دو روش تشخیص CMS سایت
دو روش تشخیص CMS سایت

به زبان ساده CMS سیستمی است که می توان با آن محتوا سایت‌های مختلف را به طور ساده کنترل و مدیریت کرد. CMS یک سیستم نرم‌افزاری درون سایت است که مدیران سایت با استفاده از ابزارهای مختلف که در اختیار دارد سایت را کنترل می‌کند. اما گاهی افرادی که تازه پا به عرصه دنیای وب گذاشتن دوست دارند بدانند که آیا وب‌سایت مورد نظرشان وردپرسی است یا اختصاصی برنامه‌نویسی شده است. که ما امروز از سری مقالات تیک4 قصد داریم دو روش تشخیص CMS سایت را به شما آموزش دهیم. اگر می‌خواهید با CMS بیشتر آشنا شوید پیشنهاد می کنیم مقاله همه چیز درباره CMS را مطالعه کنید.

دو روش تشخیص CMS سایت

تشخیص CMS سایت از ۲ روش مختلف

برای اینکه بتوانید از تمامی اطلاعات یک سایت همچون CMS، زبان برنامه نویسی، قالب و تم وردپرسی مورداستفاده آن سایت و یا حتی با چه نسخه وردپرسی سایت کار میکند به راحتی خبردار شوید، دو روش پیش روی شما می‌باشد.

تشخیص CMS با استفاده از افزونه‌ کروم

اولین راهکار یا شاید آسان‌ترین و سریع‌ترین راهکاری که می‌توانید این کار را انجام دهید، استفاده از افزونه‌ها کروم می‌باشد؛ این پلاگین‌ها به راحتی می‌توانند همه اطلاعاتی مهم سایت مدنظر شما است را در اختیار شما قرار دهد.

تشخیص CMS سایت

  • افزونه کروم whatRuns

یکی از رایج‌ترین روش هایی که برای تشخیص CMS سایت از آن استفاده می شود، افزونه قدرتمند WhatRuns است؛ این افزونه می‌تواند با استفاده از ابزار‌های پیشرفته که دارد تمامی اطلاعاتی که در بالا ذکر کردیم را به شما بدهد. البته مدیران وب‌سایت هایی هستند که دوست دارند این اطلاعات محرمانه باقی بماند که با استفاده از چند خط کد اجازه نمی‌دهند که اطلاعات سایت آن ها لو برود.

تشخیص CMS سایت

برای نصب افزونه WhatRuns شما باید ابتدا به Store گوگل کروم بروید  و سپس کلمه WhatRuns را در قسمت مخصوص سرچ جستجو کنید تا آیکون افزونه WhatRuns به نمایش بیاید. پس از دیدن آیکون WhatRuns روی گزینه Add to Chrome کلیک نمایید تا افزونه در مرورگر برای شما نصب شود. پس از نصب افزونه WhatRuns آیکون WhatRuns در نوار بالای سمت راست  Google Chrome اضافه خواهد شد که با کلیک بر روی آیکون WhatRuns می توانید اطلاعات دقیقی را از آن وبسایت بدست آورید.

تشخیص CMS با استفاده از سرویس های آنلاین

روش دوم که شما می توانید CMS را تشخیص دهید استفاده از سرویس‌های آنلاین است. که خوشبخاته اینگونه سایت های به صورت رایگان ارائه خدمات می دهند.

  • تشخیص CMS با استفاده از سایت whatcms.org

به جرئت می‌توان گفت که سایت whatcms.org یکی از معتبر‌ترین سایت هایی است که می‌تواند برای تشخیص CMS سایت از آن  کمک گرفت؛ برای تشخیص CMS کافی است اسم دامنه سایت مورد نظر را در بخش جستجو، وارد کنید.

دو روش تشخیص CMS سایت

یکی از امکانات جالب این سایت این است که علاوه بر در اختیار گذاشتن اطلاعات در رابطه با سایت، به شما این امکان را می دهد که به لینک تمامی صفحات اجتماعی سایت دسترسی داشته باشید.

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که باعث محبوبیت سایت whatcms.org شده است، قابلیت یافتن اسم قالب سایت ساخته شده وردپرس می باشد؛ این قابلیت هم برای وب‌مستران و طراحان سایت و هم برای کاربران عادی بسیار جذاب  و مهم می‌باشد. برایاستفاده از این قابلیت فقط کافیست آدرس دامنه سایت مورد نظر خود را در قسمت جستجو سایت whatcms.org جستجو کنید و سپس بر روی دکمه سبز‌ رنگ که در آن جا وجود دارد کلیک کنید و گزینه WordrPress Theme را انتخاب نمایید.

امیدواریم از مقاله دو روش تشخیص CMS سایت بهره کافی را برده باشید از قسمت دیدگاه ها می توانید با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید0
There are no products in the cart!