افزونه iThemes security
افزونه iThemes security

امنیت سایت

افزونه iThemes security

امنیت همیشه حرف اول را می‌زند، هر کجا که باشد چه در سیستم چه در وب‌سایت. وقتی می‌خواهید وارد یک رقابت در فضای اینترنت شده، باید از امنیت وب‌سایت‌تان مطمئن باشید، زیرا احتمال حملات سایبری همیشه شما را تهدید می‌کند. امنیت سایت‌تان را می‌توانید توسط یک مهندس امنیت تامین کنید. اما در وب‌سایت های وردپرسی این مسئله را میتوانید به سادگی و با نصب یک افزونه امنیتی به نام iThemes Security حل و خیالتان را از بابت امنیت سایت‌تان راحت کنید.

افزونه iThemes Security

افزونه iThemes security

سایت های وردپرسی نیاز چندانی به مهندسان امنیتی برای تامین امنیت وبسایت‌شان ندارند، زیرا با وجود افزونه هایی مثل iThems Security  امنیت سایت‌شان را تا حدودی تامین می‌کنند.

شما می‌توانید این افزونه را با کلیک بر روی افزونه iThemes Security، دانلود و سپس نصب نمایید. این افزونه به صورت رایگان امکانات محدود و به صورت پولی نامحدود در اختیار شما قرار می‌گیرد.

ویژگی ها و امکانات افزونه iThemes Security به چهار قسمت تقسیم می‌شود که هر کدام وظایفی را انجام می‌دهند:

1.حفاظت

افزونه iThemes security

افزونه iThemes Security با روش های از نفوذ هکرها و بدافزار ها جلوگیری می‌کند. این افزونه با بلاک کردن IP دستگاه‌های مشکوک و بالا بردن سطح امنیتی وب‌سایت شما و اقداماتی دیگر ضریب امنیتی سایت را بالا می‌برید.

  • مسدود کردن و جلوگیری از ورود دستگاه‌های که تلاش های ناموفق زیادی برای ورود به سایت شما را داشته اند.
  • اسکن کردن سایت به صورت دائمی و رفع مشکلات امنیتی در صورت وجود
  • تقویت کردن قوای امنیتی سیستم
  • فعالسازی گواهینامه SSL و بهینه‌سازی آن
  • تعیین محدودیت‌هایی برای انتخاب رمز عبور توسط کاربران

 

2.شناسایی

افزونه iThemes security

این افزونه جهت شناسایی مداوم ربات ها و بدافزار ها، سایت شما را به صورت مداوم اسکن می‌کند. از دیگر اقدامات آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شناسایی تلاش های زیاد برای پیدا کردن رمز عبور
  • اسکن کردن صفحات مختلف سایت برای پیدا کردن ویروس های احتمالی
  • دریافت و ارسال ایمیل به منظور شناسایی تلاش های ناموفق و ویرایش اطلاعات توسط کاربران

3.پنهان سازی

افزونه iThemes security

iThems Security با مخفی و پنهان کردن نقاط حساس و آسیب‌پذیر سایت از نفوذ و حملات سایبری جلوگیری می‌کند. از دیگر امکانات آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • غیر فعال کردن صفحه لاگین زمان دوری شما از سایت
  • حذف اکانت ادمین
  • تغییر ID کاربران در پایگاه داده سایت
  • تغییر مسیر پوشه wp-content
  • و…

4.بازگردانی اطلاعات

یکی از کار‌های مهم افزونه iThemes Security تهیه نسخه پشتیبان از فایل ها و داده‌های سایت شما به صورت منظم است. اگر وب‌سایت شما مورد حملات سایبری قرار بگیرد و یا اطلاعات شما به هر دلیلی پاک شوند می‌توانید با آخرین نسخه پشتیبانی که این افزونه گرفته دوباره اطلاعات را بازگردانی کنید.

آموزش اولیه iThemes Security

بعد از دانلود و نصب افزونه iThemes Security شما می‌توانید از دو مسیر security در نوار بالای صفحه و پنلی به نام امنیت در نوار اصلی و کناری صفحه وارد تنظیمات آن شوید.

پس از انتخاب یکی از این دو مسیر به وارد شدن به افزونه iThemes Security ابتدا صفحه‌ای مشابه تصویر زیر نمایش داده می‌شود که با کلیک بر روی دکمه زده و بعد از اینکه صفحه دوم باز شد با وارد کرد ایمیل تنظیمات اولیه را انجام دهید.

 

بعد از آن وارد محیط اصلی iThemes Security می‌شوید.

همانطور که مشاهده می‌کنید شما یکسری ماژول دارید که بعضی از آن‌ها از قبل فعال شده و بعضی دیگر نیز قابل فعال شدن است. ماژول هایی که فعال شده دو گزینه غیرفعال که برای غیرفعال کردن ماژول و گزینه پیکربندی تنظیمات برای اعمال تنظیمات بر روی ماژول انتخاب شده است.

دیگر ماژول ها که غیر فعال هستند هم دو گزینه فعال کردن برای فعال شدن ماژول و اطلاعات بیشتر برای کسب اطلاعات مورد نیاز و فهمیدن چگونه کار کردن این ماژول است.

اگر که پایین تر بروید با چندین ماژول برخورد می‌کنید که کلاََ غیرفعال هستند. این ماژول ها که امکانات نسبتاَ ویژه‌تری نسبت به بقیه دارند با خرید نسخه پولی فعال می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید0
There are no products in the cart!