هاست ووکامرس چیست | تفاوت هاست ووکامرس با هاست عادی
هاست ووکامرس چیست | تفاوت هاست ووکامرس با هاست عادی

یکی از عوامل مهم در رشد  و به موفقیت رسیدن یک فروشگاه اینترنتی استفاده از هاست ووکامرس است. این هاست برای سایت های فروشگاهی که در بستر وردپرس فعالیت دارند به طور اختصاصی بهینه‌سازی شده است. امروز از سری مقالات تیک4 قصد داریم شما را بیشتر با هاست ووکامرس و تفاوت های هاست ووکامرس با هاست عادی آشنا کنیم. باما همراه باشید.

هاست‌ مخصوص ووکامرس

هاست ووکامرس چیست:

هاست ووکامرس بهترین میزبان، برای فروشگاه های اینترنتی است که با افزونه ووکامرس طراحی شدند. هاست ووکامرس از نظر تکنولوژی و سیستم عامل، تفاوت زیادی با هاست عادی ندارد اما از لحاظ موارد فنی همچون بهینه سازی عملکرد و اختصاص منابع تفاوت‌های نسبتا بهتری در هاست ووکامرسی وجود دارد. به طور خلاصه می توان گفت این هاست همان هاست وردپرس است اما با بهینه‌سازی در عملکرد و برتری در برخی ویژگی‌ها و مزایا، که به طور خاص برای کاربران ووکامرس تعریف شده است. اما اگر می خواهید  هاست شما امکانات بیشتر داشته باشد و سرعت بیشتری را تجربه کنید بهتر است سرور vps تهیه کنید.

مزایا هاست ووکامرس

  • کانفیگ شدن به صورت ویژه برای سرورهای هاست لینوکس
  • دارا بودن سیستم های Caching
  • سیستم های پردازشی پر قدرت
  • اختصاص منابع بالا برای سایت
  • کانفیگ کردن تخصصی PHP و دیتابیس MySQL همراه با نصب ماژول ها و اکستنشن های مهم PHP
  • گرفتن نسخه پشتیانبه صورت روزانه
  • شبکه تحویل محتوا ( CDN )
  • گواهینامه های SSL
  • داشتن سرورهای پر سرعت و قابلیت افزایش سرعت با مقیاس رشد فروشگاه
  • دارا بودن نصب ماژول های  SOAP و CURL برای اتصال به وب سرویس شاپرک و افزونه های درگاه های پرداخت ایران

تفاوت های هاست ووکامرس با هاست وردپرس

تفاوت های هاست ووکامرس با هاست عادی

  • تفاوت در عملکرد:

یکی از مهم ترین تفاوت های هاست ووکامرس با هاست عادی مربوط به عملکرد است. تفاوت عملکردی که این هاست با هاست عادی دارد، در عوامل زیر است:

سیستم‌ها و منابع Cashing: ذخیره‌ کردن موقت یک روش بسیار خوب برای بهبود عملکرد و مقیاس‌پذیری سایت می باشد. که با ذخیره‌سازی نسخه‌های HTML ثابت از صفحات، سرعت سایت افزایش پیدا می کند و بار سرور قطعا کاهش خواهد یافت. با وجود سیستم‌های Caching که در هاست مخصوص ووکامرس وجود دارد دیگر نیازی به پردازش کدهای PHP و جستجوی پایگاه داده برای هر بار بازدید از سایت نیست. به طور ساده می توان گفت که برای آنکه یک فروشگاه Woocommerce بتوانید سرعت بیشتری داشته باشد و کاربران با سرعت بیشتری خرید خود را انجام دهند می بایست یک سیستم مناسب برای Cashing در هاست وجود داشته باشد.

بهینه سازی پایگاه داده:از آنجایی که در بیشتر فروشگاه‌های آنلاین تعداد محصولات و تعداد افزونه‌های جانبی مورد نیاز ووکامرس زیاد است، باید جداول و اطلاعات پایگاه داده به طور مداوم بهینه‌سازی شوند. تا حجم اضافی بر روی سایت ایجاد نشود و منابع هاست درگیر پردازش پایگاه داده نشود. علاوه بر این فروشگاه‌های WooCommerce بسیار متکی به جستجو هستند، هر درخواست جستجو توسط کاربر نیاز به جستجوی پیشرفته در پایگاه داده احتیاج دارد که این دلیل بار و وزن زیادی را روی پایگاه داده و هاست ایجاد می‌کند. به همین دلیل با استفاده از هاست‌های ووکامرسی می‌توانبه راحتی  پایگاه داده خود را برای پاسخگویی بهتر به جستجوی کاربران، بهینه کرد.

  • قابلیت اطمینان:

داشتن میزبانی قابل اعتماد برای همه سایت‌های وردپرسی بسیار مهم است، اما وقتی میزبانی را برای یک فروشگاه اینترنتی می خواهیم اهمیت این موضوع چندین برابر خواهد شد. حال اگر دسترسی به فروشگاه اینترنتی برای مدتی دچار مشکل شود، مواردی همچون از دست دادن درآمد و از بین رفتن اعتماد مشتریان نسبت به سایت به وجود خواهد آمد. پس قابلیت اعتماد در یک فروشگاه اینترنتی بسیار مورد مهمی می باشد و در هاست‌های ووکامرسی سعی شده است که زمان آنلاین بودن و دسترسی به سایت بیشتر از 99 درصد باشد. تا در صورت قطعی و وجود مشکل کمترین قطعی لحظه‌ای برای سایت اتفاق بیوفتد و همیشه سایت در دسترس باشد.

  • پشتیان‌گیری مداوم و مطمئن:

یکی از ویژگی‌های مهم دیگر هاست های ووکامرس تهیه فایل بک آپ به صورت روزانه و مدوام می باشد. پس اگر در هر زمان و به هر دلیلی برای سایت مشکلی به وجود بیاید، به سرعت از فایل پشتبیان خود می توان استفاده کرد..

  • گواهی SSL

وجود بستری مناسب برای خرید ایمن با اطمینان کامل در هر فروشگاهی بسیار مورد ضروری است. به همین دلیل هاست مخصوص ووکامرس دارای گواهی SSL هستند و خیال مدیر سایت را بابت داشتن یک خرید مطمئن، سریع و ایمن از طرف کاربر راحت کرده است. گواهی SSL باعث می‌شود که افراد سودجو و هکرها نتوانند درگاه پرداخت آن ساینت را دور بزنند و اطلاعات کاربران را سرقت ببرند.

امیدواریم از مقاله هاست مخصوص ووکامرس و تفاوت های هاست ووکامرس با هاست عادی بهره کافی را برده باشید. شما می توانید از قسمت دیدگاه ها باما در ارتباط باشید.

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید0
There are no products in the cart!