نمایش ندادن بخش ویرایش با المنتور در صفحات وردپرس
نمایش ندادن بخش ویرایش با المنتور در صفحات وردپرس

وردپرس بزرگترین و پرطرفدار ترین cms برای ساخت وبسایت هاست که امروزه تعداد زیادی از توسعه دهندگان (حدود 35 درصد) وبسایت را به سمت خود جذب کرده است. میتوان گفت که مهم ترین دلیل مشهور شدن وردپرس جامعه برنامه نویسان بسیار بزرگی است که دارد و به واسطه همین امر افزونه ها و اکستنشن های بسیاری متناسب با آن هر روز توسعه داده می شوند در حالی که بعضی از آتها به قدری قدرتمند هستند که به شما کمک می کنند تا به راحتی یک صفحه کاملاٌ داینامیک شده را با دانش برنامه نویسی بسیار کم بر طبق سلایق خود شخصی سازی کنید. از طرفی دیگر با آپدیت هایی که وردپرس قرار میدهد، همیشه آپشن ها و بهبود هایی لحاظ می شود که به ما کمک می کند تا بتوانیم وبسایتی حرفه ای تر را توسعه دهیم.

در این پست میخواهیم تا در رابطه با آخرین آپدیت وردپرس و یکی از توابع جدید آن صحبت کنیم که در پی این بروز رسانی برای برخی از کاربران مشکلات و تداخل هایی با افزونه صفحه ساز المنتور بوجود آمده بود و قادر نبودند تا بخش ویرایش با المنتور را در صفحه المنتوری خود مشاهده کنند.

 

elementor not showing

 

در این آپدیت وردپرس یعنی نسخه 5.5.1 تغییرات بسیاری در بخش بک اند وردپرس اعمال شده اند که تغییر کردن چند هوک و ویژگی جدید موجب شده است تا در صفحه المنتوری، بخش ویرایش با المنتور نمایش داده نشود.

این هوک، wp_body_open() نام دارد که پس از تگ  <body> وردپرس قرار می گیرد و تعدادی از فانکشن های وردپرس را اجرا می کند. البته هوک wp_body_open()  از نسخه 5.2 وردپرس وجود دارد اما در این آخرین نسخه تغییراتی بر روی آن اعمال شده است که با المنتور تداخل دارد.

اگر شما هم پس از بروزرسانی سایت خود به آخرین نسخه وردپرس، نمی توانید بخش ویرایش با المنتور را در صفحه المنتوری خود پیدا کنید کافی است تا مراحل زیر را طی کرده تا مشکل شما حل شود:

در اولین قدم شما باید وارد پوشه روت وبسایت خود شوید، برای اینکار ابتدا وارد بخش cpanel هاست خود شوید و بر روی file manager کلیک کنید:

 

cpanel

 

پس از این با پنجره زیر روبرو می شوید که باید بر بروی public html کلیک کنید:

 

public html

حال تنها نیاز است تا قالب فعال سایت خود را پیدا کنید که در آدرس زیر قرار دارد:

پوشه وردپرس سایت » wp-content « themes » قالب سایت شما

در این مرحله باید فایل header.php را باز کنید و کد wp_body_open() را در آن قرار دهید، کد حاصل باید شبیه زیر باشد:

<!DOCTYPE html> 
<html lang="en"> 
<head> 
<?php wp_head(); ?> 
</head> 
<body <?php body_class(); ?> > 
<?php wp_body_open(); ?>

دقت کنید که wp_body_open() حتماٌ باید پس از تگ body  باشد وگرنه بخش ویرایش با المنتور برای شما نمایش داده نخواهد شد.

به همین سادگی و تنها با افزودن یک قطعه کد می توانید مشکل خود را حل کنید و از این پس بخش ویرایش با المنتور بدون مشکل برای شما نمایش داده خواهد شد، دقت کنید که هرگونه تغییر دیگر در کد ها ممکن است در سایت شما مشکلاتی جدی را به دنبال داشته باشد و اگر دانش برنامه نویسی چندانی ندارید دقیقاٌ مراحل ذکر شده را طی کنید.

 

elementor showing

 

همچنین برای اطلاع دقیق تر از این تغییر میتوانید آن را در جدید ترین آپدیت قالب های پیش فرض وردپرس مانند قالب 2020 مشاهده کنید.

 

قالب 2020

5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید0
There are no products in the cart!