استارت آپ های موفق ایران

شاید برای شما نیز جالب باشد که استارت آپ های موفق ایران چه سایت‌هایی هستند.

استارتاپ یک رویداد یا همایش، یک وب سایت و یا اپ موبایل نیست. استارتاپ یک شرکت کوچک که در حال درآمدزایی و رشد است، نیست. استارتاپ یک سازمان موقت است که با هدف یافتن یک مدل کسب و کار تکرارپذیر و مقیاس پذیر بوجود آمده است.

استارت آپ چیست؟

استارت آپ های موفق ایران

دنیای تکنولوژی و استارت آپ هر روز در حال پیشرف و معرفی ایده های جدید است. در همه دنیا این اتفاق با سرعت خیلی بالا در حال شکل گیری بوده و در ایران و تهران هم رشد استارت آپ‌ها از این رقابت عقب نیافتاده است.

هر روز ایده های جدیدی در ایران از طریق استارت آپ مطرح شده و ایده پرورانده و در نهایت تبدیل به یک بیزینس پردرآمد می شود.

در این مطلب قصد داریم در ۸ استارت آپ معروف ایران که ضمن درآمدزایی بالا تقریبا در این زمینه پیشرو هستند را معرفی کنیم برخی از این استارت آپ ها برند شده و از نظر ارزش گذاری بسیار بالا هستند.

استارت آپ های موفق ایران:

۱. دیجی‌کالا

دیجی کالا بزرگترین شرکت خرده فروشی صورت اینترنتی در ایران است که در سال ۲۰۰۶ راه اندازی گردید. امروزه دیجی کالا، پربازدید ترین سایت در خاورمیانه و بزرگترین سایت فروش محصولات دیجیتالی و الکترونیکی در ایران می باشد. این وب سایت در آغاز راه خود تنها به نقد و بررسی کالاهای دیجیتال نظیر موبایل و لپتاب و… می نمود ولی با گذشت زمان به فکر فروش این محصولات در وب سایت خود افتاد تا به امروز که شاهد این هستیم که تقریبا کالایی نمانده که شما مشابه آن را در دی جی کالا یافت نکنید.

دیجی‌کالا

این فروشگاه با ضمانت یک هفته ای تعویض و پس گرفتن کالای فروخته شده این آرامش خاطر را به مشتری میدهد که اولا جنسی که به دست او میرسد اصلی است و ثانیا در صورتی که از کیفیت و کارایی کالا رضایت نداشته باشد میتواند با انجام مقدمات کار کالای خریداری شده ی خود را برای شرکت باز پس بفرستد و به جای آن کالای مشابه ای دریافت نماید و یا اینکه هزینه پرداختی خود را باز پس گیرد. از تاسیس دی جی کالا تا به امروز نزدیک به ۱۱ سال می گذرد و در حال حاضر این سایت از نظر موسسات تعیین سطح خارجی با ارزش ۱۵۰ میلیون دلار بزرگترین استارتاپ ایرانی لقب گرفته است.

۲. کافه بازار

این شرکت بزرگترین بازار انواع اپلیکیشن های گوشی های هوشمند در ایران می باشد. موسسان این استارتاپ توانسته اند میلیون ها کاربر، تبلیغات کنندگان اینرنتی و برنامه نویسان گوشی های هوشمند را از طریق بسترهایی مانند آپ استور بازار به یکدیگر متصل نمایند.

کافه بازار

پس از اینکه شرکت گوگل برای دسترسی کاربران ایرانی به برنامه های قرار داده شده در فروشگاه گوگل (گوگل پلی) محدودیت ایجاد کرد شرکت آوای همراه هوشمند با بومی سازی برنامه ای مشابه برنامه گوگل پلی توانست تا حد قابل قبولی خلا ایجاد شده برای کاربران اندرویدی را از بین ببرد و با در دسترس قرار دادن بازی ها و نرم افزار های تولید داخل سهم بزرگی در پیشرفت اینگونه بازی و نرم افزار ها ایفا نمود. این زنبیل کوچک کمتر از ۵ سال است که بافته شده است اما با همین سن کم توانسته به یکی از محل های مورد اطمینان برای دانلود بازی و نرم افزار اندروید تبدیل شود.

 

۳. اسنپ

اسنپ

اسنپ یکی از استارتاپ های موفق و الهام گرفته شده از ایده خلاقانه Uber (بزرگترین شرکت تاکسی ‌رانی دنیا) است. این شرکت توانست با داشتن یک اپلیکیشن موبایل، افرادی که تمایل دارند تا به عنوان تاکسی فعالیت کنند را جذب کرده و با آنها همکاری داشته باشد. از طرفی با ارائه خدماتی با کیفیت بالا و پشتیبانی قوی به همراه هزینه پایین، مشتریان زیادی را به خود جذب نماید.

این شرکت که در سال ۱۳۹۳ توسط شهرام شاهکار، یک دانشجوی مهندسی برق دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان اولین استارت آپ ایرانی در زمینه ی حمل و نقل عمومی تاسیس شد.
اپلیکیشنی که این دانشجو آن را معرفی کرد، تنها سه سال بعد، چندین میلیون یورو سرمایه از سوی یک شرکت بین المللی جذب کرد! اسنپ، اولین و بزرگترین شرکت نرم افزاری درخواست خودرو در ایران، در سال ۱۳۹۵ معادل ۲۰ میلیون یورو سرمایه از MTN دریافت کرد. جالب است بدانید که اسنپ از سال ۱۳۹۳ تاکنون با میانگین رشد ماهیانه ۱۰۰ درصدی توانسته به یکی از بازیگران اصلی تجارت ‌الکترونیک در ایران تبدیل شود. این اپلیکیشن ده ها هزار کاربر به‌عنوان راننده و صدها هزار کاربر به‌عنوان مسافر دارد.

 

۴. آپارات

از زمانی که وب سایت آپارات شروع به فعالیت نموده است ۵ سال می گذرد، این سایت در واقع بومی سازی شده‌ی سایت یوتیوب می باشد که با فیلتر بودن این شکبه جهانی در ایران آپارات توانسته به خوبی جایگزین مناسبی برای این وب سایت در داخل کشور باشد و از این طریق به درامد قابل توجهی دست پیدا کند. این سایت در سال ۸۰ تاسیس شد و در سال ۹۳ پس از تاسیس حساب کاربری رئیس جمهور در این سایت، آپارات رسما وارد دنیای پخش ویدیوی آنلاین شد.
سایت آپارات از سایت های زیر مجموعه ی شرکت صبا ایده است، این شرکت مالک سایت هایی نظیر میهن بلاگ و سایت تبلیغات کلیکی صبا ویژه نیز می باشد.

آپارات

۵. تپسی (TAP30)

تپسی (TAP30) رقیب قدر اپیلیکشن اسنب، سامانه هوشمند درخواست تاکسی است که در حال حاضر در شهرهای تهران و کرج و اصفهان و شیراز و تبریز و مشهد خدمات خود را ارائه می‌دهد. تپسی از طریق اپلیکیشن موبایل و پنل سازمانی، شما را با سفیران (رانندگان) مرتبط می‌سازد. شما به راحتی، با دو کلیک می‌توانید درخواست خودرو دهید و سفری با کیفیت، ایمن و ارزان را تجربه کنید.

تپسی (TAP30)

پدیدآورنده این استارت آپ میلاد منشی پور نام دارد. میلاد در دانشگاه تهران مهندسی مکانیک خواند و سپس به فرانسه رفت و از مدرسه عالی مدیریت پاریس (HEC) در رشته MBA فارغ‌التحصیل شد.
او ده سال تجربه‌ی کار و مدیریت در شرکت‌های معتبر بین‌الملی نظیر Boston Consulting Group و Bain & Company را دارد. میلاد در این شرکت‌ها مدیر پروژه بود و به کمپانی‌هایی نظیر مایکروسافت (Microsoft)، دِل (Dell) و شرکت‌های خدمات مالی مشاوره داده است. او برای تدریس دوره‌ای کوتاه‌مدت در حوزه‌ی استراتژی و مشاوره در دانشگاه شریف، به ایران آمد و فضای کسب‌وکار ایران را در حوزه‌یIT مساعد یافت. در سال ۱۳۹۵ از کانادا به ایران بازگشت و تپسی را در همین سال راه‌اندازی کرد.

 

۶. اسنپ فود

یکی از جذاب ترین استارتاپ های موفق ایرانی اپلیکیشن های سفارش آنلاین غذا می‌باشد. ایده این استارت آپ سرویس دلیوری غذا در کمترین زمان به همه نقاط تهران است.

این اپلیکیشن بر حسب موقعیت جغرافیایی، تمامی رستوران های طرف قرارداد خود را به شما نمایش می‌دهد. بدین ترتیب، شما می‌توانید از رستوران مورد نظر، غذای مورد علاقه خود را سفارش داده و پرداخت آن را به صورت آنلاین انجام دهید.
این شرکت به تازگی و با توجه به سیاست های مجموعه روماک، به اسنپ فود تغییر نام داده است.

اسنپ فود 

۷. علی بابا

علی بابا باسابقه‌ترین، بزرگ‌ترین و معتبرترین سامانه‌ی خرید اینترنتی بلیط هواپیما و قطار است. علی بابا نه تنها تمامی پروازهای ثبت شده در سیستم پروازهای بین‌المللی را که از مبدا یا مقصد تهران انجام می‌شود برای شما جستجو می‌کند، بلکه این جستجو را برای تمامی مقاصد پروازی و ایرلاین‌های خارجی که امکان خرید آنلاین بلیط آنها موجود است انجام می‌دهد.  همچنین برای خرید بلیط چارتر، علی بابا مطمئن‌ترین گزینه است، چرا که استرداد آنلاین پروازهای کنسل شده را تضمین می‌کند

علی بابا

۸. دیوار

دیوار از محبوبترین و معروفترین استارتاپ های ایرانی به حساب می‌آید. قطعا برای شما هم پیش آمده که بخواهید وسیله‌ای را به صورت دست دوم خریداری نمایید یا وسایلتان را که دیگر برای شما کارایی‌ای ندارد به فروش برسانید.
این سایت یک سایت فروش محصولات دست دوم می باشد و کابران می‌توانند ابزار، لوازم و وسایلی که به آنها نیازی ندارند در این سایت به فروش برسانند.

دیوار

درج آگهی در این سایت هزینه ای ندارد ولی پس از مدتی که از ثبت آگهی شما میگذرد به دلیل اینکه ممکن است آگهی های مشابه ای بر روی آگهی شما قرار گیرد  و یا پایان یک ماه رایگان بودن درج آگهی عملا دیده شدن آگهی شما با مشکل مواجه شود میتوانید با پرداخت هزینه ای اصطلاحا آگهی خود را نردبان کنید و دوباره آنرا به بالای لیست فروش در سایت منتقل کنید همچنین میتوانید آگهی خود را از نوع ویژه انتخاب کنید و با درج ستاره در کنار آگهی خود توجهات بیشتری را به سمت آن جلب نمایید. این سایت در حال حاضر دو اپلیکیشن برای گوشی هایی با پلتفرم اندروید و ای او اس منتشر کرده که کاربران با استفاده از این اپ ها میتوانند کالای مد نظر خود را بدون مراجعه به سایت خریداری نمایند. شیپور نام دیگر سایتی است که کاری مشابه سایت دیوار را انجام میدهد.

شما نیز آماده اید تا استارت آپ خود را راه اندازی کنید ؟

اگر شما هم می خواهید به سبک دیوار و یا شیپور میلیونر شوید ما به شما چارسوق را پیشنهاد می‌کنیم.

چرا باید یک سایت آگهی داشته باشم ؟

امروزه افراد بسیار زیادی هستند که محصول و یا خدماتی برای عرضه دارند و یا اینکه بدنبال خدمات و محصولاتی می گردند و یک وبسایت آگهی می تواند به راحتی این افراد را به یکدیگر برساند .
یک سایت آگهی جدای بر آنکه مخاطبین بسیار زیادی دارد ، نسبت به سایت های دیگر یک سرمایه گذاری زود بازده بوده و حتی زمان زیادی برای مدیریت آن نیاز ندارد و می تواند به عنوان کار اول و یا حتی دوم و یا سوم شما یک منبع درآمد پر سود و کم ریسک باشد.

مطمئنا شما هم مثل ما از ظاهر یکنواخت سایت های آگهی و نیازمندی موجود درایران خسته شده اید و به دنبال یک وبسایت حرفه ای تر با پشتیانی معتبر و قیمتی مناسب می گردید.
با استفاده از چارسوق می توانید به راحتی یک سایت و اپلیکیشن آگهی و نیازمندی راه اندازی کنید.

چارسوق | قالب و اپلیکیشن نیازمندی وردپرس

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید0
There are no products in the cart!