خصوصیات و تفاوت های Glue framework و Full stack framework
خصوصیات و تفاوت های Glue framework و Full stack framework

 

خصوصیات و تفاوت های Glue framework و Full stack framework
خصوصیات و تفاوت های Glue framework و Full stack framework

ممکن است در مطالعاتتان در مورد فریم ورک های مختلف به این جمله برخورده باشید که این فریم ورک full stack است و یا این فریم ورک glue است !

به طور کلی فریم ورک های موجود در بازار بر اساس دو تفکر اصلی ساخته می شوند, یا فریم ورک ساخته می شود که تمام نیازهای یک پروژه ی بزرگ را جواب دهد و برای تمام قسمت های مختلف یک پروژه راه حل داشته باشد که در این صورت یه آن full stack framework گفته می شود .

و یا فریم ورک ساخته میشود تا تنها به بخشی از نیازهای کاربران پاسخ بدهد و برنامه نویس و یا مدیر پروژه باید برای سایر قسمت های مورد نیاز تکنولوژی ها و راه حل های دیگری را هم انتخاب کنند که دراین صورت به آن glue framework گفته می شود .

لذا هر کدام از این دو مدل مزایا و معایبی دارند , به عنوان مثال برای اینکه یک پروژه ی بزرگ را هدایت کنید و نمی خواهید در گیر جزییات شوید بهتر است تمام پروژه را به یک full stack framework بسپارید مانند فریم ورک های php مثل Yii و یا codeigniter و یا laravel.

درسوی دیگر glue framework ها هستند که یک هدف اصلی دارند وآن هم اینست که تنها یک کار را به بهترین شکل انجام می دهند مانند gluePHP.

بنابراین با توجه به نیاز یک پروژه ی خاص باید تصمیم درست گرفته شود, بسیاری از موارد هم هستند که در آنها از هر دو مدل استفاده می شود .

همینطور فریم ورک ExtJS یک فریم ورک full stack است ونیازهای مختلف یک پروژه را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد.

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید0
There are no products in the cart!