پاکسازی دیتابیس در وردپرس با افزونه WP-Sweep
پاکسازی دیتابیس در وردپرس با افزونه WP-Sweep

در دیتابیس سایت ها، داده‌های اضافی وجود دارد که حجم بالایی از دیتابیس سایت را مشغول می کنند  که می توان به داده هایی همچون اطلاعات افزونه‌هایی که از آنها در سایت استفاده نمی کنید، نظرات اسپم، نظرات پاک شده و داده‌های اضافی دیگر اشاره کرد. حال با پاکسازی دیتابیس و حذف همه داده‌های غیرضروری، شما می‌توانید به طور قابل توجهی، حجم پایگاه داده وردپرس خود را کاهش دهید و سرعت و عملکرد سایت را بهبود دهید. امروز از سری مقالات تیک4 قصد داریم چگونگی پاکسازی دیتابیس در وردپرس با افزونه  WP-Sweep را آموزش دهیم. باما همراه باشید.

چرا باید داده های اضافی دیتابیس را پاک کرد؟

پاکسازی دیتابیس در وردپرس به دلیل کاهش حجم دیتابیس انجام می‌شود که باعث بهبود کارایی و افزایش سرعت سایت میشود. با این کار تمامی داده‌های اضافی و غیر قابل استفاده  از دیتابیس وردپرس حذف خواهند شد؛ داده هایی همچون مانند پست‌های تکراری، نظرات حذف شده، پیش نویس‌های خودکار و …

یکی از راه هایی که به راحتی می توانید داده های اضافی دیتابیس خود را حذف نمایید استفاده از افزونه WP-Sweep است. که این افزونه می تواند مواردی زیر را از دیتابیس شما پاک نماید:

  • بازبینی‌ها
  • پیش نویس‌های خودکار
  • نظرات حذف شده
  • نظرات تأیید نشده
  • نظرات اسپم
  • پست‌های تکراری
  • نظرات تکراری
  • و …

افزونه پاکسازی دیتابیس وردپرس WP-Sweep

افزونه WP-Sweep پایگاه داده سایت وردپرسی را پاکسازی می کند و تمام داده‌های اضافه ایی که شما آن ها را نیاز ندارید را حذف می نماید. روش کار این افزونه به گونه ایی است که دیتابیس وردپرس را تجزیه و تحلیل می کند و گزارشی از میزان داده‌های غیرضروری و نه چندان مهم در پایگاه داده به شما می‌دهد. حال در ادامه مطلب می خواهیم نحوه کار با افزونه WP-Sweepرا به شما آموزش دهیم. توجه داشته باشید قبل از شروع کار حتما از وردپرس خود بک آپ بگیرید.

حال ابتدا وارد پیشخوان وردپرس خود شوید و از قسمت افزونه‌‌ها به قسمت  افزودن بروید و  WP-Sweep را جستجو کنید. سپس پس از یافتن افزونه WP-Sweep آنرا نصب و فعال کنید.

پاکسازی دیتابیس در وردپرس

 

پس از فعالسازی به بخش ابزارها مراجعه کنید و  بر روی گزینه Sweep کلیک نمایید تا  به بخش تنظیمات مربوط افزونه وارد شوید.

پاکسازی دیتابیس در وردپرس

در بخش تنظیمات افزونه مشاهده خواهید کرد که ، می‌توانید هر بخشی که مدنظر خود است را به صورت جداگانه پاکسازی کنید. قسمت اول تنظیمات این افزونه، مربوط به مطالب و پست‌های سایت شما می باشد.

قسمت بعدی تنظیمات افزونه WP-Sweep شما می توانید نظرات سایت خود را پاکسازی نمایید. شما  در این بخش می‌توانید نظرات هرزنامه، نظرات تأیید نشده، نظرات حذف شده و متا نظرات تکراری را مشاهده و  حذف کنید.  که برای این کار کافیست با کلیک روی دکمه Sweep، آنها را حذف نمایید.

افزونه WP-Sweep

توجه داشته باشید بسته به سایت شما ممکن است چند بخش دیگر برای پاکسازی وجود داشته باشد. اگر به پایین صفحه مراجعه کنید، دو گزینه مهم  Option Sweep و Database Sweep را مشاهده خواهید کرد. که گرینه Option Sweep حجم دیتابیس را به میزان بیشتری کاهش خواهد داد.

افزونه WP-Sweep

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، دیتابیس این سایت، 10 درصد نیاز به بهینه سازی دارد. این قسمت به طور قابل توجهی، سایت شما را بهینه خواهد کرد. هم چنین شما می توانید می‌توانید به پایان صفحه بروید و به صورت یکجا تمام داده‌های اضافه دیتابیس وردپرس خود را پاکسازی نمایید.

در پایان همانطور که بی شک می دانید با مرور زمان، اطلاعات موجود در دیتابیس افزایش پیدا می‌کند و بسیاری از این اطلاعات اضافی هستند و باعث اختلال در سرعت سایت شما می‌شوند. همانطور که در ابتدا مقاله خاطر نشان کردیم با کمک افزونه WP-Sweep شما می توانید این داده های اضافی را پاک نمایید تا سرعت و عملکرد سایت شما به صورت قابل توجه ایی افزایش پیداکند. امیدواریم از مقاله چگونگی پاکسازی دیتابیس در وردپرس با افزونه  WP-Sweep  بهره کافی را برده باشید. از قسمت دیدگاه ها می توانید باما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
agahirc-ir
agahirc-ir
2 سال قبل

مزسی عالی بود

سجاد گردکانه
سجاد گردکانه
2 سال قبل
پاسخ به  agahirc-ir

با سلام و خسته نباشید
خواهش میکنم ، خوشحالیم که مطالب ما مورد استقبال شما قرار گرفته است و به شما کمک کرده است
با تشکر از همراهی شما

سبد خرید0
There are no products in the cart!