آموزش  ساخت فهرست در وردپرس | آموزش ساخت منو کشویی
آموزش ساخت فهرست در وردپرس | آموزش ساخت منو کشویی

فهرست ها یکی از مهمترین قسمت‌های یک سایت می باشد، که ساده‌ترین و بهترین روش برای دسترسی به قسمت های مختلف یک سایت می باشد، فهرست‌ها کمک می‌کنند تا مطالب و محصولات خود را مرتب و به صورت دسته‌بندی شده در سایت قرار دهید تا کاربران به راحتی صفحه موردنظر خود را بیابند. سیستم مدیریت محتوا وردپرس امکان ساخت فهرست را بدون نیاز به دانش فنی خاصی برای سایت شما  فراهم می‌کند. همانطور که گفتیم وجود منوها در هر سایتی ضروری و مهم هستند، امروز از سری مقالات تیک4 همراه ما باشید تا بیشتر با آموزش ساخت منو در وردپرس و آموزش ساخت منو کشویی آشنا شوید.

آموزش ساخت فهرست در وردپرس

ساخت فهرست در وردپرس علاوه بر زیبایی و حرفه‌ای نشان دادن سایت شما، می‌تواند صفحات و مطالب سایت را در معرض دید بازدیدکنندگان به نمایش بگذارید. در فهرست ها می توانید مواردی همچون برگه‌ها، نوشته‌ها، و دسته‌های محصولات خود را بسازید.

حال برای ساخت فهرست به پیشخوان وردپرس بروید و طبق تصویر زیر بر روی دکمه نمایش کلیک کرده و از زیر منو بر روی دکمه فهرست‌ها کلیک کنید.

آموزش ساخت فهرست در وردپرس

پس ورود به بخش فهرست‌ها همانند تصویر زیر برای شما یک صفحه باز خواهد شد که می‌توانید فهرست قبلی خود را مشاهده و ویرایش کرده و یا با کلیک بر روی یک فهرست جدید یک فهرست جدید بر سایت خود بسازید.

آموزش ساخت منو در وردپرس

پس از انتخاب فهرست جدید طبق تصویر زیر کادر جدیدی به صفحه اضافه خواهد شد. که  شما می‌توانید نام فهرست جدید خود را وارد نموده و بر روی دکمه ایجاد فهرست کلیک نمایید.

آموزش ساخت فهرست در وردپرس

پس از اینکه نام فهرست خود را انتخاب نمودید در نوار سمت راست صفحه گزینه ایی به نام افزودن گزینه‌های فهرست را مشاهده خواهید کرد. که شامل لینک‌هایی هستند که با ان ها می توانید یک مورد به به فهرست خود اضافه کنید، در این باکس لینک‌هایی شامل برگه‌ها، نوشته‌ها، پیوندهای دلخواه و دسته‌ها وجود دارد، اما اگر موارد بیشتری را میخواهید می توانید از بخش تنظیمات صفحه که در بالای صفحه گوشه‌ی سمت چپ وجود دارد استفاده نماید و  موارد دیگری را هم اضافه کنید.

اما اگر بخواهید فقط چند برگه را در فهرست قرار دهید کافیست همانند تصویر زیر بر روی پیکان موجود در کنار گزینه برگه‌ها کلیک نمایید و برگه‌های مورد نیاز خود را انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه افزودن به فهرست کلیک نمایید، تا موارد کلیک شد به قسمت سمت چپ صفحه منتقل شوند.

آموزش ساخت منو کشویی در وردپرس

یکی دیگر از موارد جذابی در بخش فهرست ها، منوی کشویی می‌باشد، منو کشویی در واقع عملی است که درهنگام آوردن موس بر روی یک منو، زیرمجموعه‌های آن را نیز نمایش دهد.  برای ایجاد این قابلیت نیازی به کدنویسی نیست.

حال برای ساخت منو کشویی کافیست مانند تصویر زیر گزینه‌ای را می‌خواهیم زیرمجموعه دسته اصلی باشد را با استفاده از درگ اند دراپ کمی به جلو از منو اصلی بکشید، اما توجه داشته باشید با ابتدا از قالب خود اطمینان داشته باشید زیرا بعضی از قالب ها از این قابلیت ساپورت نمی کنند و باعث می شوند قالب شما ظاهر بدی به خودت بگیرد.

آموزش ساخت فهرست در وردپرس

حال پس از جابجایی و مرتب‌سازی زیر مجموعه های خود باید جایگاه آنان را مشخص کنید. برای این کار می توانید از دو روش جایگاه منو کشویی خود را انتخاب کنید:

  • روش اول: از قسمت تنظیمات فهرست، می توانید مکان نمایش فهرست خود را انتخاب کنید.

آموزش ساخت منو کشویی در وردپرس

  • روش دوم: در این روش شما می توانید با استفاده از سربرگ مدیریت جایگاه‌ها مشخص کنید که فهرست شما در چه قسمتی از قالب نمایش داده شود.

حال پس از انتخاب هر کدام یک از ورش های بالا پس از اتمام تنظیمات، بر روی دکمه ذخیره فهرست کلیک نمایید تا منو شما ذخیره شود. امیدواریم از مقاله آموزش ساخت فهرست در وردپرس و آموزش ساخت منو کشویی بهره کافی را برده باشید. از قسمت دیدگاه ها می توانید باما در تعامل باشید.

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید0
There are no products in the cart!