ioncube چیست و نحوه نصب ioncube بر رویXAMPP
ioncube چیست و نحوه نصب ioncube بر رویXAMPP

شاید در جستجو های در زمینه دنیای وب با عبارت ioncube مواجع شده باشید. امروز از سری مقالات تیک4 قصد داریم شما را با ioncube و نحوه نصب ioncube بر روی XAMPP آشنا کنیم. باما همراه باشید.

ioncube چیست:

ioncube یک ماژول php است که کد های php را به صورت کد گذاری شده تبدیل می‌کند و نشان می دهد. این ابزار در سال 2003 به وجود آمده است و دستور کار این سرویس بر پایه برنامه هایی است که با استفاده از کد های php ساخته شده اند. اگر بخواهیم توضیح جامع تری به شما ارائه دهیم، استفاده از ioncube از امکان دیده شدن کدهای php، ویرایش کد و نیز امکان اجرای کد روی سیستم های بدون لایسنس، محافظت می کند. این ابزار از تکنیک کامپایل کردن بایت کد ها برای کدگذاری استفاده میکند و در نتیجه کد اصلی (source code) حذف شده  و زمان اجرا کاهش می یابد.

آموزش نصب ioncube بر روی XAMPP

در ابتدا برای نصب ioncube بر روی XAMPP لازم است که شما نرم افزار XAMPP را با دسترسی ادمین اجرا کنید. سپس بر روی دکمه ی استارتی که روی apache و mySQL است کلیک کنید. تا مطابق تصویر زیر apache و mySQL فعال شود.

ioncube چیست

پس از فعال نمودن apache و mySQL به مرورگر باز نمایید و عبارت localhost/XAMPP/phpinfo.php را در محل وارد کردن آدرس وارد کنید. پس بارگزاری این ادرس این امکان را می دهد که شما از نسخه PHP ای که بر روی سیستم شما نصب شده، اطلاعات دقیق سیستم شما و اطلاعات کامپایلر و همچنین معماری کامپیوتر شما مطلع شوید. که این اطلاعات باعث می شود تا نسخه مناسب نرم افزار ion cube را دانلود کنید.

در این بخش به شما دو لینک در نسخه های zip و MS Windows installer معرفی می کند. که شما می بایست بر روی لینک فایل zip کلیک نمایید و آن فایل را دانلود نمایید. پس از دریافت فایل آن را از حالت فشرده خارج کنید و در مسیر C:\xampp\php\ioncube کپی کنید. حال داخل فایلی که از حالت فشرده خارج کردید پوشه ای با نام ion cube می باشد که داخل آن تعدادی فایل قابل دسترسی است. اگر در مسیر پوشه C:\xampp\php پوشه ای با نام ioncube نبود. کافیست ابتدا فایلی به نام ioncube بسازید و سپس فایل های موجود در فایل دانلودی را داخل آن کپی کنید.

سپس کد داده شده در محل نصب ioncube را در فایل php.ini که در مسیر C:\xampp\phpاست را باز کنید و کد را در بالا (خط اول) اضافه کنید. (مطابق تصویر زیر)

 

سپس فایلی که در آن کد را اضافه کردید را ذخیره کنید و برای ادامه نصب ioncube بر روی XAMPP هاست خود را ریست کنید. که ابتدا برای ریست کردن هاست بر روی دکمه stop که رو به روی apache و mySQL است کلیک کنید. سپس باید دوباره نرم افزار XAMPP را با دسترسی ادمین اجرا کنید. و apache و mySQL را مجدد فعال نمایید.

و در آخر این آدرس را localhost/xampp/phpinfo.php در مرورگر خود تایپ نمایید. اگر پس از بارگذاری در تب مرورگر تصویر زیر را مشاهده کردید یعنی نصب تکمیل شده و ion cube در XAMPP شما فعال شده است.

نصب ioncube بر روی XAMPP

امیدواریم از مقاله ioncube چیست و نحوه نصب ioncube بر روی XAMPP بهره کافی را برده باشید. از قسمت دیدگاه ها باما در ارتباط باشید.

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید0
There are no products in the cart!