ساخت سایت چند زبانه وردپرس با افزونه GTranslate
ساخت سایت چند زبانه وردپرس با افزونه GTranslate

استفاده از سایت چند زبانه در وردپرس مزایا مهم و تاثیرگذاری دارد که مهمترین مزیت که می توان به آن اشاره نمود آن جهانی کردن سایت می باشد تا به راحتی تمامی کاربران از سراسر جهان بتوانند از سایت شما بازدید کنند. چند زبانه کردن سایت نیز راه های مختلفی دارد که یکی از بهترین روش هایی که می توان سایت حود را چند زبانه کرد استفاده از افزونه GTranslate می باشد. امروز از سری مقالات تیک4 قصد داریم شما را بیشتر با افزونه GTranslate آشنا کنیم. باما همراه باشید.

ساخت سایت چند زبانه وردپرس با افزونه GTranslate

ساخت سایت چند زبانه وردپرس با افزونه GTranslate:

برای نصب افرونه به قسمت پیشخوان وردپرس خود رفته و از قسمت منو سمت راست پیشخوان وردپرس خود وارد مخرن شوید و افزونه GTranslate را بیابید و آن را نصب و سپس فعال نمایید. پس از نصب و فعالسازی این افزونه  درمنو سمت راست پیشخوان وردپرس خود عنوانی با نام GTranslate اضافه خواهد شد.

پس فعالسازی افزونه شما می توانید با کلیک بر روی دکمه GTranslate  وارد تنظیمات افزونه شوید. که در ادامه مقاله ساخت سایت چند زبانه وردپرس با افزونه GTranslate شما را با قسمت های مختلف تنظیمات این افزونه آشنا خواهیم کرد.

پس از ورود به بخش تنظیمات همان طور که در ستون سمت چپ تصویر زیر مشاهده می کنید یک پیش نمایش زنده از منوی افزونه مشاهده خواهید کرد. توجه داشته باشید این پیش نمایش به صورت زنده است.  اما قسمت مهم این صفحه در ستون سمت راست است که تنظیمات اصلی افزونه GTranslate وجود دارد.

تنظیمات افزونه GTranslate:

Widget look: در قسمت اول تنظیمات این افزونه  یک گزینه وجود دارد که با این گزینه شما می توانید تعیین نمایید که بخش منوی نمایشی زبان ها به چه صورت نمایش داده شود. که بهتر است شما آن را بر روی Nice dropdown with flags قرار دادید تا بصورت یک منوی باز شو زبان ها نمایش داده شوند.
Translate from:  این قسمت برای این است که در صورتی سایت شما فارسی است و شما می خواهید  محتوای سایت از زبان فارسی به زبان های دیگر ترجمه کنید.
Sub: در این قسمت شما می توانید برای زبان های سایت خود یک Sub directory و Sub domain داشته باشید. توجه داشته باشید اگر آشنایی دارید می توانید این کار را انجام دهید و در غیر این صورت این قسمت بدون تغییر موردی بگذرید.
Show in menu: در این قسمت شما  می توانید منویی که میخواهید منوی باز شو زبان ها در آن نمایش داده شود را تعیین کنید.
Show floating language selector: در این قسمت شما می توانید منو خودرا به صورت مختلف در چهار بخش سایت خود قرار دهید. اگر  در این قسمت بر دکمه No قرار داده باشید این منو در همان حالتی که از قبل مشخص کردید در سایت شما نمایش داده خواهد شد.
Show native language names: در این قسمت شما می توانید در مقابل پرچم نام اصلی آن کشور زبان را با هم زبان آن کشور نمایش دهید. اگر در این قسمت تیک را بردارید تمامی نام زبان ها بصورت انگلیسی نمایش داده می شود.

Flag languages: در این قسمت شما می توانید زبان هایی کهب رای ترجمه سایت خود نیاز دارید را انتخاب نمایید.

ساخت سایت چند زبانه وردپرس با افزونه GTranslate

Widget code:  در قسمت آخر از سری تنظیمات افزونه GTranslate شما می توانید به سه شیوه کد، شورت کد و کد پی اچ پی از این منوی زبان ها در سایت خود استفاده کنید.

ساخت سایت چند زبانه وردپرس با افزونه GTranslate

امیدواریم از مقاله ساخت سایت چند زبانه وردپرس با افزونه GTranslate بهره کافی را برده باشید. شما می توانید از قسمت دیدگاه ها باما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید0
There are no products in the cart!