمت دیدگاه ها باما در ارتباط باشید.

4.5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید0
There are no products in the cart!