معرفی استارت‌آپ فیلیمو

معرفی استارت‌آپ فیلیمو

امروزه بسیاری از کاربران به‌جای استفاده از تلویزیون از گوشی برای دیدن فیلم های مختلف استفاده می‌کنند، در ایران نیز سرویس های مختلفی مانند فیلیمو در این زمینه فعالیت دارند.  یکی از معروف ترین مزیت هایی که افراد را به سمت این برنامه جذب کرده، کاهش هزینه تماشا می‌باشد که به مخاطبان وعده داده شده است.

فیلیمو در حال گسترش روابط خود با خدمات دهندگان ارتباطی مانند شرکت های اینترنتی و اپراتورها می باشد که گاها شرکت ها و اپراتورهای رایگان این سبدها بدون اطلاع به حجم مصرفی مبدل می شوند! تعداد زیادی از کاربران فیلیمو در حالی که از محتوای این سرویس راضی هستند؛ نسبت به استفاده از حجم اینترنت این سرویس کاملا ناراضی اند.

فیلیمو یک شبکه گسترده اینترنتی است که در حوزه ارائه فیلم و سریال ایرانی و خارجی به مشترکان خود فعالیت می‌کند. فیلیمو کار سختی برای دیده شدن و بالا آمدن نداشت زیرا آن توسط آپارات که خود نیز در همین زمینه فعالیت می‌کند و در ایران رتبه دوم پربازدیدترین و پر ترافیک ترین وبسایت را از آن خود کرده است.

می‌توانید با کلیک بر روی وبسایت فیلیمو وارد آن شوید و از آن بازدید نمایید.

همچنین استارت‌اپ فیلیمو اولین سامانه نمایش درخواستی (VOD) در ایران است که در سال 1394 توسط شرکت صباایده ساخته شد. فیلیمو دارای بیش ار 400 هزار مشترک ماهانه و دارای بیش از پنجاه درصد از سهم بازار خود است. ابتدا در ماه بهمن سال 1393 و با نام آپارات فیلیمو شروع به کار کرد. بعد از مدتی نامش را به نام کنونی فیلیمو تغییر داد. در خرداد سال 1394 اولین نسخه اپلیکیشن را برای نسخه اندروید ارائه کرد. فیلیمو در اسفند همان سال به رکورد یک اشتراک یک میلیون ویدئو رسید. فیلیمو تا سال 1398 دارای بیش از 20 هزار ویدئو در دسته‌بندی های فیلم، سریال، تئاتر-فیلم و مستند رسید.

فیلیمو دارای اپلیکیشن اندروید، ios و نسخه ویندوز و اپلیکیشن تلویزیون‌های هوشمند است. البته با محدودیت‌هایی که از طریق اپل روی کسب‌وکارهای اینترنتی ایرانی اعمال شده اپلیکیشن ios این شرکت حذف ولی اخیرا دوباره فعال شده است که میتوان از طریق اپلیکیشن وب ویو به آن دسترسی داشت.

محمدجواد شکوری مقدم موسس صباایده و فیلیمو

شرکت صباایده

شرکت فناوران ایده پرداز صبا یا صباایده یکی از شرکت های فعال می باشد که در سال 1383 تاسیس گردید. مدیر عامل صباایده محمدجواد شکوری‌ مقدم است. این شرکت در محله ظفر تهران قرار دارد و تعداد کارکنان آن به بیش از 160 نفر می‌رسد.

محمد جواد شکوری مقدم به عنوان یکی از بنیانگذاران فیلیمو متولد 1361 و دانشجوی انصرافی رشته برق قدرت از دانشگاه امیرکبیر می باشد وی دارای دو فرزند است.

راه اندازی فیلیمو

محمدجواد شکوری مقدم با فروختن پراید خود به همراه برادرش 11 سال پیش وبسایت کلوب را راه اندازی کردند و تا امروز با تیمی 64 نفره سرویس های مختلفی از جمله : مهین بلاگ، آپارات، صباویژن، لنزور و فیلیمو را راه اندازی کرده اند.

فیلیمو چیست از زبان محمدجواد شکوری مقدم

فیلیمو در واقع همان ویدئو کلوب های است که قبلا بود فقط به صورت آنلاین می باشد، در واقع شما می رفتید وفیلم های انتخابی خود را کرایه می کردید اما فیلیمو  هزاران فیلم بر روی آن وجود دارد که شما یک هزینه اشتراک پرداخت کرده و به کل فیلم های آن دسترسی دارید.

شکایت سازمان صداوسیما

در 25 مهر 1395 خبر از شکایت سازمان صداوسیما از فیلیمو و آپارات منتشر شد. بلافاصله کافه بازار با حذف این دو برنامه در نرم‌افزار خود به صحت این خبر دامن زد. دلیل شکایت صداوسیما نیز عدم مجوز فیلیمو جهت فعالیت در عرصه صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی بود. بعدها مدیر آپارات در مصاحبه ای عنوان کرد که فیلیمو و آپارات دارای مجوزاز وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی بوده است. وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی نیز به این موضوع واکنش نشان داد و از صداوسیما خواست که صبورتر باشد!!!

قابلیت ها و امکانات فیلیمو

  • قابلیت جستجوی فیلم مدنظر و دسته بندی مشخص بر اساس موضوع فیلم
  • توضیح کامل فیلم ها، گالری تصاویر، پیش نمایش و قسمت هایی از فیلم همراه با نقد و بررسی
  • دسترسی آسان و راحت همه ی تلفن های موبایل و تلویزیون های هوشمند
  • قابلیت دانلود و مشاهده ی آفلاین فیلم
  • تنظیم کیفیت نمایش فیلم براساس سرعت اینترنت
  • پشتیبانی آنلاین و فعال، حجم اینترنت رایگان برای دانلود و تماشای فیلم ها روی اینترنت ها و اپراتورهای مشخص شده و منتخب

فیلیمو و رقیب اصلی

فیلیمو در حوضه خود تنها نیست و یک رقیب قدرتمند دارد که رقابت را در این حوضه داغ کرده است. رقیب فیلیمو نماوا است. نماوا از زیر مجموع های شرکت شاتل است و اصلی‌ترین رقیب فیلیمو به حساب می‌آید.

دسته بندی فیلم ها در فیلیمو

فیلم های آرشیوی در فیلیمو به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند از جمله آن:

  • خانوادگی
  • اکشن
  • تاریخی
  • عاشقانه
  • کمدی
  • و …

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید0
There are no products in the cart!