مشکل ارسال ایمیل در وردپرس | رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس
مشکل ارسال ایمیل در وردپرس | رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس

یکی از معضلات و مشکلاتی که شاید برای هر سایتی به وجود بیاید، مشکل ارسال ایمیل در وردپرس می باشد، مواقعی به وجود می آید که هرکاری می‌کنید تا یک ایمیل به دست گیرنده سایت برسد، اما ارسال نمی‌شود و عملا به هیچ شکل نمی توانید  ایمیل‌ ارسالی خود را به دست گیرنده برسانید. امروز از سری مقالات تیک4 قصد داریم با مقاله رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس با هم مشکل ارسال ایمیل در وردپرس را حل نماییم. باما همراه باشید.

مشکل ارسال ایمیل در وردپرس | رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس

مشکل ارسال ایمیل در وردپرس چگونه به وجود میاید:

همانطور که می‌دانید وردپرس برای ارسال یک ایمیل در زبان php  از تابع ()mail استفاده می کند. که در زمانی این تابع بر روی هاست سایت فعال نباشد عملا هیچ ایمیلی از طرف سایت به گیرندگان آن سایت از سمت وردپرس ارسال نمی‌شود. پس مهم است که تابع ()mail همیشه بر روی هاست یک سایت فعال باشد تا همیشه ایمیل به درستی برای گیرندگان ارسال شود.

اما گاهی اوقات شما تابع فوق را در هاست فعال کرده اید و ایمیل شما به درستی ارسال می‌شود ولی به دلایل مختلفی ایمیل شما به عنوان اسپم شناخته می شود و ایمیل به پوشه اسپم یا همان هرزنامه ارسال می‌شود. که دلیل این اتفاق این است که یا کاربر گیرنده ایمیل های قبلی شما که از طرف سایت دریافت کرده را اسپم معرفی کرده یا اینکه تعداد ایمیل های ارسالی شما از طرف سایت بیشتر از حد ممکن بوده و سرویس دهنده‌های ایمیل، ایمیل های سایت شما را اسپم شناسایی کرده است.

حل مشکل ارسال نشدن ایمیل وردپرس:

با توجه به توضیحاتی که در بالا ارائه کردیم، وقتی شما با مشکل ارسال ایمیل در وردپرس مواجه شدید باید مدیریت هاست خود را چک نمایید تا در صورت امکان تابع ایمیل php هاست شما به مشکل خورده باشد آن را حل نمایید تا امکان ارسال ایمیل برای سایت شما فراهم شود.

اما اگر دنبال راه آسان تر هستید بهترین روش این است که برای ارسال ایمیل سایت خود از یک واسطه استفاده نمایید. این به این معناست که دنبال افزونه هایی بروید که با قرار دادن یک API می‌توانند ایمیل‌های ارسالی سایت شما را به دست کاربران و گیرندگان برسانند.

این روش می تواند روش خوبی برای اینکه ایمیل های شما از طرف سرویس دهنده‌های ایمیل اسپم شناسایی نشود، زیرا ایمیل های شما از طرف یک سایت واسطه ارسال می شود و سایت شما دیگر از تابع ایمیل php هاست برای ارسال ایمیل استفاده نمی کند و در این صورت ایمیل های سایت شما اسپم شناسایی نخواهند شد. این روش برای سایت های پربازدید و پرکاربر بهترین راه ممکن می باشد و دیگر با محدودیت های ارسال ایمیل مواجه نخواهند شد.

حال در ادامه رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس می خواهیم یک افزونه کاربردی که می توانید به عنوان واسطه برای ارسال ایمیل در سایت خود استفاده نمایید، معرفی کنیم:

نصب افزونه WP Mail SMTP by WPForms:

همانطور که در بالا اشاره کردیم یکی از راه های بی دردسر برای ارسال ایمیل های سایت شما به کاربران، استفاده از واسطه ها و افزونه های وردپرسی ارسال ایمیل می باشد. که یکی از برترین افزونه هایی که برای این کار می توان نام برد افزونه WP Mail SMTP by WPForms می باشد. این افزونه تا کنون بیش از یک میلیون نصب فعال داشته است که به راحتی می توانید آن را از مخزن وردپرس نصب و فعال نمایید.

 افزونه WP Mail SMTP by WPForms

در این افزونه کار و فعال سازی ارسال ایمیل بسیار آسان می باشد و بیشتر مقادیر فیلدها این افزونه به صورت اتومات انجام می شود. حال برای نصب این افزونه ابتدا وارد پبشخوان وردپرس خود شوید و از قسمت نوار سمت راست پیشخوان وردپرس خود به بخش افزونه ها بروید و افزونه WP Mail SMTP by WPForms را بیاببد و آن را نصب و فعال نمایید.

در ادامه شما می بایست از نوار سمت راست عنوان جدیدی که به اسم ایمیل آمده است کلیک نمایید و به قسمت تنظیمات بروید.

مشکل ارسال ایمیل در وردپرس | رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس

تنظیمات عمومی افزونه WP Mail SMTP by WPForms:

در اولین تب از قسمت تنظیمات افزونه WP Mail SMTP by WPForms، تنظیمات عمومی قرار دارد که در این تب تنظیماتی مانند موارد زیر وجود دارد:

  • ایمیل ارسال کننده:

اولین بخش در تنظیمات عمومی این افزونه، باکسی با عنوان ایمیل ارسال کننده وجود دارد که شما می‌بایست ایمیلی که در هاست برای سایت خود ایجاد کرده را در این قسمت بنویسید.

تنظیمات عمومی افزونه WP Mail SMTP by WPForms

  • نام ارسال کننده:

در این بخش شما می توانید نام نمایش داده شده برای ایمیل‌های ارسال شده توسط سایت را وارد کنید. به طور مثال TIK4.

تنظیمات عمومی افزونه WP Mail SMTP by WPForms

  • ارسال کننده ایمیل:

در این بخش شما باید تنظیمات خود را روی گزینه SMTP های دیگر بگذازید تا ایمیل های ارسالی سایت شما به وسیله SMTP ارسال شود. برای این کافیه بر روی SMTP های دیگر کلیک نمایید تا تنطیمات این بخش برای شما بارگزاری شود.

مشکل ارسال ایمیل در وردپرس | رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس

پس از بارگزاری تنطیمات SMTP در ادامه همان صفحه تنظیمات عمومی تنطیماتی برای شما بارگزاری می شود که باید آن ها را هم تغییر دهید:

  • میزبان SMTP (Host):

اولین تنطیم در بخش تنطیمات SMTP عبارت mail.domain.com یا mail.domain.ir را قرار دهید. به طور مثال mail.tik4.com

تنظیمات SMTP افزونه WP Mail SMTP by WPForms

  • رمزنگاری:

در این بخش می بایست روش رمزنگاری خود را انتخاب نمایید. روش رمزنگاری برای این است که سرور ایمیل شما برای ارسال ایمیل از آن استفاده نمایید. که بهتر است این بخش را بر روی هیچ یک قرار دهید.

تنظیمات SMTP افزونه WP Mail SMTP by WPForms

  • پورت SMTP:

در این قسمت شما باید پورت SMTP خود را مشخص نمایید. که بهتر است پورت را بر روی 25 بگذارید و اگر اتصال برقرار نشد شما می توانید از پورت 587 استفاده نمایید.

SMTP

  • TLS خودکار و احراز هویت:

این بخش دقت داشته باشید گزینه TLS خودکار  و احراز هویت باید گزینه آن فعال باشد.

مشکل ارسال ایمیل در وردپرس | رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس

  • نام کاربری SMTP:

در این بخش همان ایمیلی که در قسمت ایمیل ارسال کننده وارد کردید را در این قسمت هم وارد نمایید.

ایمیل ارسال کننده

  • پسورد SMTP:

در بخش آخر از سری تنطیمات SMTP شما می توانید رمز ایمیل خود را وارد نمایید.

مشکل ارسال ایمیل در وردپرس | رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس

توجه داشته باشید:
پس پایان تنظیمات عمومی و تنظیمات SMTP دقت داشته باشید بر روی دکمه نارنحی رنگ دخیره تنظیمات کلیک کنید.

امیدواریم از مقاله مشکل ارسال ایمیل در وردپرس و رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس بهره کافی را برده باشید. شما می توانید نظرات خود را از قسمت دیدگاه ها باما در میان بگذارید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید0
There are no products in the cart!