مدیریت فایل‌ها با افزونه File Manager
مدیریت فایل‌ها با افزونه File Manager

یکی از مشکلات عمده کاربران وردپرسی در مواقعی که نیاز به تغییر یا ویرایش فایلی در هاست خود دارند رفتن به هاست خود است. زیرا برای انجام این کار باید از طریق Cpanel و یا Direct Admin خود وارد فایل منیجر هاست شوند و یا از FTP استفاده نمایید که کمی زمان بر و سخت است. به همین دلیل امروز از سری مقالات تیک4 قصد داریم شما را با افزونه File Manager بیشتر آشنا کنیم. تا به راحتی بتوانید تغییرات دلخواه خود را بدون فوت وقت و به راحتی انجام دهید. باما همراه باشید.

مدیریت فایل‌ها با افزونه File Manager

مدیریت فایل‌ها با افزونه File Manager

افزونه File Manager وظیفه مدیریت فایل‌ها در وردپرس شما را برعهده دارد. این افزونه امکاناتی همچون امکان ویرایش، حذف، بارگذاری، دانلود و کپی کردن فایل‌ها و فولدرها را در پیشخوان وردپرس به شما خواهد داد. که در واقع  این افزونه به شما کمک خواهد کرد که بدون مراجعه به هاست خود در پیشخوان وردپرس هر عملیاتی که مدنظر شما  خواهد بود را انجام دهید.

برای نصب و فعالسازی افزونه File Manager ابتدا وارد پیشخوان وردپرس خود شوید و از قسمت منو سمت راست صفحه پیشخووان خود وارد مخرن وردپرس خود شوید و افزونه kk Star Ratings را بیابید و آن را نصب و سپس فعال نمایید. که پس از فعالسازی این افزونه در نوار سمت راست پیشخوان وردپرس برای شما عنوانی با نام WP مدیریت فایل قابل مشاهده می باشد.

قسمت های مختلف افزونه File Manager

در منو WP مدیریت فایل پنج قسمت وجود دارد که در زیر شما را با این قسمت ها آشنا خواهیم کرد:

  • WP مدیر فایل

همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده خواهید کرد، تمامی فایل‌ها و فولدرهایی که در هاست شما برای وردپرس ایجاد شده است در اینجا قابل مشاهده می باشد. نوار ابزاری که در بالای این جدول وجود دارد  امکان عملیات مدیریت فایل‌ها در وردپرس را به شما خواهد داد. در این قسمت امکاناتی همچون  ویرایش، حذف، اضافه، ذخیره و… به شما خواهد داد.

مدیریت فایل‌ها با افزونه File Manager

  • تنظیمات

در قسمت تنظیمات این افزونه یک تصویر وجود دارد که تنظیمات را در نسخه پرمیوم نشان داده است. در نسخه پرمیوم این افزونه امکان تعیین سطح دسترسی وجود دارد و دیگر امکان این قسمت در نسخه پرمیوم  این است که برای سایر کارمندان سایت این بخش را می توان غیرفعال کرد.

  • Root Directory

آخرین مورد در منوی مهم این افزونه بخش Root Directory است. که شما در این قسمت تنها می‌توانید روت میزبان سایت خود را تعیین کنید و در صورت لازم آن را نیز تغییر دهید.

مدیریت فایل‌ها

همانطور که در ابتدا مطلب گفتیم چنانچه میلی به تغییر فایل های خود از سمت هاست ندارید شما می توانید استفاده از افزونه File Manager به راحتی تغییرات خود را از طرف پیشخوان وردپرس خود اعمال کنید. امیدواریم از مقاله مدیریت فایل‌ها با افزونه File Manager بهره کافی را برده باشید. شما می توانید از قسمت دیدگاه ها باما در ارتباط باشید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید0
There are no products in the cart!