۱۲ نکته کلیدی سئو سایت
۱۲ نکته کلیدی سئو سایت

بهینه سازی موتورهای جستجو به چه معنی است؟

سئو پروسه ی ارتقاء حجمی و یا کیفیتی ترافیک وبسایت شما از موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو، بینگ و … از طریق نتایج جستجوی عادی در موتورهای جستجو می باشد. فلسفه سئو این است که وقتی وبسایتی در نتایج اولیه صفحه جستجو ظاهر می شود، به طبع بازدید بسیار بیشتری خواهد داشت. سئو فاکتورهای مختلف جستجو را در نظر می گیرد که می تواند از طریق جستجوی تصویر،جستجوی ویدئو و دیگر موارد باشند.

در زیر به ۱۲ نکته از مهم ترین موارد سئو می پردازیم که امیداریم به شما در بهبود سئو سایت تان کمک کند.

۱۲ نکته کلیدی برای سئو  که مورد توجه شبکه جهانی وب می باشد:

  • بهترین راه بهینه سازی محتوای خوب است. هر روشی در بهینه سازی در درجه اول باید با محتوای خاص و یکتا همراه باشد. هر نوشته ای شامل کلید واژه هایی است که مفهوم کلی مطلب را می رساند. نوشته باید قابل درک و روان باشد. از کلیدواژه های حساب شده استفاده کنید. نوشته حتما باید در درجه اول برای بازدیدکننده نوشته شود نه برای موتورهای جستجو.
  • لینک های داخلی در واقع لینک هایی هستند که شما در صفحات داخلی سایت خود ایجاد می کنید ، یعنی به عنوان مثال در یک مطلب اگر کلمه ای مرتبط با مطالب دیگر صفحات سایتتان دیدید ، به آن ارجاع می دهید و لینک می کنید .مزیت به کار گیری لینک های داخلی در سئو این است که به عنوان یکی از راه های افزایش میزان ماندگاری کاربر در سایت خود می توانید از آن استفاده کنید و نرخ Bounce Rate را کاهش دهید. منظور از لینک های خارجی همان بک لینک می باشد. اگر قصد خرید و دریافت بک لینک از سایتی را به منظور انجام سئو سایت خود دارید، حتما از سایت های با کیفیت و پر قدرت لینک بگیرید، زیرا خیلی از سایت ها هستند که از نظر گوگل اسپم می باشند و دریافت لینک خارجی از آن سایت ها به ضرر سایت شماست.
  • به دنبال یک عنوان خوب برای تصاویر باشید (استفاده از alt و title در تصاویر). گوگل از عکس ها در محاسبات رنکینگ خود استفاده می کند. گوگل نوشته و تصویر را با هم در صفحات نتایج نشان می دهد که این تصاویر با متن مرتبط هستند و در خود متن هم از این تصویر استفاده شده است. از کلید واژه های مرتبط با موضوع برای اسم فایل ها استفاده کنید.
  • از لینک های کوتاه و مفید که شامل کلیدواژه هم باشد استفاده کنید. به عنوان مثال به جای استفاده از https://www.tik4.com/page-id?495 از https://www.tik4.com/seo استفاده کنید. به این نکته توجه کنید که چهار کلمه اول می بایست مرتبط باشد. گوگل به کلمات دیگر که در ادامه می آیند توجهی ندارد.
  • از قالب هایی استفاده کنید که بهینه شده باشند. بعضی از قالب ها از کدهای زیادی برای ساختار و طراحی استفاده می کنند و یا در طراحی خود از تصاویر زیادی استفاده کرده اند. گوگل می بایست در میان کدها به سختی به دنبال محتوای مورد نظر بگردد. هر چی کدهای بیشتری داشته باشید چگالی کلیدواژه ها و محتوا کمتر خواهد بود. قالب هایی که سریع بارگزاری می شوند برای بهبود رنکینگ گوگل بسیار خوب هستند که این مورد یکی از ۲۰۰ ضابطه ایست که در تعیین رنکینگ اهمیت دارد. توجه داشته باشید که استفاده از قالب های آماده ممکن است به روند کار شما ضربه شدیدی وارد کند.
  • یک نقشه سایت با فرمت xml بسازید. در وردپرس با استفاده از افزونه هایی مثل Google XML Sitemaps بسیار کار آسانی است.همچنین گوگل ابزار دیگری هم دارد که بسیار کاربری و مفید هستند مثل  Website Optimizer و  Webmaster Central .
  • کلیدواژه ها و محتوای اطلاع رسانی را در نوشته خود برجسته کنید. از تگ های h1 تا h6 در نوشته ها و جملات استفاده کنید و در ضمن حتما از برچسب های قوی هم استفاده کنید ولی افراط نکنید.
  • نوشته هایتان را در شبکه های اجتماعی انتشار دهید. خودخواه نباشید و فقط مطالب سایت خودتان را منتشر نکنید. سعی کنید دیگر نوشته ها و سایت هایی که شما دوست دارید را هم با دیگران به اشتراک بگذارید. مطمئنا مردم از شما تقدیر خواهند کرد.
  • از کپی کردن قالب و استفاده بر روی دامنه ای دیگر خودداری کنید. اگر قصد داشته باشید گوگل را دور بزنید، شک نکنید آنها خیلی سریع متوجه خواهند شد.
  • از طراحی فلش استفاده نکنید. این امر باعث می شود که وبسایت شما هیچ وقت در موتورهای جستجو دیده نشود.
  • استفاده از فایلtxt . استفاده از فایل robots.txt و مسدود کردن یک فولدر برای تمام ربات ها:
User-agent: *

Disallow: /old-posts/

استفاده از فایل robots.txt و مسدود کردن یک فایل برای تمام ربات ها:

User-agent: *

Disallow: /old-posts/mypic.jpg

استفاده از فایل robots.txt و مسدود کردن یک فایل در ریشه سایت برای تمام ربات ها:

User-agent: *

Disallow: /private.html

استفاده از فایل robots.txt و مسدود کردن یک فولدر برای یک ربات خاص:

User-agent: Googlebot

Disallow: /personal/

برای دیدن لیست کامل واسط های کاربری (User-agent) می توانید به دیتابیس موجود در آدرس زیر مراجعه کنید:

http://www.robotstxt.org/db

مسدود بودن تمام صفحات برای تمام ربات ها:

User-agent: *

Disallow: /

مجاز بودن تمام صفحات برای تمام ربات ها:

User-agent: *

Allow: /

 

  • استفاده از rel=”nofollow” در صورتی که سایت شما دارای وبلاگ هست و در آن سیستم نظرات آزاد کاربران وجود دارد. این امکان به وجود می آید که کاربران لینک های سایتشان را به صورت هرز در نظرات قرار دهند. در صورت قرار دادن nofollow می توانید سایت خود را از دست spammer ها خلاص کنید. بعضی از برنامه های مدیریت وبلاگ این کار را انجام می دهند. ولی آن هایی که این طور نیستند، را می توانید به صورتی دستی این rel را اضافه کنید. این پیشنهاد در مورد بقیه بخش های سایت شما نیز صدق می کند. مانند انجمن های سایتتان. ولی در صورتی که به فردی که در سایت شما کامنت می گذارد اعتماد دارید این rel را بر روی آن ها اعمال نکنید. به هر حال، در صورتی که شما به سایت هایی که از نظر گوگل spam هستند لینک بدهید گوگل برای شما امتیاز منفی قائل می شود. یکی دیگر از امکانات این rel ،این است که در صورتی که شما می خواهید سایت که به صورت spam فعالیت می کند را در سایت یا وبلاگ تان معرفی کنید.  باید از این rel استفاده کنید. در صورتی که می خواهید تمامی لینک های درون سایت خود را nofollow کنید می توانید آن در میان تگ head قرار دهید.

درباره سئو بیشتر بخوانید.

Bounce Rate چیست و چگونه محاسبه میشود؟

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید0
There are no products in the cart!