معرفی افزونه Easy Digital Downloads | فروش فایل با وردپرس
معرفی افزونه Easy Digital Downloads | فروش فایل با وردپرس

در حال حاضر می‌توان گفت یکی از کاربردهای رایج و مهم سیستم مدیریت محتوای وردپرس امکان فروش فایل‌های دانلودی در درون آن می باشد. برای استفاده از این کاربرد می توانید از افزونه قدرتمند Easy Digital Downloads استفاده کنید. توجه داشته باشید این افزونه مخصوص سایت ها می باشد و در اپلیکیشن کاربردی ندارد. امروز از سری مقالات تیک4 قصد داریم شما را بیشتر با این افزونه و نحوه فروش فایل با وردپرس آشنا کنیم. باما همراه باشید.

فروش فایل با وردپرس

افزونه Easy Digital Downloads

یکی از افزونه های مهم و کاربردی در وردپرس که در سایت های تجاری همچون فروشگاه های آنلاین یا حتی سایت های شخصی که فروش آنلاین کاربر فراوانی دارد افزونه Easy Digital Downloads می باشد. نحوه انجام کار این افزونه بدین صورت است که بعد از خرید محصول کاربر یک  لینک دانلود محصول دریافت می کند که به طور مثال می تواند خرید یک فایل pdf کتاب یا جزو درسی را مثال زد که با رفتن در لینک داده شده می تواند کتاب خود را خریداری نماید. این افزونه به اختصار EDD نیز نامیده می شود. یکی از مزایا این افزونه این است که  از درگاه های پرداخت ایران هم پشتیبانی می کند.

فروش فایل با وردپرس

نصب افزونه EDD

برای نصب افرونه به قسمت پیشخوان وردپرس خود رفته و از قسمت منو سمت راست پیشخوان وردپرس خود وارد مخرن شوید و افزونه Easy Digital Downloads را بیابید و آن را نصب و سپس فعال نمایید. مطابق شکل زیر، بعد از نصب و فعالسازی افزونه EDD بخشی به نام دانلودها در منو پیشخوان وردپرس شما اضافه خواهد شد.

افزونه Easy Digital Downloads

تنظیمات افزونه Easy Digital Downloads

در این افزونه شما می توانید تنظیمات متنوعی را برای بهبود عملکرد افزونه انجام دهید که در ادامه مقاله آموزش افزونه Easy Digital Downloads با بخش های مختلف این افزونه آشنا خواهید شد:

پیکربندی:

همانطور که در شکل زیر مشاهده ‌می‌کنید. در این قسمت از بخش تنظیمات افزونه EDD  هفت بخش وجود دارد که در ادامه به شما توضیح خواهیم داد.

افزونه Easy Digital Downloads

  • سربرگ عمومی

اولین بخش تنظیمات پیکبندی مربوط به تنظیمات عمومی است که 3 زیر بخش، عمومی، واحد ارزی و API در این قسمت وجود دارد. در زیر بخش عمومی، مواردی از برگه‌ هایی که در هنگام نصب افزونه در سایت شما ساخته شده‌ است مربوط می شود که به طور پیش‌فرض انتخاب شده است و نیازی به تغییر این برگه ها نیست. در اینجا برای فروش فایل با وردپرس کافی است فقط نام کشور و استان خود را انتخاب کنید و بر روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

توجه داشته باشید که در زیر بخش واحد ارزی باید واحد پولی که قصد دارید در فروشگاه اینترنتی‌ شما محصولات خود را با آن واحد دلخواه خود بفروشید انتخاب کنید.

که برای این کار طبق تصویر زیر ابتدا واحد پولی مد نظر خود را انتخاب کرده و حالت موقعیت نمایش را هم به صورت قبل تنظیم کنید. و در آخر بر روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک نمایید تا تنظیمات شما ذخیره شود.

افزونه Easy Digital Downloads

در زیر بخش آخر از سری تنظیمات پیکربندی در قسمت عمومی، API وجود دارد که اگر نسبت به این بخش آگاهی ندارید نیازی به فعال کردن این بخش نیست. در صورت کلی این زیر بخش برای بازیابی اطلاعات فروشگاه شما در فرمت XML می باشد.

افزونه Easy Digital Downloads

  • درگاه‌های پرداخت

در بخش دوم  تنظیمات پیکربندی به تنظیمات درگاه پرداخت فروشگاه اینترنتی می رسیم. همانطور که در این بخش مشاهده می‌کنید تمامی درگاه‌های پیش‌فرض افزونه Easy Digital Downloads غیر ایرانی هستند. برای اضافه کردن درگاه خود می بایست از درگاه های پرداختی استفاده کنید که با افزونه Easy Digital Downloads سازگاری دارد.  اما جای نگرانی وجود ندارد زیرا تقریبا تمامی درگاه‌های ایرانی مانند زرین پال با این افزونه سازگاری دارند.

فروش فایل با وردپرس

  • ایمیل ها

در این بخش 3 زیر بخش عمومی، رسید خرید و اطلاعیه‌های فروش جدید وجود دارد. در زیر بخش عمومی، باید تنظیمات عمومی ایمیل خود  همچون لوگو، نام و ایمیل فرستنده را وارد کنید.

 

افزونه Easy Digital Downloads

در زیر بخش رسید خرید، شما باید قالب و محتویات ایمیلی که بعد از خرید فایل برای کاربران ارسال خواهد شد را طراحی کنید. که در این بخش شما باید موضوع ایمیل و سرتیتر ایمیل خود را انتخاب کنید و سپس به کمک تگ‌هایی که در انتهای این صفحه وجود دارد، قالب ایمیل خود را طراحی کنید. حال اگر میخواهید  پس از انجام کار ایمیل طراحی شده خود را مشاهده نمایید بر روی دکمه پیش نمایش ایمیل کلیک نمایید.

فروش فایل با وردپرس

  • سبک‌ها

در این بخش شما می‌توانید به دکمه‌هایی که در فروشگاه اینترنتی شما وجود دارد سبک‌ خاص و استایل دهی‌ مناسبی را بدهید.

  • مالیات

در این قست شما قادر خواهید بود که به محصولات خود مالیات اضافه کنید. البته توجه داشته باشید به طور معمول در ساخت فروش فایل با وردپرس نیازی به اعمال مالیات نیست زیرا محصولاتی که کاربران از شما خریداری می کنند به صورت مجازی عرضه می‌شوند.

  • حریم خصوصی

بخش ششم تنظیمات پیکربندی مربوط به تنظیمات حریم خصوصی است که  شما می‌توانید در هنگام پرداخت برای مشتریان این بخش را فعال نمایید.

افزونه EDD

  • متفرقه

در بخش آخر تنظیمات پیکربندی همانطور که از نامش پیداست مربوط به تنظیمات متفرفه فروشگاه اینترنتی شما می باشد. که در این قسمت شما می‌توانید تعیین نمایید که مشتری بعد از تکمیل کردن خرید به کدام برگه از سایت منتقل شود. و یا  در این قسمت شما می توانید در زیر بخش‌ دانلود فایل‌ها محدودیت‌هایی برای میزان و نحوه دانلود بر کاربر اعمال کنید.

افزودن

در قسمت دوم تنظیمات کلی افزونه EDD شما می‌توانید محصول خود را بسازید. افزودن محصول به کمک  این افزونه تقریبا مشابه افزودن یک نوشته در وردپرس می باشد تنها تفاوتی که در افزودن محصول وجود دارد شما باید اطلاعات مربوط به قیمت، لینک دانلود، تصویر محصول را وارد کنید.

دسته‌ها

در این قسمت مانند نوشته‌ها و برگه‌های سایت خود شما می‌توانید برای محصولات دانلودی خود دسته‎‌بندی متناسب با خواسته خود را ایجاد نمایید تا سازمان دهی بهتری به قسمت محصولات دانلودی خود داده باشید.

برچسب‌ها

در این بخش شما قادر خواهید بود که برای محصولات خود برچسب انتخاب کنید.

سابقه پرداخت

این بخش از سری تنظیمات کلی افزونه Easy Digital Downloads همانطور که از عنوانش مشخص است تمامی پرداخت‌های صورت گرفته برای فروشگاه شما با ذکر مشخصات کلی را داشته باشید.

مشتریان

در بخش مشتریان موجود در این افزونه شما می‌توانید تمامی مشتریان خود را با نام و مشخصات مشاهده کنید.

کدهای تخفیف

در بخش کدهای تخفیف شما می توانید برای محصولات خود کدهای تخفیف اضافه کنید. و پس از اعمال کد تخفیف شما می توانید در همین قسمت آنها را مدیریت و مشاهده کنید.

گزارشات

در بخش آخر که گزارشات نام دارد شما می توانید تمامی فعالیت‌های صورت گرفته را مشاهده نمایید و نمودار روند کاری در زمینه های خرید، دانلود، مالیات‌ها و… را از این قسمت ببینید.

امیدورایم از مقاله معرفی افزونه Easy Digital Downloads و فروش فایل با وردپرس بهره کافی را برده باشید. شما می توانید از قسمت دیدگاه ها باما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید0
There are no products in the cart!