Android Webkit و نکاتی که باید قبل از کار با آن به یاد داشته باشید
Android Webkit و نکاتی که باید قبل از کار با آن به یاد داشته باشید
Android Webkit
Android Webkit و نکاتی که باید قبل از کار با آن به یاد داشته باشید

Android Webkit و نکاتی که قبل از کار با آن باید به یاد داشته باشید

Android Webkit دارای پنج نکته مهم میباشد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

حتما می دانید که برنامه نویسی جدا از پیچیدگی ها و مسائلش یک سری حواشی دیگر هم دارد که اگر به آنها توجه نشود هر کدام تاثیرات منفی خود را بر نتیجه کار می گذارند.

در زیر تعدادی از کارهایی که باید قبل از شروع کدنویسی به خاطر داشت ذکر شده است.

۱-مرورگر فعلی اندروید،Mobile Chrome نیست.

به یاد داشته باشید- گوگل اندروید را خریده است،خودش سازنده آن نیست.

ممکن است اندروید در تست های پذیرش HTML5 موفق عمل کند،اما این به آن معنا نیست که اندروید نتایج فوق العاده ای در این تست ها به دست می آورد.

تجربه بسیاری از برنامه نویسان از کار با مرورگر اندروید اینطور نشان داده است که این مرورگر دارای خطا های فراوان و ناسازگار با برخی از انواع مختلف دستگاه ها می باشد.

برای مثال،رندر گوشه های گرد CSS3 توسط این مرورگر به طور چشم گیری ناصاف و دندانه دار است و جایگیری المان ها نیز اغلب به طور مرتب در پیکسل ها انجام نمی شود و باعث ایجاد در جایی می شود که اصلا نباید شکافی وجود داشته باشد.

گمان می رود که گوگل در حال پیاده سازی مجدد مرورگر اندروید باشد تا بتواند تبدیل به همان Mobile Chrome که همه انتظار دارند بشود.

۲-تمام گونه های اندروید(و مرورگر های آنها)به طور مساوی و برابر ساخته نشده اند.

سازندگان آنها بنا به دلایل شخصی کد های مرورگر را بسیار پیچیده و دستکاری کرده اند.

۳-تفاوت ها در دستگاه های مختلف اندرویدی

دلایل تجاری،سیاسی و حقوقی مشخصی وجود دارد که چرا برخی موارد در دستگاه های مختلف اندرویدی با یکدیگر تفاوت دارد.باور ندارید؟

گوگل مپ را در مرورگر اندروید بارگذاری کنید و عمل pinch را برای zoom in کردن در گوشی ۲٫X HTC انجام دهید.

حالا همین عمل را در گوشی سامسونگ انجام دهید.

متوجه تفاوت شدید؟

HTC نمی خواهد به حق انحصاری multi-touch تجاوز کند بنابراین نمی توان برای zoom in کردن در مرورگر از عمل pinch استفاده کند.(سامسونگ از عمل pinch برای زوم کردن پشتیبانی می کند اما باید به دلیل نقض برخی از حقوق انحصاری،برخی از مدل های گوشی هایش را از چند کشور جمع آوری کند).

۴-سخت افزار های فوق العاده

دستگاه های اندرویدی دارای سخت افزار های فوق العاده تحسین برانگیزی هستند مثل پردازنده های چند هسته ای،GPU و حافظه های بالا.

اما سعی کنید Bing map را در مرورگر اندرویدی حرکت دهید.

سپس همین کار را بر روی یک آیفون امتحان کنید.

تفاوت آنها در این است که: اندروید شتاب سخت افزاری را در رندر المان ها توسط مرورگر پیاده سازی نمی کند و این را می توانید به وضوح ببینید.

۵-دشوار بودن اصلاح پذیری

اگرچه واقعا به سود گوگل است که هر چه سریع تر آندروید را بهبود ببخشد(تا بتواند نیاز ها و انتظارات مشتریان خود را برآورده ساخته و تبدیل به رقیب واقعی برای iOS شود)اما این باعث اصلاح و ترمیم هزاران دستگاه معیوبی که در حال حاضر در بازار وجود دارد نمی شود.

حتی زمانی که گوگل reference build اندروید را اصلاح کند،چطور می خواهد یک جامعه open را که هسته برنامه را تغییر می دهند تا مطابق دستور کار خودشان باشد،مجبور به رعایت استاندارد ها کند؟

اگر گوگل خود مداخله نکند و سازندگان را وادار به رعایت استاندارد ها نکند،برند خودش باید از عواقب آن لطمه ببیند و Android Unit های بیشتری با کیفیت های مختلف در مقابل مشتریانی که به نام گوگل اعتماد دارند قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید0
There are no products in the cart!