آموزش افزودن جدول به پست ها در وردپرس
آموزش افزودن جدول به پست ها در وردپرس

جدول ها همیشه یکی از پرکاربرد ترین ابزار سامان دهی اطلاعات بوده اند که به ما کمک می کنند تا اطلاعات خود را بصورت منظم درآورده و به نمایش بگذاریم اما خب استفاده از این جدول ها در سایت ها کار ساده ای نیست و نیاز به کد نویسی و دانش برنامه نویسی دارد.

ولی اگر سایت شما بر پایه وردپرس راه اندازی شده است و یا یک قالب آماده وردپرسی خریداری کرده و از آن استفاده می کنید، این قضیه برای شما کاملاٌ فرق دارد. چرا که در وردپرس افزونه های مختلفی برای رسم این جدول ها وجود دارد که کار را بسیار برای ما آسان می کند و می‌توان با چند کلیک جدول هایی بسیار زیبا و کاربردی رسم کرد. حتی اگر علاقه ای به نصب این افزونه ها هم ندارید، باز هم مشکلی نیست شما میتوانید تا تنها با تصب افزونه Classic editor و با استفاده از شرت کد ها و یا کد های  آماده در اینترنت، برای خود جداولی زیبا بسازید.

اما اگر علاقه مند به استفاده از این افزونه ها هستید با مقاله افزودن جدول در وردپرس از سری مقالات تیک4 همراه ما باشید تا تعدادی از برترین آنها را به شما معرفی کنیم:

 

1.افزونه wpDataTables

این افزونه یکی از مشهور ترین افزونه ها برای رسم جدول ها در وردپرس است که جدول هایی بسیار ساده و ریسپانسیو تولید می کند.

البته نسخه کامل این افزونه در داخل وردپرس رایگان نیست و شما تنها می توانید از نسخه لایت آن استفاده کنید که باز هم این نسخه برای ساخت جدول های معمولی کافیست.

در عکس زیر میتوانید لیستی از امکاناتی که این افزونه در اختیار شما قرار می گذارد ببینید:

افزودن جدول در وردپرس

و همچنین در زیر میتوانید یکی از جدول های ساخته شده توسط wpDataTables را ببینید:

 

افزونه جدول وردپرس

همانطور که می بینید نسخه رایگان این افزونه امکانات بسیار زیادی را در عین سادگی برای ما قرار می دهد و جدول هایی زیبا تولید می کند.

 

2_افزونه League Table

این افزونه هم یکی از برترین ها در وردپرس است که جدول هایی ساده تر اما زیباتر را در اختیار ما میگذارد همچنین امکان ویرایش ظاهری آنها را هم فراهم می کند.

این افزونه در مخزن وردپرس رایگان نیست و قیمت بالایی دارد اما شما میتوانید فایل آن را بصورت رایگان از دیگر سایت ها دانلود کرده و از آن استفاده کنید.

در زیر عکسی از امکانات این جدول را می بینید:

افزونه جدول

 

همچنین عکسی از جدول ساخته شده توسط افزونه League Table

جدول ها در وردپرس

 

3_افزونه TablePress

این افزونه پرطرفدارترین و پرنصب ترین افرونه، برای افزودن جدول در وردپرس است که امکانات زیادی را بصورت کاملاٌ رایگان در اختیار شما میگذارد.

با اینکه این افزونه بصورت کاملاٌ رایگان در مخزن وردپرس قرار دارد، امکانات بسیار زیادی را در اختیار شما میگذارد که از اکثر افزونه های هزینه دار هم بیشتر هستند.

شما به راحتی میتوانید جدول هایی داینامیک بسازید که از اطلاعات پیش ساخته شده استفاده می کنند و همچنین توانایی درگ و دراپ هم دارند که کار شما را بسیار آسان تر می کند. برای استفاده از این افزونه تنها کافی است تا تعداد سطر ها و ستون های خود را وارد کرد و سپس ویژگی ها و اطلاعات مورد نظر خود را در آن قرار دهید.

در زیر میتوانید تصویری از محیط این افزونه را ببینید:

افزونه جدول وردپرس

 

و همچنین تصویری از جدول ساخته شده توسط افزونه TablePress

افزونه جدول وردپرس

4_ افزونه Data Tables Generator by Supsystic

این افزونه هم یکی دیگر از افزونه های بسیار پرطرفدار و محبوب در وردپرس است که امکانات بخصوصی را در ختیار شما می گذارد تا بتوانید جدول هایی با ظاهر های بسیار زیبا و رنگارنگ بسازید.

نسخه کامل این افزونه دارای هزینه است، ولی نسخه ای رایگان هم از آن وجود دارد که اجازه استفاده از برخی امکانات نسخه اصلی را به شما نمی دهد، اما خیالتان راحت باشد که نسخه رایگان این افزونه هم بسیار کامل است و نیاز های شما را برآورده خواهد کرد.

در زیر میتوانید عکسی از محیط تنظیمات این افزونه را مشاهده کنید:

 

افزونه جدول وردپرس

و همچنین تصویری از جدول های زیبای ساخته شده توسط Data Tables Generator by Supsystic

 

جدول ها در وردپرس

امیدواریم از مقاله افزودن جدول در وردپرس بهره کافی را برده باشید. از قسمت دیدگاه ها باما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید0
There are no products in the cart!