لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر روی سئو
لینک شکسته چیست؟ تاثیر لینک شکسته بر روی سئو

عوامل زیادی در سایت وجود دارد که برروی سئو سایت تاثیر منفی یا مثبتی می گذارند. یکی از این عوامل لینک‌شکسته هست که از مهم ترین بخش های آسیب پذیر و مشکل ساز بر روی سئو سایت است. امروز از سری مقالات تیک4 قصد داریم شما را بیشتر با تاثیر لینک شکسته بر روی سئو آشنا کنیم.

لینک شکسته (Broken Link)

لینک شکسته به لینک هایی گفته می شود که در هنگام بارگذاری دارای خطا بوده و یا عمل نمی کنند و باز نمی شوند. که این امر می تواند بر روی سئو سایت به شدت تاثیر منفی بگذارد. لینک های شکسته به طور کلی به دو دسته لینک شکسته داخلی و لینک شکسته خارجی تقسیم می شوند.

لینک شکسته داخلی

وقتی کاربر در سایتی بر روی یک لینک کلیک کند و به صفحه دیگری از سایت هدایت شود، به آن، لینک داخلی میگویند. حال اگر کاربر با کلیک بر روی لینک های سایت با یک صفحه  ارور 404 مواجه شود، به آن، لینک شکسته داخلی میگویند.

لینک شکسته خارجی

لینک هایی که برای ارجاع دادن به سایت های دیگر استفاده می شود را لینک های خارجی میگویند. که حالا اگر کاربر بعد از کلیک بر روی این لینک، به محتوایی خواسته شده خود نرسد و با اروری مواجع شود به آن، لینک شکسته خارجی گفته می شود.

علت به وجود آمدن لینک شکسته

  • مشکل فنی
  • محتوا قدیمی
  • تغییر سیستم مدیریت محتوا
  • تغییر دامنه و پیوند یکتا
  • بخش‌های حذف شده از وب سایت

تاثیر لینک شکسته بر روی سئو سایت

یکی از مهم ترین معیارهای گوگل برای تشخیص محتوای یک صفحه، تعداد و کیفیت لینک های ارجاع داده شده به آن است. زمانی که یک لینک شکسته در یکی از صفحات، وجود داشته باشد عملا ارزش و اعتباری برای گوگل ندارد و آن صفحه را بی ارزش می داند؛ که این باعث می شود آن سایت در رتبه بندی گوگل از نظر صفحات گوگل رتبه خوبی نگیرد و آن صفحه ایندکس نشود. یک لینک شکسته برای سئو سایت امتیاز منفی محسوب می شود. پس لازم است هیچ لینک شکسته ای در سایت وجود نداشته باشد. اگر لینک شکسته ایی در سایتی مشخص شد سریعا مدیر آن سایت باید راهی برای رفع آن پیدا کند. برای پیدا کردن لینک های شکسته و رفع آنها ابزارهای مختلفی وجود دارد که در مقالات بعدی به آنها میپردازیم.

امیدواریم از مقاله تعریف لینک سوخته و تاثیر لینک شکسته بر روی سئو بهره کافی را برده باشید. از قسمت دیدگاه ها با ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید0
There are no products in the cart!