چند نکته مهم برای انتخاب هاست
چند نکته مهم برای انتخاب هاست

انتخاب هاست مناسب، از مسائلی مهمی است که اکثر مدیران وبسایت ها با آن مواجه می‌شوند. گاه نادیده گرفتن چند نکته، باعث می شود تا سایت با مشکلات و آسیب هایی روبرو شود. در این مقاله از سری مقالات تیک4 قصد داریم چند نکته مهم برای انتخاب هاست را در اختیار شما قرار دهیم. باما همراه باشید.

هاست (Host)

هاست در زبان انگلیسی (Host) به معنای میزبان است که به بخشی از سرور گفته می‌شود. یک سرور می‌تواند به چندین قسمت تقسیم شود که به هر قسمت آن، هاست گفته می‌شود. یعنی هر بخش از این سرور به عنوان یک هاست از یک وب‌سایت میزبانی می‌کند. برای راه‌اندازی یک وب‌سایت در فضای اینترنت بعد از طراحی قالب سایت، باید به دنبال تهیه‌ی یک هاست مناسب برای خود باشید. که در ادامه مطلب به شما نکاتی را ارائه میدهیم که می تواند به شما کمک کند تا هاست مناسبی را انتخاب کنید.

نکات مهم برای انتخاب هاست

همانطور که در شروع مطلب اشاره کردیم انتخاب هاست مناسب، از مسائلی مهمی است اگر مسائلی را نادیده بگیرید باعث میشود سایت شما به مشکلاتی مواجه شود. حال در زیر به چند نکته مهم برای انتخاب هاست میپردازیم:

  • انتخاب شرکت هاستینگ معتبر

گام اول برای انتخاب هاست مناسب، یافتن یک شرکت هاستینگ معتبر است. هر چه میزان آپتایم یک شرکت هاستینگ به 100 نزدیک تر باشد، یعنی سرویس دهنده هاست معتبر و قابل اطمینان خواهد بود. پس همانطور که می بینید این نکته بسیار مهم است و می تواند یک انتخاب درست یا نادرست در کسب و کار شما تاثیرات بسیاری بگذارد.

نکته:

آپتایم (Uptime) میزان زمان آنلاین بودن سایت در اینترنت، در طول یک سال است که به صورت درصدی محاسبه می‌شود. یا به عبارتی دیگر مدت زمانی که سرویس دهنده شما بدون قطعی و بی وقفه به کار خود ادامه می‌دهد اپتایم گفته می شود، که معمولا با اعداد 1 تا 100 درصد بیان می‌شود.

  • امنیت سرور و هاست

بعد از مطمئن شدن از اعتبار شرکت هاستینگ یک مسئله مهم دیگری است که می بایست به آن توجه داشته باشید. آن مسئله مهم امنیت سرور و هاست است. همانطور که بی شک میدانید حفظ امنیت و بالا بودن امنیت سایت بسیار مسئله ضروریست. اما گاهی تمامی نکات امنیتی رعایت می شود ولی از طریق هاست خسارات و آسیب های مخربی به سایت ها وارد می شود.

نکاتی که درمورد امنیت سرور و هاست باید رعایت شود:

  • امنیت نرم‌افزاری
  • امنیت فیزیکی (نگهداری سرورها در مکان امن زیر نظر نیروی امنیتی، مقاوم‌سازی فضا در برابر حوادث مختلف)

  • پنل مدیریت

پنل های مدیریتی هر کدام امکانات و ویژگی های خودشان را دارند. اما اکثر سرویس دهنده ها از پنل مدیریتی سی پنل (Cpanel) برای مدیریت امکانات هاست استفاده می‌کنند، چون در عین راحت بودن و سادگی امکانات فراوانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

  • پشتیبانی و خدمات مشتریان

پشتیبانی و خدمات مشتریان از مسائل مهم دیگری در انتخاب هاست است. که شرکتی مناسب است که در 24 ساعت شبانه روز و هر روز هفته پاسخگوی خواسته های مشتریان خود باشد. زیرا شاید اختلال هاست در ساعات و روزهای تعطیل باعث شود به سایت و کسب و کار شما ضربه بزند و از رقیبان خود عقب بیوفتید.

  • تهیه‌ی backup

معمولا زمان تهیه‌ی backup در پلن‌ها متفاوت است. توجه کنید که از هاستی استفاده کنید که پشتیبان‌گیری منظم در فواصل مناسبی داشته باشد.

  • هاست خارجی یا داخلی

هاست های ایران برای کاربران ایرانی سرعت و عملکرد بهتری دارند، اما برای کاربران خارجی از سرعت کمتری برخوردار هستند. در واقع این نیاز وب سایت است که مشخص می‌کند هاست ایران مناسب‌تر است یا هاست خارجی.

اما باید این را هم خاطره نشان کرد که هر هاست داخلی هم قابل اعتماد و پر سرعت نیست پس قبل از خرید کاملا از اعتبار شرکت هاستینگ اطمینان حاصل فرمایید.

  • هاست اشتراکی یا اختصاصی

هاست اختصاصی بیشتر برای کسب و کارهای بزرگ و پرترافیک کاربرد دارد، همچنین این هاست برای وب سایت هایی استفاده می‌شود، که به سرور قدرتمند، پهنای باند و امنیت بالا نیاز دارند. اما هاست اشتراکی برای کسب و کارهای که گسترده نیستند و ترافیک بالایی ندارند به صرفه تر و کاربرد بهتری دارد.

نکات و ویژگی های دیگر یک هاست

  • سرعت و عملکرد بالا
  • عدم محدودیت در ایجاد دیتابیس و دامنه
  • عدم محدودیت در پهنای باند
  • دارای آی پی های مجزا برای هر وب سایت

امیدواریم از مقاله چند نکته مهم برای انتخاب هاست بهره کافی را برده باشید؛ و به توانید یک هاست خوب  را انتخاب کنید. از قسمت دیدگاه ها با ما در ارتباط باشید.

 

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نگهداری گل
نگهداری گل
3 سال قبل

عالی بود. ممنون

محمد سرابی
محمد سرابی
3 سال قبل
پاسخ به  نگهداری گل

با سلام و تشکر از دیدگاه شما
از وقتی که برای مطالعه مطلب گذاشته اید متشکریم.
با تشکر از همراهی شما

سبد خرید0
There are no products in the cart!