چند نکته در مورد افزایش سرعت وردپرس
چند نکته در مورد افزایش سرعت وردپرس

افزایش سرعت وردپرس

آخرین باری که سرعت وب سایت خود را برسی کردید چه وقتی بوده است ؟ آیا می دانستید سرعت سایت شما تاثییر بسیاری در رنک وب سایت شما در بین موتورهای جستجو دارد ؟

هیچ کاربری انتظار را دوست ندارد و سرعت پایین وب سایت شما می تواند عامل بسیار مهمی در کاهش و یا افزایش بازدید کنندگان شما باشد. در این مطالب با معرفی چند روش سعی می کنیم که سرعت وب سایت وردپرس شما را افزایش دهیم…

قبل از انجام هر کاری عملکرد سایت خود را با استفاده یکی از سرویس های موجود در اینترنت برسی کنید. ( مانند: Gtmetrix ) با استفاده از این وب سایت ها شما می توانید سرعت سایت خود و مشکلاتی که مانع می شود تا سرعت بارگذاری سایت شما زیاد شود را برسی کنید و آن ها را برطرف کنید .

  • مدیریت پلاگین ها :

خیلی از کاربران وردپرس پس از نصب پلاگین مورد نظر خود ، چنانچه آن را لازم هم نداشته باشند آن پلاگین را پاک نمی کنند و غیر قابل استفاده و بدون کاربرد می ماند و یا حتی اگر از پلاگین های متعددی برای کار های بیهوده استفاده می کنید آن پلاگین ها را در اولین فرصت پاک کنید.

برخی پلاگین ها ضروری هستند و برای وب سایت بسیار مفید هستند و حذف این پلاگین ها ممکن است به سایت شما آسیب نیز بزنند ( مانند پلاگین All in Seo Pack ) ، اما برخی از پلاگین ها بسیار بی فایده و بیشتر جنبه ی فانتزی دارند و هیچ کاربرد ضروری در وب سایت شما نخواهند داشت . برای تست این موضوع می توانید تمام پلاگین های وب سایت خود را غیر فعال کنید و سپس توسط یکی از همان وب سایت های تست سرعت ، عملکرد سایت خود را برسی کنید و تغییر را ببینید.

برخی از امکاناتی را که پلاگین ها به شما ارائه می دهند را می توانید بدون استفاده از پلاگین ها از آن استفاده کنید ، مثلا بازدید مطالب ، فرم تماس و… ، این امکانات را بدون استفاده از پلاگین نیز می توانید برای خود فراهم کنید و از پلاگین خاصی استفاده نکنید.

همیشه به خاطر داشته باشید که وردپرس شما آخرین ورژن باشد و پلاگین های خود به روز رسانی کنید تا مشکلات و باگ های ممکن است در آن ها وجود داشته باشد برطرف شود.

  • محتوای کش :

با استفاده از پلاگین W3 Total Cache  و یا WP Super Cache می توانید صفحه های داینامیک و بهینه ی HTML با استفاده از وردپرس خود تولید کنید که به این معناست که می توانید صفحه های شما لازم نیست پس از هر بار بازدید کاربر از صفحه های شما نیازی به کش و بارگذاری آن به صورت مداوم نیست.

هر دو پلاگین معرفی شده بسیار ساده می باشند و نیازی به تغییر تنظیمات آن نیست و می توانید تاثییر آن را با بازدید کننده زیاد در مدت زمان طولانی مشاهده کنید.

توجه : پس از نصب این پلاگین اگر در پوسته خود تغییری ایجاد می کنید و میبینید که تغییر شما اعمال نمی شود به این دلیل است که از صفحه شما کش گرفته شده است و همان صفحه ای را که از آن کش گرفته است را بارگذاری می کند ، پس جای نگرانی نیست و پس از چند بار رفرش کردن و یا پاک کردن کوکی ها و کش های خود می توانید تغییر مورد نظر خود را مشاهده کنید.

  •  نظرات اسپم و جفنگ را پاک کنید :

اگر در سایت شما نظر دهی فعال می باشد ، نظرات دریافتی  سایت خود را مدیریت کنید و نظراتی را که جفنگ و اسپم هستند را پاک کنید تا در بانک اطلاعاتی شما هزاران نظر بیهوده و جفنگ ذخیره نشود.

این را برای خود یک عادت کنید که هفته ای یک بار نظراتی را که دریافت می کنید برسی کنید ( زمان زیادی را نخواهد گرفت )

  • بهینه سازی پایگاه داده :

کسانی که با پایگاه داده آشنایی دارند و می توانند به صورت دستی آن را تنظیم کنند می توانند از طریق phpMyAdmin بهینه سازی خود را انجام دهند. بسیار ساده است ، تمام جدول های خود را انتخاب کنید و سپس بر روی “Repair” کلیک کنید و سپس مجددا تمام جدول های خود را انتخاب کنید و بر روی “Optimize” کلیک کنید.

همچنین برخی از مطالب و صفحه هایی که قبلا آن را ایجاد کرده اید و بعد آن ها را پاک کرده اید و یا حتی پلاگین ها ممکن است در بانک اطلاعاتی شما جدول هایی از آن ها وجود داشته باشد که می توانید با استفاده از پلاگین هایی که در این زمینه هستند آن ها را شناسایی کنید و سپس آن ها را حذف کنید.

کسانی که تازه کار هستند و با phpMyAdmin آشنایی ندارند می توانند با از پلاگین WP-Optimize ، WP-DB Manager و یا Optimize-DB استفاده کنند.

  • بهینه سازی تصاویر :

تصاویر اغلب می توانند بزرگترین بار را بر روی بارگذاری صفحه های شما داشته باشند ، بنابراین توجه به فرمت و اندازه تصویر بسیار مهم می باشد.

فرمت JPG یا PNG-24 برای تصاویری که کیفیت در آن مهم است و وضوح در آن مهم است مناسب می باشد اما برای تصاویری مانند لوگو ها ، آیکون ها و … استفاده شده در پوسته بهتر است که از فرمت PNG 8-bit استفاده کنید. برای راحتی در این کار می توانید از پلاگین بسیار راحتی استفاده کنید که بهینه سازی تصاویر شما را در هنگام آپلود انجام می دهد. ( WP-Smushit )

کدها و نوع طراحی پوسته شما نقش بسیار مهمی در عملکرد سایت شما دارند و این مهم است که این پرسش ها را از خود بپرسید :

  • آیا می توانید به جای استفاده از تصویر در پوسته آن را در CSS به کار ببرید ؟
  • آیا می توانید چکیده هر پست را در صفحه اصلی خود به جای متن کامل نمایش دهید ؟
  • آیا کد های CSS خود را بهینه کرده اید ؟
  • آیا فایل های متعدد CSS در پوسته شما وجود دارد که می توانید آن ها را در یک فایل ادغام کنید ؟

این نکته را در نظر بگیرید که اکثر موارد گفته شده که مربوط به طراحی پوسته و بهینه سازی بوده اند نقش بسیار مهمی در سرعت بارگذاری سایت شما دارد ، پس در انتخاب پوسته خود بسیار دقت کنید.

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید0
There are no products in the cart!