۵ ویژگی مهم در آپدیت ۵.۵ وردپرس
۵ ویژگی مهم در آپدیت ۵.۵ وردپرس

انتظارها به سر رسید و بالاخره وردپرس آپدیت 5.5 خود را به صورت بتا (آزمایشی و در حال تست توسط توسعه دهندگان وب) در دسترس کاربران قرار داد. قطعا استفاده از این ورژن به صورت صفحه سایت هم اکنون پیشنهاد نمیشود. ولی بد نیست با یکدیگر سری به ویژگی های ارائه شده در این نسخه از وردپرس بزنیم.

 بارگذاری عکس Lazy loading

مطمئنم قبل از بررسی این ویژگی؛ خودتون متوجه شدین که این ویژگی دقیقا چه کاربردی برای وب سایت داره. ولی برای افرادی که شاید به دانسته های خودشون شک کردن همینقدر بگم تاثیر این ویژگی روی سرعت سایت خیلی زیاده. به دلیل اینکه هر عکسی که روی سایت درج می شود تنها در صورتی بارگذاری می شود که کاربر پس از اسکرول به آن عکس می رسد. با این عملکرد سرعت لود هر صفحه خیلی زیاد میشود.

نقشه سایت XML sitemap

اینجا قرار نیست درباره اهمیت نقشه سایت و تاثیر خیلی زیادی که بر روی سئو سایت دارد؛ صحبت کنیم. ولی تا الان این ویژگی بر روی افزونه های وردپرس قرار داشت. افزونه هایی که با وجود آپدیت 5.5 وردپرس باز هم باید برای بهینه سازی سایت وجودشان الزامیست.

ولی چگونه می توانیم نقشه سایت را در نسخه جدید وردپرس بخوانیم؟کافیست پس از بروزرسانی عبارت زیر را در انتهای آدرس وب سایت خودتان وارد کنید.

tik4.com/wp-sitemap.xml

آپدیت خودکار Automatic update

یکی از ایراداتی که به وردپرس گرفته می شود؛ عدم امنیت کافی آن است. ولی مخزن وردپرس همواره تلاش کرده تا این باگ را رفع کند. یکی از آن تلاش ها در این نسخه از وردپرس نمایان شده است. به این صورت که می توانید وردپرس را به صورت اتوماتیک بهینه کنید. در این حالت؛ نه تنها امکان استفاده از آخرین و بهترین نسخه وردپرس را خواهد داشت بلکه سایتتان از امنیت بالایی برخوردار خواهد بود.

 

آپدیت افزونه ها و قالب ها Manually update templates and plugins

با این ویژگی باید یک خدافظی طولانی با دوباره کاری های وردپرس قبلی بکنیم. منظورم از دوباره کاری یعنی سینه سوخته های وردپرس میدونن واسه آپدیت هر افزونه باید اول نسخه قبلی رو حذف میکردیم بعد نسخه جدید رو دانلود و بگیر تا آخر. ولی الان کافیه فقط آپدیت کنیم بدون اینکه نسخه قبلی رو حذف کنیم. اصطلاحا نسخه جدید رو جایگزین نسخه قبلی کنیم.

بهینه سازی ویرایشگر گوتنبرگ Improved Gutenberg Editor 

به نظرم یکی از جذابترین یا به قول خودمون خفن ترین قسمت های وردپرس، بخش محتواگذاری یا همون نوشته هاست. وردپرس هم در این نسخه این بخش رو جذاب تر از قبل کرده. از بارگذاری تصاویر گرفته تا نوشتن محتوا.

تو این سری از مقالات تیک۴ سعی کردیم خیلی سریع بریم سراغ مهمترین تغییرات نسخه 5.5 وردپرس؛ چون برای وقت شما ارزش قائلیم. اگر از این مقاله خوشتون اومد حتما برامون کامنت بزارین و نظرتون رو راجع به این مقاله بگین.

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امید
امید
3 سال قبل

آیا با وردپرس ۵.۵ قالب مشکل خواهد داشت؟ کی بررسی می‌کنید و اعلام می‌کنید؟

لطفاً در برنامه ‌تون باشه که با هر آپدیت وردپرس یا ووکامرس در سایت اعلام کنید ما کی آپدیت رو انجام بدم. منظورم دقیقا اینکه چ خبر نسخه جدید رو اعلام می‌کنید بنویسد در حال بررسی هستید… بعد از بررسی و … هم اعلام کنید با آپدیت قالب یا بدون آپدیت قالب امکان استفاده از نسخه جدید وردپرس یا ووکامرس وجود دارد

علی رضایی
مدیر
علی رضایی
3 سال قبل
پاسخ به  امید

با سلام و خسته نباشید
قالب با نسخه آخر وردپرس و ووکامرس هماهنگ هست و میتونید آپدیت کنید وقتی آپدیت جدید بیاد .
تمام قالب و افزونه هماهنگ شده با آخرین نسخه
در هر نسخه نیز با آخرین تغییرات ووکامرس و وردپرس هماهنگ میشه /
همیشه قبل از آپدیت از هاستینگ برای تهیه بک آپ اقدام کنید تا در حین آپدیت اگر مشکلی داشتید برطرف بشه .
با تشکر از همراهی شما

سبد خرید0
There are no products in the cart!