تعریف و اهداف گوگل آنالیتیکس
تعریف و اهداف گوگل آنالیتیکس

آنالیز سایت و رفع اشکالات سئو امری اساسی و مهمی است که باعث پیشرفت هر سایتی در رتبه بندی گوگل می شود. یکی از سرویس های رایگان آنالیز سایت و سئو، گوگل آنالیتیکس است. گوگل آنالیتیکس، یک سرویس رایگان تجزیه و تحلیل وب سایت است که زیر نظر شرکت گوگل از سال 2005 فعالیت خود را آغاز کرده است. که امروز از سری مقالات تیک4 قصد داریم به تعریف و اهداف گوگل آنالیتیکس بپردازیم. باما همراه باشید.

تعریف و اهداف گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) ابزاری برای تحلیل و آنالیز سایت است که به صورت رایگان در اختیار علاقه مندان قرار گرفته شده است. گوگل آنالیتیکس به مدیر سایت کمک می کند که درباره ترافیک ورودی سایت، اطلاعات مفیدی به دست بیاورد. همانطور که گفتیم آنالیز سایت و رفع اشکالات سئو امری اساسی و مهمی است. که با رفع مشکلات و آنالیز سایت می شود سایتی پر رونق از نظر کسب و کار داشت.

گوگل آنالیتیکس این امکان را به کاربر می دهد که تعداد کسانی که از سایت دیدن کرده اند و این که بیشتر در چه زمان هایی بازدید سایت بیشتر است را برای کاربران خود مشخص می کند. علاوه بر آن کاربران می توانند با استفاده از این ابزار بدانند که مخاطبانشان بیشتر به دنبال چه موضوعاتی هستند. گوگل آنالیتیکس دارای ویژگی های خاصی است که در زیر به اهداف و امکانات این ابزار خواهیم پرداخت.

اهداف و امکانات گوگل آنالیتیکس

  • موقعیت جغرافیایی کاربران
  • مشاهده ی مدت زمانی که کاربران در سایت بودند
  • اطلاعاتی راجع به بازدیدکنندگان سایت در قالب اعداد، جدول و گراف های نمایشی
  • شناسایی قوی ترین و ضعیف ترین قسمت صفحات یک سایت
  • اطلاعاتی در مورد تاثیر محتوای سایت بر بازدید کنندگان
  • مشخص کردن که کاربران از چه منابعی به سایت وارد شده اند

تفاوت گوگل آنالیتیکس با گوگل سرچ کنسول

هر دو این ابزار ها اطلاعاتی موثر و مفید در مورد سایت و نحوه سئو سایت به کاربران خود میدهد؛ ولی در زمینه هایی با هم تفاوت دارند. که یکی از اساسی ترین و مهم ترین تفاوت این دو ابزار این است که گوگل کنسول تمرکز اصلی خود را بر روی تاثیر موتور های جستجو گوگل میگذارد و در مورد این موضوع به کاربران خود اطلاعات دقیقی میدهد. ولی گوگل آنالیتیکس تمرکز خود را روی چگونگی تعامل کاربران با سایت ها داشته است و در مورد این موضوع و تعداد ورود کابران به چه قسمت سایت اطلاعات می دهد.

در مقاله بعدی از سری مقالات تیک4 به طور تخصصی و جز به جز ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس با گوگل سرچ کنسول را برای شما به طور ساده آموزش خواهیم داد. امیدواریم از مقاله تعریف و اهداف گوگل آنالیتیکس بهره کافی را برده باشید. از قسمت دیدگاه ها باما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید0
There are no products in the cart!