سیستم آمارگیری سایت وردپرس
سیستم آمارگیری سایت وردپرس

به دلیل محیط کار انگلیسی و حرفه ایی که گوگل آنالیتیکس دارد و محدودیت هایی که گهگاه در سر راه کاربران ایرانی قرار میگرفت. مجموعه تیک4 با هدف برطرف نمودن این محدودیت ها، سیستم آمارگیری سایت را به کاربران و همراهان خود معرفی کرد. که با کمک این سیستم که محیطی ساده و فارسی دارد می توانید به راحتی آمار سایت خود را مشاهده کنید. امروز از سری مقالات تیک4 قصد داریم سیستم آمارگیری برای سایت‌ها را به طور کامل معرفی کنیم. باما همراه باشید.

سیستم آمارگیری سایت

سیستم آمارگیری سایت وردپرس

شما با استفاده از این سیستم می توانید آمار بازدید کنندگان خود را به صورت دقیق و حرفه‌ای بررسی و تجزیه تحلیل کنید. این سیستم به صورت رایگان به شما ارائه خدمات می دهد و با محیطی کاملا فارسی این امکان را به شما میدهد که بدون نیاز به دانش کافی و کار کردن با آنالیتیکس سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید. سیستم آمارگیری وردپرس امکاناتی متنوعی به شما ارائه می‌دهد، که عبارتند از:

  • سیستم آمارگیری و تجزیه تحلیل رایگان وب‌سایت
  • مشاهده زنده آمار بازدید‌ها و تجزیه تحلیل حرفه‌ای
  • نمایش مشخصات افراد حاضر در سایت
  • آمار بازدید به تفکیک منقطه
  • آمار بازدید به تفکیک سیستم‌عامل
  • آمار بازدید به تفکیک مرورگر
  • ارائه آمار به صورت عمومی، خصوصی و رمزدار

نحوه فعالسازی سیستم آمارگیری وردپرس

برای فعالسازی سایت خود در سیستم آمارگیری وردپرس شما می‌توانید به دو روش اقدام نمایید، روش اول قرار دادن کد اسکریپت در تگ <head> از طریق ویرایشگر پوسته در پیشخوان وردپرس و روش دوم به صورت قرار دادن کد اسکریپت در افزونه سیستم آمارگیری وردپرس. برای  مشاهده نحوه ثبت نام و فعالسازی در سیستم آمارگیری سایت به مستند زیر مراجعه کنید:

صفحه اصلی سیستم آمارگیری وبسایت

در صفحه اصلی سیستم آمارگیری بخش های متنوعی برای سهولت در کار کاربران تهبیه شده است در این صفحه شما میتوانید بررسی اجمالی از آمار بازدید سایت خود داشته باشید و این آمار را بر اساس روز و هفته و ماه و آمارکلی می توانید به صورت لایو مشاهده کنید.

سیستم آمارگیری سایت وردپرس

بخش وبسایت ها در صفحه اصلی

شما در سیستم آمارگیری می توانید با یک اکانت چند سایت خود را در سیستم ثبت نمایید و برای مدیریت آمار های تمامی وبسایت ها می‌توانید از بخش وبسایت ها هر سایت خود را انتخاب کرده و آمار آن را مشاهده کنید. در بخش منو این بخش شما می توانید ویرایش وبسایت، آمار و نمایش را دسترسی داشته باشید.

 

سیستم آمارگیری سایت وردپرس

دسترسی به بخش آمارها و بررسی اجمالی

برای دسترسی به بخش آمار کلی و جز به جز سایت خود از قسمت وبسایت ها  بر روی لینک آبی رنگی که عنوان سایت شما را نوشته هست لینک نمایید تا به بخش آمارها هدایت شوید.

در این قسمت شما میتوانید آمارهایی همچون رفتارهای کاربران، تجزیه و تحلیل ورودی، مناطق جغرافیایی، تکنولوژی و رویداد ها را مشاهده نمایید.

رفتار

در این بخش شما میتوانید به دو قسمت آماری خود دست بیابید که این بخش ها عبارتند از:

  • صفحات:

در این بخش شما میتوانید تمامی آمار بازدید و رفتارهای  وبسابتتان که کاربر به آن ها ورود کرده است را مشاهده بفرمایید و بر اساس محبوب ترین و حداقل محبوب، لینک های صفحات شما را با برحسب درصد برای شما نشان خواهد داد.

  • صفحات فورد: 

در این بخش شما میتوانید رفتار کاربرانی که به صفحات فرود یا همان لندینگ سایتتان وارد می شوند را مورد بررسی قرار دهید. در بخش صفحات فورد هم امکاناتی همانند بخش صفحات در دسترس میباشد.

سیستم آمارگیری سایت وردپرس

تجزیه و تحلیل ورودی ها

در این بخش شما به چهار امکان متنوع دسترسی خواهید داشت. اولین امکان تجزیه و تحلیل ورودی مراجعه کنندگان است. که به شما نشان میدهد. کاربر از چه مرورگر و یا پلتفرمی به سایت شما مراجعه کرده است.

امکان دوم در بخش تجزیه و تحلیل ورودی ها، بخش موتورهای جستجو است. که به شما نشان میدهد کاربرانی که به سایت شما مراجعه کردند از کدام موتور جستجویی استفاده کرده اند.

امکان سوم در بخش تجزیه و تحلیل ورودی ها، قسمت شبکه های اجتماعی است. که به شما نشان می‌دهد که کاربر از طریق کدام پلتفرم شبکه اجتماعی به سایت شما مراجعه کرده است.

امکان چهارم در این بخش، قسمت کمپین هاست. کمپین لینک سازی، روند فعالانه و تلاش برای افزایش لینک به وب سایت است که معمولا با یک هدف کلی همراه است. در واقع کمپین لینک سازی با به دست آوردن لینک برای وب سایت شما ، به آن ارزش می دهد و به طور کلی یک دارایی و ارزش است که می تواند شامل هر چیزی اعم از محتوا، اخبار، محصولات و خدمات باشد.

یک کمپین لینک سازی دارای اجزا مختلفی هستند، که برخی از این اجزا برای دستیابی به موفقیت ضروری می باشند و برخی دیگر مفید هستند اما الزامی نمی باشند. که بیشتر به ترکیب ارزش ها و منابع در دسترس شما بستگی دارد. پس از لینک سازی کمپین شما میتوانید آمار ورودی که از کمپین به سایت شما مراجعه کردن را مشاهده نمایید.

  • جغرافیایی:

در این قسمت شما میتوانید آمارهایی درمورد قاره، کشور و شهرهای که کاربران به سایت شما مراجعه کردند را مشاهده نمایید. همچنین از دیگر امکان های این قسمت آمار زبان هایی که کاربر با آن وارد سایت شما شده اند را نشان می‌دهد.

  • تکنولوژی

در این قسمت شما میتوانید مواردی همچون سیستم عامل ها، مرورگرها، وضوح نمایشگرها و دستگاه هایی که کاربران به سایت شما مراجعه کردند را مشاهده کنید.

توجه داشته باشید:

که در تمامی قسمت های سیستم آمارگیری وردپرس شما میتوانید با کلیک بر روی بروزسانی گزارش، آمار خود را بروز نمایید.

خروجی گرفتن(export) از آمار های سیستم آمارگیر

یکی از مزایا استفاده از سیستم آمارگیر سایت خروجی گرفتن از بخش های متنوع سیستم آمارگیر است. شما میتوانید با کلیک بر روی دکمه آیکون خروجی، از آمار بخش های مختلف سیستم خروجی بگیرید.

تعیین تاریخ آمارگیری

برای تعیین تاریخ سیستم آمارگیری وبسایت خود و دسترسی به آمارهای روز یا گذشته خود میتوانید طبق تصویر زیر بر روی تاریخ مدنظر خود کلیک فرمایید تا آمار آن روز یا دوره برای شما بارگزاری شود.

امیدواریم از مقاله سیستم آمارگیری سایت وردپرس بهره کافی را برده باشید. از قسمت دیدگاه ها باما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید0
There are no products in the cart!