گوگل بارد در پاسخ به ChatGPT راه اندازی شد
گوگل بارد در پاسخ به ChatGPT راه اندازی شد

گوگل وعده داده است که سرویس آزمایشی هوش مصنوعی مکالمه خود با نام گوگل بارد را که توسط LaMDA پشتیبانی می‌شود، در هفته‌های آینده به‌طور گسترده‌تر در دسترس قرار دهد.
گوگل اکنون در حال آزمایش Bard، در پاسخ به هوش مصنوعی ChatGPT است.

در دنیای امروز اولین تجربه خود را از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در جستجوی گوگل تجربه کرده‌ایم.
ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل، امروز عرضه Bard را برای مجموعه ای از “تست دهندگان مورد اعتماد” اعلام کرد و با چند مثال نشان داد که این نسخه آزمایشی اولیه چگونه به نظر می رسد.

ویژگی‌های هوش مصنوعی گوگل بارد در جستجو چگونه خواهد بود؟

بیایید ابتدا با آنچه که هوش مصنوعی به سبک ChatGPT در جستجوی گوگل به نظر می رسد شروع کنیم – زیرا این همان چیزی است که همه منتظر دیدن آن بودند.

در اینجا اسکرین شات گوگل ارائه شده است. این نشان می‌دهد که چگونه جستجوی گوگل از هوش مصنوعی برای پاسخ دادن به سؤالات طولانی با یک پاسخ طولانی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی استفاده می‌کند:

گوگل Bard
این اسکرین شات به شما ایده می دهد که چگونه گوگل می تواند به زودی پاسخ های تولید شده با هوش مصنوعی را مستقیماً در جستجوی گوگل ادغام کند.

 

به نقل از پیچای:

«به زودی، ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در «جستجو» خواهید دید که اطلاعات پیچیده و دیدگاه‌های متعدد را در قالب‌های قابل فهم تقطیر می‌کند، بنابراین می‌توانید به سرعت تصویر بزرگ را درک کنید و از وب بیشتر بیاموزید: مانند وبلاگ‌هایی از افرادی که هم پیانو و هم گیتار می‌نوازند، یا در یک موضوع مرتبط عمیق‌تر می‌روند، مانند مراحل شروع به‌عنوان مبتدی».

این کاملا واضح است Google Bard جدا از جستجوی گوگل است. اسکرین شات بالا ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی را نشان می دهد که به زودی در جستجوی گوگل عرضه خواهند شد.

 

گوگل بارد به چه شکل است؟

در اینجا یک اسکرین شات دیگر از گوگل است که نشان می دهد Google Bard، سرویس مستقل آن به سبک ChatGPT، چگونه ممکن است به یک سوال پاسخ دهد:

گوگل Bard
چه اکتشافات جدیدی از تلسکوپ فضایی جیمز وب را می توانم به کودک ۹ ساله خود بگویم؟

در این مورد، Bard اکتشافات جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا را برای یک کودک ۹ ساله توضیح می دهد.
همانطور که می بینید، هیچ پاسخ درستی برای این سوال وجود ندارد.

Google Bard چیست؟

گوگل توضیح می دهد که بارد یک سرویس هوش مصنوعی محاوره‌ای آزمایشی است که توسط LaMDA (مدل زبانی برای برنامه‌های گفتگو) پشتیبانی می‌شود.

LaMDA دو سال پیش، در سخنرانی اصلی 2021 Google I/O ، به‌عنوان نسل بعدی زبان و قابلیت‌های مکالمه گوگل معرفی شد.
اکنون برای ایجاد این پاسخ ها برای کاربران استفاده می شود.

به گفته گوگل، Google Bard از نسخه سبک وزن LaMDA استفاده می کند که به قدرت محاسباتی بسیار کمتری نیاز دارد.
گوگل گفت که این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا کاربران بیشتری را مقیاس کنند و در عین حال بازخورد بیشتری را نیز دریافت کنند.

پیچای همچنین نوشت:

Bard به دنبال ترکیب وسعت دانش جهان با قدرت، هوش و خلاقیت مدل‌های بزرگ زبان ما است. از اطلاعات وب استفاده می کند تا پاسخ های تازه و باکیفیت ارائه دهد. Bard می تواند خروجی خلاقیت و سکوی پرتاب کنجکاوی باشد و به شما کمک کند تا اکتشافات جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب ناسا را برای یک کودک 9 ساله توضیح دهید یا در مورد بهترین مهاجمان فوتبال در حال حاضر بیشتر بدانید و سپس تمرین کنید تا مهارت های خود را بسازید.»

Bard آزمایشی است

گوگل تاکید کرد که Bard آزمایشی است و آنها برای این “مرحله آزمایش برای کمک به ما برای ادامه یادگیری و بهبود کیفیت و سرعت Bard ” هیجان‌زده هستند.

گوگل بارد
هوش مصنوعی گوگل بارد

آزمایش کنندگان قابل اعتماد چه کسانی هستند؟

به نقل از گوگل، آنها رتبه‌دهنده کیفیت جستجو نیستند. در عوض، آنها گروهی از افراد مختلف از نظر جمعیتی و جغرافیایی هستند که خارج از گوگل هستند.

این آزمایش‌کننده‌ها محصولات گوگل را آزمایش می‌کنند تا به گوگل کمک کنند تا بهبود یابد و درک کند که کاربران واقعی چگونه این محصولات را تجربه می‌کنند.
گوگل گفت که برای ارائه این آزمایش با یک تامین کننده شخص ثالث همکاری می کند.مشخص نیست که من یا شما چگونه می‌توانیم گوگل Bard را قبل از عرضه گسترده‌تر آزمایش کنیم.

اسناد و استنادها

از گوگل پرسیدم که چگونه می‌خواهد برای پاسخ‌هایش، از بارد یا در نتایج جستجو، ارجاع و/یا نقل‌قول ارائه کند. گوگل در زمان انتشار این خبر اظهار نظر فوری نداشت.

چرا ما اهمیت می دهیم؟

دیدن اینکه چگونه شرکت‌های جستجو و هوش مصنوعی پاسخ‌های پرسش و پاسخ انسان‌مانند را اضافه می‌کنند، شگفت‌انگیز است.
با Bard، به نظر می رسد گوگل تا کنون رویکرد مشابهی را با ChatGPT اتخاذ کرده است، اما هنوز زود است و من انتظار دارم که تجربه کاربر و رابط ها به سرعت تکامل پیدا کنند.

اینکه چگونه گوگل ممکن است با ذکر منبع و استناد – به ویژه در جستجو – کار کند، موضوع جالبی نیز هست.
گوگل برای سال‌ها از هوش مصنوعی برای نوشتن پانل‌های دانش استفاده می‌کند، به همین دلیل است که گوگل همیشه برای برخی از پانل‌های دانش انتساب نشان نمی‌دهد.

گزارش های قبلی

در اوایل این هفته، ما گزارش دادیم که Google کار روی نسخه ChatGPT خود ، به نام Apprentice Bard، و همچنین آزمایش یک طراحی جستجوی جدید که چت را یکپارچه می‌کند، آغاز کرده است:

هنگامی که یک سؤال وارد می شود، نتایج جستجو حباب خاکستری را مستقیماً در زیر نوار جستجو نشان می دهد که پاسخ های شبیه به انسان بیشتری نسبت به نتایج جستجوی معمولی ارائه می دهد. مستقیماً در زیر آن، صفحه چندین سؤال بعدی مرتبط با سؤال اول را پیشنهاد می کند. تحت آن، نتایج جستجوی معمولی، از جمله پیوندها و سرفصل ها را نشان می دهد.

در اینجا نحوه پاسخ گوگل به این گزارش آمده است:

«ما مدت‌هاست که بر توسعه و استقرار هوش مصنوعی برای بهبود زندگی مردم تمرکز کرده‌ایم. ما معتقدیم که هوش مصنوعی یک فناوری بنیادی و تحول آفرین است که برای افراد، مشاغل و جوامع فوق العاده مفید است و همانطور که اصول هوش مصنوعی ما بیان می کند، باید تأثیرات اجتماعی گسترده تری را که این نوآوری ها می توانند داشته باشند در نظر بگیریم. ما همچنان به آزمایش داخلی فناوری هوش مصنوعی خود ادامه می‌دهیم تا مطمئن شویم که مفید و ایمن است و مشتاقانه منتظر به اشتراک گذاشتن تجربیات بیشتر در خارج هستیم.»

همچنین بخوانید: هوش مصنوعی در بازارهای مالی چه کاربردی دارد؟

در مورد مایکروسافت و ChatGPT چطور؟

در همین حال، مایکروسافت سرمایه گذاری زیادی روی OpenAI، خالق ChatGPT انجام داده است.
شایعه شده است که مایکروسافت در آینده نزدیک GPT-4 را به نوعی به جستجوی بینگ خواهد آورد و قبلاً اسکرین‌شات‌های اولیه رابط Bing با سبک ChatGPT را دیده‌ایم که در جستجو ادغام شده است.

بسیاری از شرکت ها، به ویژه آنهایی که در جستجو هستند، پس از محبوبیت انفجاری ChatGPT OpenAI، این فناوری ها را جدی می گیرند.

سوالات متداول گوگل بارد در پاسخ به ChatGPT راه اندازی شد

ویژگی‌های هوش مصنوعی گوگل بارد در جستجو چیست؟

این کاملا واضح است Bard جدا از جستجوی گوگل است. اسکرین شات بالا ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی را نشان می دهد که به زودی در جستجوی گوگل عرضه خواهند شد.

Google Bard چیست؟

گوگل توضیح می دهد که بارد یک سرویس هوش مصنوعی محاوره‌ای آزمایشی است که توسط LaMDA (مدل زبانی برای برنامه‌های گفتگو) پشتیبانی می‌شود.

آزمایش کنندگان گوگل چه کسانی هستند؟

به نقل از گوگل، آنها رتبه‌دهنده کیفیت جستجو نیستند. در عوض، آنها گروهی از افراد مختلف از نظر جمعیتی و جغرافیایی هستند که خارج از گوگل هستند.

در مورد مایکروسافت و ChatGPT چطور؟

شایعه شده است که مایکروسافت در آینده نزدیک GPT-4 را به نوعی به جستجوی بینگ خواهد آورد و قبلاً اسکرین‌شات‌های اولیه رابط Bing با سبک ChatGPT را دیده‌ایم که در جستجو ادغام شده است.
4.2/5 - (5 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید0
There are no products in the cart!