خطای syntax error در وردپرس
خطای syntax error در وردپرس

اشکالات رایج در هر سیستم و هر سایتی موجود می باشد که با گذر زمان  کم کم راه هایی برای رفع این مشکلات یافت خواهد شد. یکی از مشکلات رایج در وردپرس، خطای Syntax Error  است که زیاد وبمستران یا مدیران سایت با آن برخورد میکنند. امروز از سری مقالات تیک4 قصد داریم نحوه رفع خطا Syntax Error در وردپرس را آموزش دهیم. باما همراه باشید.

ارور Syntax Error در وردپرس

خطای Syntax Error در وردپرس

این خطا از جمله خطاهایی بشمار می رود که می تواند به راحتی قادر کل سایت را بهم بزند و این موضوع برای کاربران مخصوصا افراد مبتدی بسیار ناراحت کننده است. این خطا عموماً به خاطر مشکلات کد نویسی  و اشتباهات کوچک در کد نویسی ایجاد می‌شود. زمانی که برنامه نویس در حال به‌روزرسانی قالب و افزونه‌های سایت خود می باشد ممکن است این خطا در سایت شما به‌وجود بیاید. همچنین برخی اوقات دلیل این خطا می تواند  آپدیت خود وردپرس باشد.

درواقع اگر بخواهیم ساده تر توضیح دهیم هنگامی که برنامه نویس در حال به‌روزرسانی است؛ ممکن است بعضی از کدهای موجود با مشکلات کوچکی روبرو شوند مانند جا انداختن یک کاما در انتها کد که همین کاما سادگی باعث بروز این خطا می شود.

حال اگر شما هم با این ارور روبرو شده اید کافی است تا انتها این مقاله باما همراه باشید تا به راحتی نحوه رفع ارور Syntax Error در وردپرس به شما آموزش دهیم. حال برای رفع این ارور  به راحتی با توجه به محل خطا که در مرورگر دریافت خود کرده‌اید می‌توانید مشکل را رفع کنید.

خطای Syntax Error در وردپرس

حال قبل از هر چیزی باید بتوانید که خطای syntax error در وردپرس رو تحلیل کنید و با استفاده از راهنمایی که همانند تصویر بالا مشاهده می کنید منبع مشکل را بیابید. برای تحلیل ارور می بایست به نکات زیر دقت کنید:

Parse Error:

این بخش از پیغام خطا نشون می دهد که برخی  از کدها و دستورات  شما در وردپرس به خاطر اینکه در جای خودشون قرار نگرفتند باعث بهم ریختگی ترتیب سایت و به وجود آمدن خطا شده است. که در ادامه مسیر و خط اون قطعه کد هم مشخص کرده است.

Unexpected:

این خطا بخاطر این نشان داده می شود که ممکنه است  توابعی که نشان از پایان دادن یک دستور دارد را به صورت صحیح وارد نکردید. در زبان‌های برنامه نویسی مختلف برای انجام یک کار ساده یک متن، یک دستور شروع و یک دستور پایان داریم که کارهایی که باید انجام شود را درست مثل یک حلقه بین شروع و پایان آن قطعه کد قرار میگیرد که در زبان php با استفاده از کاراکترهای ; یا () مشخص می شوند. حالا اگر در بین کدهای شما اشتباه تایپی رخ داده باشد یا کلا یادتان رفته باشد که شروع و پایان دستور رو بزنید این خطا داده خواهد شد.

آدرس فایل:

در ادامه  تصویر فوق مسیری را مشاهده می‌کنید که مربوط به فایل functions.php می باشد که نشون می دهد خطا در این فایل هست و باید این فایل رو برای اصلاح قطعه دستور برنامه نویسی خود بررسی کنید.

on line:

و در نهایت در آخر ارور بخش on line وجود دارد که مربوط به شماره خط دستور از فایلی است که آدرس آن داده شده است  و با باز کردن فایلو رفتن به خط مربوط می توانید به راحتی اشکال کد نویسی خود را حل نماید.

رفع خطا syntax error با غیر فعال کردن قالب و افزونه

اما گاهی این ارور به دلیل نصب قالب و پلاگین در سایت می باشد.  که در قدم اول برای اینکه بفهمید مشکل از پلاگین‌های سایت است یا خیر  باید به سراغ پوشه پلاگین در هاست خود مراجعه کنید. و افزونه های خود را غیر فاعل نمایید. اما توجه داشته باشید گاهی مواقع لازم است شما باید دونه دونه افزونه‌های سایت خود را غیرفعال کنید تا بتوانید افزونه مخرب را شناسایی کنید.

اما گاهی این مشکل به دلیل نقص در پوسته شما به وجود میاید. شما می‌توانید برای رفع این مشکل  ابتدا قالب سایت خود را آپدیت کنید. و اگر بازهم این مشکل حل نشد باید قالب موردنظر خود را غیرفعال نمایید. امیدواریم از مقاله رفع ارور Syntax Error در وردپرس بهره کافی را برده باشید. از قسمت دیدگاه ها باما در ارتباط باشید.

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید0
There are no products in the cart!