معرفی افزونه فروش لایسنس در ووکامرس
معرفی افزونه فروش لایسنس در ووکامرس

امروزه با رشد و گسترش کسب و کارهای اینترنتی و فروش محصولات این فروشگاه ها به صورت آنلاین یکی از مشکلاتی که صاحبان کسب و کارهای آنلاین با آن روبرو هستند مشکل به اشتراک‌گذاری محصولات آن‌ها به صورت رایگان توسط دیگران می‌باشد، که بهترین روش برای جلوگیری از این اقدامات فروش محصولات با لایسنس می‌باشد. امروز از سری مقالات تیک4 قصد داریم بهترین افزونه فروش لایسنس در ووکامرس را به شما معرفی کنیم. باما همراه باشید.

معرفی افزونه فروش لایسنس در ووکامرس

افزونه License Manager for WooCommerce:

افزونه رایگان License Manager for WooCommerce جزو بهترین و پرطرفدارترین افزونه های فروش لایسنس در ووکامرس به شمار می‌آید و به کاربران خود این امکان را خواهد داد تا محصولات خود را به صورت آسان با  لایسنس گذاری به فروش برسانند. یکی از خوبی های این افزونه این است که این افزونه با ووکامرس ادغام شده و امکان فروش همزمان محصولات فیزیکی و مجازی همچون فروش کارت شارژ، کارت هدیه، کوپن تخفیف و یا کد فعالسازی را برای مشتریان خود فراهم کرد.

برای نصب افرونه به قسمت پیشخوان وردپرس خود رفته و از قسمت منو سمت راست پیشخوان وردپرس خود وارد مخرن شوید و افزونه License Manager for WooCommerce را بیابید و آن را نصب و سپس فعال نمایید. پس از نصب و فعالسازی این افزونه  درمنو سمت راست پیشخوان وردپرس خود عنوانی با نام License Manager یا شماره سریال اضافه خواهد شد.

معرفی افزونه فروش لایسنس در ووکامرس

نحوه افزودن کد لایسنس:

برای افزودن کد لایسنس محصول خود ابتدا از قسمت منو سمت راست پیشخوان وردپرس خود بر روی عنوان شماره سریالها کلیک نمایید تا یک صفحه مانند تصویر زیر برای شما باز شود سپس می‌توانید کدهای لایسنس خود را به دو صورت فایل متنی و یا به صورت دستی ثبت نمایید. در این بخش دو قسمت مهم وجود دارد که در ادامه مقاله معرفی افزونه فروش لایسنس در ووکامرس به شما توضیح خواهیم داد.

  • قسمت افزودن:

با کلیک بر روی دکمه افزودن صفحه‌­ای مانند صفحه زیر برای شما بارگزاری خواهد شد. در این بخش شما میتوانید کد لایسنس خود را وارد کنید و برای آن مدت اعتبار و انقضا مخصوصی را تعریف نمایید، همچنین  از دیگر امکانات این صفحه می‌­توان به مشخص نمودن حداکثر تعداد دفعات فعالسازی کد و وضعیت کد را بر روی حالت قابل فروش، غیرقابل فروش، فروخته شده و یا ارسال شده اشاره کرد و مابقی تنظیمات این صفحه مربوط به اختصاص کدها به سفارشات، محصولات و مشتریان می­‌باشد.

  • وارد کردن:

با کلیک بر روی این گزینه، همانطور که تصویر زیر مشاهده می کنید شما می توانید به دو روش امکان افزودن کدها بصورت دسته‌­ای را برای خود فراهم کرد،  همچین در یک روش دیگر شما می توانید بارگیری فایل با فرمت TXT یا CSV و روش استفاده از کلیپ بورد و Paste کردن کدها داخل کادر متنی را مشخص کرد.

افزونه License Manager for WooCommerce

مولد یا ژنراتورجدید:

یکی از قابلیت های جالب این افزونه این است که به طور خودکار برای هر محصول که توسط مشتریان خریداری شده است. می توان به صورت خودکار یک کد لایسنس تولید کند که این کار به عهده‌ی ژنراتورها یا مولدها می‌باشد و می‌توان براساس نیازهای خود آن‌ها را تعریف نمود. برای ایجاد مولد با Generator جدید کافیست از منو سمت راست پیشخوان وردپرس خود به بخش مولدها یا Generator مراجعه کنید. در این قسمت هم دو قسمت مهم وجود دارد که در ادامه به شما توضیح خواهیم داد:

افزونه License Manager for WooCommerce

  • قسمت افزودن:

با کلیک بر روی گزینه افزودن، تصویر همانند تصویر زیر برای شما  نمایش داده خواهد شد. در این صفحه شما می بایست یک نام کوتاه برای ژنراتور خود انتخاب کنیو و  همچنین حداکثر دفعات فعالسازی کد با ریست کردن API و انقضا کد را مشخص نمایید، همچنین امکانات دیگری از جمله کاراکترهای ویژه، تعداد قطعات کد، طول یک قطعه کد و … برای شما فراهم خواهد شد.

افزونه License Manager for WooCommerce

  • قسمت تولید:

از این قسمت شما می­‌توانید یک ژنراتور خاص برای تولید تعداد کدهای انتخاب شده استفاده نمایید. با کلیک بر روی دکمه تولید  تصویری همانند تصویر زیر نمایش داده خواهد شد. که شما می بایست موارد زیر را تکمیل نمایید.

معرفی افزونه فروش لایسنس در ووکامرس

تنظیمات افزونه License Manager for WooCommerce:

در قسمت تنظیمات این افزونه چهار سر برگ وجود دارد که در ادامه به شما این سر برگ ها را توضیح خواهیم داد:

معرفی افزونه فروش لایسنس در ووکامرس

سربرگ عمومی: در این سربرگ سه تنظیم عمومی  وجود دارد دارد که این تنظیمات عبارتند از: شماره سریال­‌ها، اکانت من و ریست کردن API وجود دارد.

سربرگ وضعیت سفارش:  در این سربرگ شامل تنظیمات مربوط به تحویل کد لایسنس وجود دارد.

سربرگ بازنشانی کلیدهای API: در این بخش از سری تنطیمات این افزونه مواردی همچون  مکان مدیریت، افزودن، ویرایش و حذف کلیدهای API وجود دارد.

ابزارها: در سر برگ اخر تنظیمات افزونه License Manager for WooCommerce تمام تنظیمات مربوط به صادر کردن فایل کد لایسنس وجود دارد.

ویژگی­‌های افزونه License Manager for WooCommerce:

  • دارای پنل مدیریت آسان و حرفه‌­ای
  • فروش و تحویل خودکار کد لایسنس به کاربران توسط ووکامرس
  • امکان بررسی، فعال  کردن و یا غیر فعال کردن لایسنس­‌ها توسط REST API
  • افزودن کد لایسنس و اختصاص  دادن کدها به محصولات
  • امکان صادر نمودن کدهای لایسنس در قالب PDF یا CSV
  • قابلیت  اجرا بارگذاری و اضافه کردن کدها در فایل txt به محصولات
  • ارسال کد لایسنس به ایمیل و یا پنل کاربری مشتریان پس از خرید

امیدواریم از مقاله معرفی افزونه فروش لایسنس در ووکامرس بهره کافی را برده باشید. شما می توانید از قسمت دیدگاه ها با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید0
There are no products in the cart!