وردپرس lms چیست؟چگونه می توانیم یک وبسایت فروش دوره داشته باشیم؟
وردپرس lms چیست؟چگونه می توانیم یک وبسایت فروش دوره داشته باشیم؟

بعد از شیوع ویروس کرونا آموزش مجازی به طور چشمگیری در سراسر جهان مخصوصا در ایران افزایش یافت و با گذشت زمان تمام مزایا آن کاملا خود را نشان داد، امروز از سری مقالات تیک4 قصد داریم شما را با بهترین افزونه فروش دوره یا افزونه lms در وردپرس آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 سیستم‌های آنلاین آموزشی وردپرس

افزونه فروش دوره LMS چیست؟

خواه یادگیری نحوه صحیح حرکت دادن یک چوب گلف باشد ویا مهارت های طراحی وب، دوره های آنلاین به روشی محبوب برای پیشرفت افراد در زندگی و حرفه خود بدون هیچ هزینه ای تبدیل شده است. علاوه بر این، یادگیری آنلاین به شما این امکان را می دهد که در خانه، کارهای جالبی مانند سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال یا یادگیری یک زبان خارجی را انجام دهید.

وب‌سایت‌های ارائه دهنده دوره های ویدئویی به‌عنوان درآمد قابل توجهی شناخته می‌شوند، به‌ویژه وقتی روی یک موضوع متمرکز شده باشند. اگر می‌خواهید دانش خود را به صورت آنلاین در قالب دوره‌های آنلاین قرار دهید، بهترین گزینه این است که یک افزونه فروش دوره انتخاب کنید.

ویژگی های افزونه فروش دوره

یک افزونه lms یا (learning management system)، طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها را برای ارائه یک محیط کلاس بدون اینکه دانش‌آموزان وارد کلاس فیزیکی شوند، ترکیب می‌کند. همه چیز به پلاگین LMS وردپرس بستگی دارد که شما با آن کار می کنید، اما به طور کلی، ابزارها به شما امکان می دهند کلاس ایجاد کنید، دروس را به اشتراک بگذارید، دانش آموزان را ثبت نام کنید و دانش آموزان را با آزمون ها ارزیابی کنید.

افزونه‌های LMS وردپرس را برای مدارس و دانشگاه‌ها، همراه با سازمان‌های انتفاعی که می‌خواهند به مشتریان آموزش دهند چگونه یک کار را تکمیل کنند یا دانش بیشتری در مورد یک موضوع کسب کنند، دوست داریم. به عنوان مثال، WP101 یک کلاس درس آنلاین محبوب برای آموزش اصول اولیه وردپرس به مردم است. Lynda.com و Udemy به دلیل طیف گسترده موضوعات خود شناخته شده اند، در حالی که شما همچنین می توانید وب سایت هایی را پیدا کنید که فقط به یک یا دو موضوع اختصاص داده شده اند.

در افزونه فروش دوره (افزونه lms وردپرس) به دنبال چه چیزی هستیم؟

ما قبلاً کمی در مورد آنچه که یک سیستم مدیریت یادگیری انجام می دهد صحبت کرده ایم، اما هنگام تحقیق در مورد افزونه ها باید به چه ویژگی هایی توجه کنید؟

بیایید برخی از الزامات اساسی را به همراه موارد اضافی که وب سایت آموزشی شما را به چیزی خاص تبدیل می کند، بررسی کنیم:

  • ساخت دوره، با ابزارهایی برای آپلود انواع فایل های مختلف مانند فیلم ها، پی دی اف ها، لینک ها و مطالب دیگر. داشتن یک صفحه ساز دوره قوی مهم است. به این ترتیب، محتوای دوره خود را در یک الگو قرار می دهید و دکمه انتشار را فشار می‌دهید.
  • اطلاعات پیشرفت دوره برای نشان دادن میزان پیشرفت آنها به دانش آموزان شما. این مهم برای حفظ انگیزه کاربران و عمل کردن به عنوان یک پاداش است.
  • ثبت نام و مدیریت دانشجو برای دیدن تعداد نفرات در دوره های شما و دریافت وجه بر اساس عضویت.
  • ارائه محتوای تدریجی تا به آرامی برخی از مطالب درسی را با پیشرفت دانش آموزان آشکار کند.
  • آزمون هایی برای دانش‌آموزان برای ارزیابی میزان جذب مطالب. بسیاری از مدارس از آزمون‌ها به‌عنوان راهی برای تعیین اینکه چه کسی واجد شرایط یک کلاس است استفاده می‌کنند، اما این یک راه عالی برای ایجاد معیارهایی برای زمانی است که بخش بعدی محتوا در دوره قرار می‌گیرد.
  • ادغام BuddyPress و bbPress برای کاربران برای ایجاد پروفایل دانش آموز و تعامل با سایر دانش آموزان و معلمان از طریق چت و انجمن.
  • ابزارهای بازاریابی مالی – این ابزارها به شکل برنامه های وابسته، سیستم های کمیسیون و کوپن ها هستند. هدف این است که با دادن مشوق ها و ایجاد تبلیغات شفاهی، افراد بیشتری را متقاعد کنید تا در دوره های شما ثبت نام کنند.
  • ایمیل‌های خودکار برای افزایش انگیزه‌ها با دادن راه ملموس‌تر به دانش‌آموزان برای دیدن پیشرفت‌شان در پلاگین فروش دوره.
  • پشتیبانی عالی درگاه پرداخت برای افزودن انعطاف پذیری به فرآیند تحقیق شما. اغلب متوجه می شوید که یک درگاه پرداخت ممکن است کارمزد کمتری داشته باشد یا در منطقه شما ارائه نشود.
  • گیمیفیکیشن و گواهینامه ها – اینها مشوق هایی هستند که هر زمان که یک فعالیت خاص تکمیل می شود یا پس از اتمام دوره ظاهر می شوند. نشان‌ها و گواهی‌ها اغلب بسیار بهتر از تأییدیه‌های ایمیل هستند، زیرا افراد می‌توانند آنها را چاپ کنند یا وقتی قفل چیزی باز می‌شود احساس خوبی نسبت به خودشان داشته باشند.
  • گزینه های تکلیف که فرآیند ارسال و نمره دهی را آسان می کند. ارسال تکالیف در اکثر پلتفرم‌ها چندان سخت نیست، اما آیا دانش‌آموزان می‌توانند بدون هیچ مشکلی تکالیف را پس بگیرند؟

بهترین پلاگین فروش دوره (افزونه LMS وردپرس) در سال 2023

عاقلانه است که فهرست ویژگی‌هایی را که در بالا توضیح دادیم مرور کنید و عناصری را که برای وب‌سایت فروش دوره جدیدتان مهم هستند، علامت بزنید. اگر به برخی از آنها نیاز ندارید، شاید بتوانید با انتخاب یک افزونه LMS ساده وردپرس به جای مجموعه کامل، مقداری پول پس انداز کنید. از سوی دیگر، شما نمی خواهید پس از شروع پذیرش ثبت نام، ابزارهای مناسب را نداشته باشید.

1. Tutor LMS

Tutor LMS یکی از محبوب ترین افزونه فروش دوره در دنیای افزونه های LMS وردپرس است. در مدت زمان بسیار کوتاهی، آنها ارتشی متشکل از 50000+ علاقه مند به آموزش الکترونیکی را جمع آوری کرده اند. دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند ساخت دوره های مقدماتی، ایجاد دوره با کشیدن و رها کردن، ساخت گواهینامه و پشتیبانی مستمر از طرف شرکت مادر، Themeum است.

افزونه Tutor LMS | افزونه فروش دوره | تیک۴
Tutor LMS

پلاگین اصلی رایگان است، در حالی که برنامه پریمیوم از 149 دلار برای مجوز یک سایت شروع می شود. با آن، به چندین افزونه ممتاز مانند گواهی‌ها، پیش‌نمایش‌های دوره، چند مربی، سازنده دوره‌های Frontend، Content Drip و موارد دیگر دسترسی خواهید داشت. همچنین می‌توانید از ترکیب آن با Google Classroom برای ارتباط قوی، Zoom برای کلاس‌های ویدیویی زنده و Elementor برای تجربه ساخت دوره کاملاً سفارشی‌شده استفاده کنید.

Tutor LMS همچنین دارای یک پلتفرم امن با بهترین شیوه های امنیتی و کدنویسی است. دارای فهرست رو به رشدی از ادغام با پلاگین های تجارت الکترونیک، افزونه های سازنده صفحه، و همچنین سایر پلاگین های محبوب مانند GamiPress، BuddyPress و غیره.

ویژگی های کلیدی این افزونه LMS وردپرس

  • با نسخه Pro، به frontend course builder دسترسی خواهید داشت. این ویژگی کاربر تازه کار وردپرس را قادر می‌سازد تا بدون استفاده از پنل وردپرس دوره خود را به سایت اضافه کند.
  • دارای داشبوردهای مجزا برای دانش آموزان، مربیان و مدیران است. هر داشبورد تنظیمات مختلفی را بر اساس انواع نقش های مختلف نشان می دهد.
  • Tutor LMS دارای یک سازنده گواهینامه به صورت drag & drop است که به شما امکان می دهد گواهینامه هایی را برای اعطای دانش آموزان خود ایجاد کنید.
  • انواع رسانه های محتوای دوره را با پشتیبانی از محتوای متنی، دوره های صوتی، ویدیوها و کلاس های زنده با یکپارچه سازی Zoom پوشش می دهد.
  • بیش از 10 نوع سوال در Quiz Builder برای آزمون های خلاقانه و روشنگر.
  • پرسش و پاسخ و انجمن دانشجویی برای هر دوره برای تقویت ارتباطات.
  • ایمیل‌های راه‌اندازی کاملاً قابل تنظیم را فعال/غیرفعال کنید تا برای رویدادهایی که در سایت Tutor LMS شما رخ می‌دهند به دانش‌آموزان و مربیان خود ارسال کنید. همچنین می توانید ایمیل ها را با استفاده از ویرایشگر قالب ایمیل داخلی ویرایش کنید.
  • افزونه Tutor LMS Notification به شما امکان می دهد اعلان های سایت را برای رویدادها بر اساس سایت LMS خود ارسال کنید.
  • با پشتیبانی از افزونه‌های تجارت الکترونیک مانند WooCommerce، EDD، Restrict Content Pro و Paid Membership Pro، تمام برنامه‌های کسب درآمد را پوشش می‌دهد.
  • تجربه ساخت سایت کاملاً قابل ویرایش با پشتیبانی از سازندگان صفحه مانند Oxygen و Elementor.
  • ادمین و داشبورد مدرس هر دو به ردیابی و نظارت بر درآمد کمک می کنند، یک نمای کلی از تجزیه و تحلیل LMS، جزئیات دوره، درآمدها، بیانیه ها و موارد دیگر ارائه می دهند.
  • دارای افزونه های مفیدی مانند گواهینامه ها، تکالیف و کتاب نمره در نسخه پریمیوم است.
  • اگر قصد دارید پلتفرم‌ها را تغییر دهید، Tutor LMS ابزارهای مهاجرت با یک کلیک را نیز فراهم می‌کند. آنها در حال حاضر از LearnDash و LearnPress پشتیبانی می کنند، اما اعلام کرده اند که لیست پلتفرم های پشتیبانی شده به طور پیوسته رشد خواهد کرد.
  • Tutor LMS به بیش از 27 زبان در دسترس است. بنابراین اگر در حال ساختن برای مخاطبان جهانی هستید، این ابزار واقعاً چند زبانه پشتیبانی می شود.
  • تقویم رویداد یک نمای کلی از همه اتفاقات را ارائه می دهد و به کاربر کمک می کند تا مقدمات لازم را انجام دهد.

2. LearnDash

LearnDash یکی از محبوب ترین های افزونه فروش دوره بوده توسط بسیاری از شرکت های Fortune 500 و دانشگاه های بزرگ به دلیل سرعت کلی، مجموعه ویژگی ها و طراحی دوره های آنلاین چشمگیر آن استفاده می شود. اکثر ویژگی های ضروری که قبلاً در این مقاله در مورد آنها صحبت کردیم توسط LearnDash پوشش داده شده است، بنابراین می توانیم این افزونه را به عنوان یک مجموعه کامل با ابزارهایی برای چک کردن محتوا، فروش دوره ها، پاداش دادن به دانشجو ها و فعال کردن محرک ها بر اساس اقدامات انجام شده در نظر می گیرم.

قیمت گذاری به صورت سالانه تعیین می شود، بنابراین در کوتاه مدت نسبتاً مقرون به صرفه است. به عنوان مثال، شما برای سال اول 159 دلار برای پشتیبانی از یک وب سایت با تمام ویژگی های موجود در LearnDash می پردازید. برای مجوز 10 سایتی، قیمت آن به 189 دلار در سال می رسد و پشتیبانی 25 سایت در 329 دلار است. یکی از نکات منفی LearnDash این است که نسخه رایگان وجود ندارد. با این حال، خبر خوب این است که اگر آن را دوست ندارید، می توانید ظرف 30 روز آن را لغو کنید.

افزونه LearnDash | پلاگین فروش دوره | تیک4
LearnDash

در زیر در مورد ویژگی های کلیدی صحبت خواهیم کرد، اما آنها در چهار دسته سازماندهی می شوند: دوره ها، کسب درآمد، مدیریت و فنی. همچنین شایان ذکر است که LearnDash برای یادگیری در حال حرکت با موبایل سازگار است. همچنین، پشتیبانی از مشتری توسط کارشناسان برجسته صنعت از طریق یک سیستم پیچیده بلیط ارائه می شود.

ویژگی های کلیدی این افزونه LMS وردپرس

  • شامل گزینه ای برای ایجاد دوره های چند لایه است که در آن دوره ها را به تجربیات پیشرفته تر تقسیم می کنید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید در طول مسیر آزمون ها و درس های مختلفی داشته باشید.
  • ابزارهایی را برای ارائه تدریجی محتوای شما بر اساس برنامه زمانی ارائه می دهد. همچنین می‌توانید زمان‌سنج‌های درس را اضافه کنید تا مطمئن شوید که همه زمان مشخصی را برای هر درس صرف می‌کنند.
  • نیازی به ترکیب با افزونه انجمن نیست، زیرا انجمن های پویا از قبل در LearnDash ساخته شده اند.
  • LearnDash یک دفترچه نمره به همراه امتیازات درسی را برای هر زمان که کاربر قسمت خاصی از دوره را تکمیل کند به دانش آموزان نشان می دهد. این به خوبی با گواهی ها و نشان ها جفت می شود.
  • دوره های خود را با چندین ابزار کسب درآمد مانند سبد خرید، عضویت، اشتراک، بسته های دوره و مجوزهای دوره بازاریابی کنید.
  • LearnDash دارای اعلان‌های ایمیل خودکار و گزارش‌های دقیق است.
  • به پروفایل های کاربر و مدیریت گروه اجازه می دهد – این برای هر کار گروهی که می خواهید اختصاص دهید عالی است.
  • LearnDash از اکثر انواع رسانه ها مانند ویدیوها، صداها، تصاویر، فایل های Adobe Captivate و Google Docs پشتیبانی می کند.
  • همچنین قابلیت چند سایتی را فعال می کند، فقط در صورتی که بخواهید LearnDash را در شبکه اجرا کنید.
  • به کاربران اجازه دهید دوره های آموزشی خود را در سایت وردپرس شما با استفاده از افزونه Front-End Course Creation ایجاد کنند.

3. Masteriyo

Masteriyo، یک افزونه انقلابی وردپرس LMS، یک راه حل یک مرحله ای برای کسانی است که می خواهند دوره های آنلاین ایجاد کنند و همچنین بفروشند. با سازنده دوره‌های کاربرپسند و بصری خود، حتی افراد غیرمسلط به فناوری می‌توانند دوره‌ها، درس‌ها و آزمون‌ها را بدون هیچ زحمتی اضافه کنند. خبر خوب این است که می‌توانید دوره‌ها، درس‌ها و آزمون‌های نامحدودی را بنا به نیاز خود اضافه کنید.

افزونه Masteriyo | پلاگین فروش دوره | تیک4
Masteriyo

این افزونه LMS وردپرس هم نسخه رایگان و هم نسخه پریمیوم را ارائه می دهد. به غیر از نسخه رایگان، Masteriyo دارای سه برنامه پرمیوم مختلف است. برای 1 سایت، باید 199 دلار در سال بپردازید. اگر مجوز برای 5 سایت می خواهید، 299 دلار در سال هزینه دارد. به طور مشابه، برای مجوز 99 سایت شما باید 499 دلار در سال پرداخت کنید. همچنین تخفیف ویژه 75 درصدی مقدماتی در تمامی طرح های پرمیوم در نظر گرفته شده است.

برای اضافه کردن موارد بیشتر، همه برنامه‌های پریمیوم شامل پشتیبانی از طریق چت زنده و ایمیل، به‌روزرسانی‌های یک ساله، ادغام Stripe، ادغام WooCommerce، دانلود مطالب، گواهینامه و بسیاری از ویژگی‌های دیگر است. علاوه بر این، Masteriyo با هر تمی که مطابق با استانداردهای قالب وردپرس ایجاد شده است، کاملاً سازگار است. در زیر تمام ویژگی های شگفت انگیز این افزونه را ذکر کرده ایم.

ویژگی های کلیدی این افزونه LMS وردپرس

  • این افزونه یک سازنده دوره آسان drag and drop را فراهم می کند. سازنده دوره در بک‌اند وردپرس بر روی React ساخته شده است، از این رو، بارگیری فوق‌العاده سریع است.
  • دارای سازنده کوییز به صورت پیشفرض. می‌توانید آزمون‌های درست و نادرست و آزمون‌هایی با سؤالات تک‌گزینه‌ای و چند گزینه‌ای ایجاد کنید.
  • دارای ویژگی ناوبری دوره تا دانشجویان بتوانند ایده روشنی در مورد اینکه در حال حاضر در کدام بخش هستند داشته باشند.
  • سیستم پرسش و پاسخ در Masteriyo امکان تعامل بین دانش آموزان و مربیان را فراهم می کند.
  • یک نوار پیشرفت در بالا سمت راست موجود است تا به دانش آموزان نشان دهد که چقدر در دوره خود پیشرفت کرده اند.
  • یکی دیگر از ویژگی های فوق العاده Masteriyo، سیستم سفارش داخلی است. این سیستم دارای سبد خرید و همچنین فرم پرداخت است. شما می توانید بدون زحمت دوره ها را بفروشید و پرداخت های مطمئن را بپذیرید. در حال حاضر، Masteriyo پرداخت آفلاین، ادغام WooCommerce، و درگاه های پرداخت PayPal و Stripe (حق بیمه) را ارائه می دهد.
  • این افزونه بسیار قابل سفارشی سازی است. از این رو، می توانید آن را کاملاً سفارشی کنید تا با حال و هوای سایت خود مطابقت داشته باشد.
  • دوره هایی که ایجاد می کنید در همه دستگاه ها مانند موبایل، آیفون، آی پد و سایر دستگاه های کوچک دستی به درستی نمایش داده می شوند.
  • Masteriyo همچنین یک تم آموزش الکترونیکی LMS را برای ایجاد و فروش آسان دوره های آنلاین ارائه می دهد. شما می توانید نسخه ی نمایشی تم را با یک کلیک وارد کنید.
  • این افزونه یک تیم پشتیبانی اختصاصی نه تنها برای کاربران ویژه بلکه برای کاربران افزونه رایگان نیز ارائه می دهد.

4. Lifter LMS

Lifter LMS یک جایگزین قابل احترام برای افزونه فروش دوره LearnDash است، اما قیمت آن از 299 دلار در سال برای پکیج کامل LMS شروع می شود. با این حال، اگر می خواهید افزونه ها را به صورت جداگانه خریداری کنید، ممکن است این مقدار کمتر شود.

با این حال، Lifter LMS را به دلیل ادغام منحصر به فرد آن با WooCommerce، MailChimp و AffiliateWP دوست داریم. اگر در حال حاضر از یک یا دو مورد از ادغام های Lifter LMS استفاده می کنید، ممکن است منطقی باشد که Lifter LMS را به LearnDash در نظر بگیرید. علاوه بر این، یک نسخه آزمایشی رایگان 1 دلاری و 30 روزه ارائه شده است، بنابراین انگیزه بیشتری برای آزمایش Lifter LMS قبل از پرداخت هزینه کامل وجود دارد.

پلاگین Lifter LMS | پلاگین فروش دوره | تیک4
Lifter LMS

Lifter LMS همچنین به دلیل خدماتش شناخته شده است، جایی که شما برای بسته ای با مواردی مانند دوره های نمونه، آزمون های نمونه، گواهینامه ها و یک وب سایت کاملاً پیکربندی شده پرداخت می کنید. این ممکن است برای کسانی که آنقدرها فنی نیستند اما محتوای آماده راه اندازی را دارند مناسب باشد.

ویژگی ها کم و بیش مشابه LearnDash هستند، اما چند تفاوت قابل توجه وجود دارد. به عنوان مثال، Lifter LMS شامل یک بسته گرافیکی با پس زمینه و سایر عناصر طراحی است. همچنین می‌توانید نظرات مشتریان را جمع‌آوری کنید تا به شما در فروش دوره‌ها در آینده کمک کند. دلیل دیگری که افزونه Lifter LMS برای مبتدیان جالب به نظر می رسد، ادغام آن با Divi و Beaver Builder است. این ویرایشگرهای کشیدن و رها کردن نیاز به درهم ریختن کد را از بین می برند و تجربه طراحی بصری تری را ارائه می دهند.

ویژگی های کلیدی این افزونه LMS وردپرس

  • Lifter LMS یک ادغام مستقیم WooCommerce را برای فروش دوره های شما به صورت جداگانه یا به صورت بسته ارائه می دهد.
  • ابزارها و ادغام‌های ساخت دوره‌های drag and drop می‌توانند مبتدیان و کسانی را که می‌خواهند ساده‌ترین تجربه طراحی ممکن را جذب کنند.
  • افزونه اصلی رایگان است، بنابراین می‌توانید بدون پرداخت یک سکه، یک وب‌سایت دوره آنلاین ساده بسازید. تنها افزونه ای که باید برای آن هزینه کنید یکی از درگاه های پرداخت است.
  • سازنده دوره Lifter LMS گزینه هایی را برای انواع چند رسانه ای، یک سازنده دوره زیبا، ارائه تدریجی محتوا و آزمون ها ارائه می دهد.
  • از آنجایی که Lifter LMS یک ابزار واردات و صادرات دوره را فراهم می کند، جابجایی سکوها بسیار آسان است.
  • زمینه های بحث و نمایه های اجتماعی را برای دانش آموزان خود ایجاد کنید تا با یکدیگر و معلمان خود تعامل داشته باشند.
  • شما طیف گسترده ای از ابزارهای بازاریابی و پول سازی مانند پرداخت های مکرر، دروازه های متعدد، مدل های قیمت گذاری نامحدود و کوپن ها را دریافت می کنید.
  • می‌توانید ابزاری به نام «یادگیری اجتماعی» را پیاده‌سازی کنید که قدرت لایک‌های فیس‌بوک را برای بهبود نحوه مشاهده و تعامل دانش‌آموزان از دوره‌های شما باز می‌کند.

تیم تیک4 Lifter LMS را برای ایجاد سایت فروش دوره توصیه می کند. 👍

5. LearnPress

LearnPress را می توان به عنوان ساده ترین و تمیزترین انتخاب در دنیای پلاگین های LMS وردپرس دانست. استفاده از این افزونه کاملا رایگان است، اما به احتمال زیاد باید برای یک تم سازگار با LearnPress هزینه کنید. اکثر افزونه های اصلی LearnPress رایگان هستند و نمایندگان پشتیبانی ایمیل در عرض 24 ساعت به شما پاسخ می دهند.

LearnPress

هر دوره LearnPress را می توان با آزمون ها و درس ها در حالی که دانش آموزان در برنامه درسی حرکت می کنند ایجاد کرد. بسته به میزان پیشرفته ای که برای ایجاد وب سایت دوره آنلاین خود نیاز دارید، ممکن است مجبور شوید چند افزونه را فعال کنید. به عنوان مثال، افزونه هایی برای bbPress، BuddyPress، بررسی دوره ها، لیست علاقه مندی ها، وارد کردن/خروجی گرفتن، و پیش نیازهای دوره ها وجود دارد.

ویژگی های کلیدی این افزونه LMS وردپرس

  • LearnPress شامل یک قالب لندینگ برای پیوند دادن از تبلیغات و صحبت در مورد توضیحات دوره، برنامه درسی و موارد دیگر است.
  • شما می توانید یک صفحه زیبا ایجاد کنید که برای افرادی که ممکن است بخواهند مربی شوند، بازاریابی می کند.
  • LearnPress از مجموعه بزرگی از درگاه های پرداخت از جمله 2Checkout، Authorize.net و Stripe پشتیبانی می کند.
  • پلاگین اصلی LMS رایگان است، بنابراین شما این فرصت را دارید که یک دوره آموزشی آنلاین ساده و در عین حال عمیق بسازید. احتمالاً پس از آن حدود 50 دلار برای یک موضوع و حدود 30 دلار برای یکپارچه سازی درگاه پرداخت هزینه خواهید کرد. بخش خوب در مورد این این است که شما در پرداخت هزینه های مکرر سالانه گیر نمی کنید.
  • LearnPress به چندین مربی اجازه می دهد، که در آن دو یا سه معلم یک دوره را مدیریت می کنند.
  • یک سیستم نشان و امتیاز برای بازی سازی دوره های شما در دسترس است.
  • ارائه تدریجی محتوا همراه با آزمون‌های تصادفی، عضویت‌های پولی و افزونه WooCommerce ارائه می‌شود.

6. Sensei

Sensei به عنوان یک افزونه برای WooCommerce عمل می کند، بنابراین یک افزودنی عملی برای یک فروشگاه تجارت الکترونیکی است که می خواهد ویدیوها و دوره های آنلاین را در بر بگیرد. فرض اصلی ساده است: شما دوره هایی ایجاد می کنید، درس می نویسید و آزمون ها را اضافه می کنید. ثبت نام کاربر نیز گنجانده شده است، و این یک فرآیند ساده در هنگام افزودن سایر عناصر WooCommerce (مانند محصولات فیزیکی) به دوره ها است.

افزونه Sensei | افزونه فروش دوره | تیک4
Sensei

قیمت از 129 دلار شروع می شود و بسته به اینکه در چند سایت می خواهید آن را پیاده سازی کنید تا 279 دلار می رسد. این قیمت فقط برای یک سال است، بنابراین لازم است سالانه آن را ارتقا دهید. ادغام یکپارچه آن با WooCommerce نان و کره Sensei است، به خصوص که برای کار با تمام تم های WooCommerce ساخته شده است. به طور کلی، Sensei بر اساس شهودی بودن وردپرس ساخته شده است، بنابراین کاربر مبتدی نباید هیچ مشکلی در ساخت یک دوره مانند یک پست معمولی وردپرس داشته باشد.

شما همچنین باید این واقعیت را در نظر بگیرید که Sensei برای عملکرد صحیح به افزونه WooCommerce نیاز ندارد. اکثر مضامین وردپرس که به خوبی کدگذاری شده‌اند به خوبی با Sensei ترکیب می‌شوند، بنابراین فقط به این بستگی دارد که شما می‌خواهید عملکرد تجارت الکترونیک خود چقدر پیشرفته باشد.

ویژگی های کلیدی این افزونه LMS وردپرس

  • این افزونه به خوبی با WooCommerce و WordPress ادغام می شود و تجربه کاربری تفاوت چندانی با ایجاد یک صفحه یا پست وردپرس ندارد.
  • اکثر تم های وردپرس در بازار به خوبی با Sensei ادغام می شوند.
  • ثبت نام کاربر از طریق وردپرس انجام می شود، بنابراین کسانی که با وردپرس آشنا هستند باید Sensei را به راحتی یاد بگیرند.
  • ادغام WooCommerce به شما این امکان را می دهد که فوراً هزینه یک دوره را، چه به صورت اشتراک و چه به صورت فردی، دریافت کنید.
  • تجزیه و تحلیل ساده دوره اطلاعاتی را در مورد درجه بندی، تکمیل دوره و دانش آموزان ثبت نام شده ارائه می دهد.
  • آزمون‌ها در طراحی چیز خاصی نیستند، اما چندین الگو برای مواردی مانند درست/نادرست، تک خطی، آپلود فایل و تست‌های چند خطی ارائه می‌شوند.
  • Sensei آزمون‌های تصادفی را بر اساس مجموعه‌ای از سوالاتی که قبل از راه‌اندازی تنظیم کرده‌اید، نمایش می‌دهد.
  • درجه بندی آزمون را می توان به صورت خودکار یا دستی تنظیم کرد.

7. WP Courseware

WP Courseware به چند دلیل یکی از امیدوارکننده‌ترین افزونه فوش دوره (افزونه LMS وردپرس) است. اول از همه، قیمت گذاری بسیار کمتر از برخی از رقبا است. در واقع، شما یک مجوز دو سایتی برای کم هزینه ترین بسته دریافت می کنید که از 99 دلار در سال شروع می شود. نسخه ی نمایشی در سایت نزدیک ترین چیزی است که شما به یک نسخه رایگان خواهید داشت، اما این یک طراحی زیبا پر از محتوای دوره واقعی است تا خلاقیت شما را به جریان بیندازد.

علاوه بر این، WP Courseware توسط برخی از دانشگاه های برتر جهان مانند دانشگاه ایلینویز و دانشگاه ویسکانسین مدیسون استفاده می شود. همچنین ابزارهای WP Courseware را در سایت‌های آموزشی سازمانی پیدا خواهید کرد.

افزونه WP Courseware | پلاگین فروش دوره | تیک4
WP Courseware

واضح است که افزونه فروش دوره WP Courseware مجموعه ای چشمگیر از ویژگی ها دارد و همه چیز با ویرایشگر کشیدن و رها کردن (drag and drop) شروع می شود. شما می توانید به راحتی دوره هایی ایجاد کنید و حتی از این دوره ها در برابر سرقت محافظت کنید. یکی از عناصر برجسته WP Courseware مجموعه بزرگی از ادغام هایی است که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. WooCommerce یکی از آنهاست و گزینه های زیادی مانند OptimizePress، BuddyPress و Visual Composer وجود دارد.

ویژگی های کلیدی این افزونه LMS وردپرس

  • مقرون به صرفه ترین بسته قیمتی امکان دو سایت با 99 دلار در سال را فراهم می کند. بنابراین، اگر قصد دارید دو وب سایت دوره آنلاین بسازید، WP Courseware نسبت به گزینه هایی مانند LifterLMS و LearnDash مقرون به صرفه تر می شود.
  • پورتال اعضا یک مزیت فوق العاده را فراهم می کند زیرا می توانید با کاربران فعالی که دوره های آنلاین را نیز برای پول ایجاد می کنند صحبت کنید.
  • طراح بصری با عناصر کشیدن و رها کردن کار می کند و ابزارهای ضروری مانند محافظت از دوره، محتوای چکه کردن و اعلان های ایمیل را ارائه می دهد.
  • برای مدیریت عملکرد دانش آموزان شما، می توان کتاب های نمره را مشاهده و صادر کرد.
  • فروش از طریق WP Courseware با ادغام با افزونه تجارت الکترونیک مورد علاقه خود. شما فقط محدود به WooCommerce یا یک درگاه پرداخت واحد نیستید.
  • شما می توانید یک سیستم چند مربی را اجرا کنید که در آن نقش هایی را برای معلمان برای ایجاد و مدیریت دوره هایی که تدریس می کنند تعیین می کنید.
  • آزمون‌ها انواع سؤالات و برچسب‌های سؤال متعددی را ارائه می‌دهند. علاوه بر این، اگر می‌خواهید آزمون‌های تصادفی در طول دوره ایجاد کنید، بانک‌های سؤال اختیاری هستند.

8. Good LMS

Good LMS با قیمت 31 دلار به فروش می رسد و تنها افزونه LMS وردپرس قابل اجرا در بازار CodeCanyon است. جالب است که این مورد است، زیرا می توانید ده ها افزونه مناسب برای سایر دسته های وردپرس پیدا کنید. با این حال، هزینه 31 دلاری فقط برای یک سال پشتیبانی و به‌روزرسانی را برای شما فراهم می‌کند، اما پرداخت یک‌باره همچنان کنترل شما را بر ویژگی‌های افزونه حفظ می‌کند. بنابراین، این کم هزینه ترین افزونه فروش دوره در این لیست است.

مانند بسیاری از افزونه های LMS خوب وردپرس، Good LMS دارای ویژگی هایی برای ایجاد دوره ها، فروش آنها و اجرای آزمون ها و گواهی ها است. صفحه CodeCanyon شامل چندین نسخه نمایشی (باطن دانش‌آموز، بک‌اند مربی، بک‌اند تراکنش) است تا از آنچه باید انتظار داشته باشید، لذت ببرید.

افزونه Good LMS | افزونه فروش دوره | تیک4
Good LMS

فرآیند طراحی مانند یک پست وبلاگ معمولی وردپرس مدیریت می شود، جایی که شما آزمون ها، دوره ها و گواهینامه ها را مستقیماً از داشبورد وردپرس ایجاد می کنید. فرآیند دوره نمای زیبایی به دستاوردهای دانش آموزان ارائه می دهد و تعیین نرخ کمیسیون برای یک مربی به شما امکان می دهد افرادی را که در تیم شما کار می کنند مدیریت کنید. رتبه‌بندی دوره‌ها نیز در دسترس است، بنابراین به نظر می‌رسد Good LMS برای کسانی که می‌خواهند یک بازار دوره ایجاد کنند، انتخاب عاقلانه‌ای باشد.

ویژگی های کلیدی این افزونه LMS وردپرس

  • LMS خوب به شما امکان می دهد یک بازار دوره ساده (مانند Udemy) با رتبه بندی دوره ها و تنظیمات کمیسیون معلم ایجاد کنید.
  • هزینه پلاگین LMS وردپرس بسیار کمتر از برخی از مجموعه های برتر است.
  • تنظیمات مسابقه را طوری تغییر دهید که همه دانش آموزان فرصت های متعددی برای شرکت در آزمون ها داشته باشند.
  • نشان‌ها و گواهی‌های دوره در پشتیبان دانش‌آموز آشکار می‌شوند، جایی که کاربران به گزارش‌های پیشرفت نیز دسترسی دارند.
  • یک ایجاد کننده کد کوپن ساده به شما کمک می کند تا کدها را بسازید و به اشتراک بگذارید تا دانش آموزان بیشتری به دست آورید.
  • LMS خوب به شدت به رابط وردپرس متکی است، بنابراین یک کاربر معمولی وردپرس نیازی به یادگیری تکنیک های طراحی جدید نخواهد داشت.

9. Namaste! LMS

اگرچه به اندازه هفت افزونه LMS قبلی وردپرس در این مقاله محبوب نیست، Namaste! LMS را نباید نادیده گرفت. می توانید افزونه اصلی را به صورت رایگان دانلود کنید و بدون نیاز به صرف هزینه زیاد یک دوره آنلاین معتبر طراحی کنید. با این حال، Namaste! تم ممتاز به احتمال زیاد چیزی است که قرار است برای طراحی استفاده شود و از 47 دلار شروع می شود. علاوه بر این، Namaste! بسته های ماژول حرفه ای در افزونه های متعدد و پشتیبانی برتر برای سال.

به عنوان نمونه، Namaste! Pro گزینه هایی برای جوایز و نشان ها، همراه با حفاظت از فایل و دوره ارائه می دهد. همچنین می‌توانید سبد خرید را برای دوره‌های ممتاز فعال کنید و با افزونه‌های WooCommerce یا WP Simple Cart ارتباط برقرار کنید.

Namaste! LMS

من از سادگی افزونه اصلی لذت می برم، اما برای اکثر وب مسترهای دوره آنلاین کافی نیست. از این گذشته، شما ویژگی‌های اساسی مانند مطالب درسی با تأخیر یا تخصیص معلم را دریافت نمی‌کنید، مگر اینکه هزینه بسته برتر را بپردازید.

با این حال، قیمت هنوز هم معقول است، بنابراین اگر به دنبال جایگزینی برای افزونه های های بزرگ مانند LearnDash هستید، آنقدرها هم مشکل نیست.

ویژگی های کلیدی این افزونه LMS وردپرس

  • ادغام‌ها عملکرد کلی وب‌سایت دوره شما را تقویت می‌کنند و در عین حال به جایگاه‌ها نیز کمک می‌کنند. برای مثال، ادغام Watu نیاز به آزمون‌ها و امتحانات را برآورده می‌کند، در حالی که اتصال MoolaMojo برای امتیاز دادن و اجازه دادن به دانش‌آموزان برای خرید دوره‌های بیشتر با امتیازهای کسب‌شده، معجزه می‌کند.
  • ایجاد و ویرایش یک دوره آموزشی مشابه ایجاد یک پست استاندارد وردپرس است. برای مبتدیان به اندازه کافی ساده و شهودی است، اما همچنان به گزینه های سفارشی سازی پیشرفته تری دسترسی دارید.
  • می‌توانید یک سبد خرید را برای جمع‌آوری پول و مدیریت اشتراک‌ها برای ویدیوها یا بسته‌ها فعال کنید.
  • ابزاری برای محافظت از فایل های شما در برابر مزاحمان ناخواسته وجود دارد.
  • می‌توانید نشان‌ها را اهدا کنید و فضای بازی‌سازی‌شده ایجاد کنید تا کاربران را برای تلاش بیشتر روی درس‌ها تحت فشار قرار دهید.

10. MasterStudy LMS

آخرین اما نه کم اهمیت، ما افزونه MasterStudy LMS را داریم. این جدیدترین افزونه فروش دوره در لیست ما است، اما پر از ویژگی‌ها! ساخت، سفارشی سازی و مدیریت سایت آموزش آنلاین وردپرس خود را ساده و بدون دردسر می کند. می توانید این افزونه را به صورت رایگان دانلود کنید و با هر تم وردپرسی کار می کند. با این حال، اگر می‌خواهید کمی در زمان خود صرفه‌جویی کنید، آن‌ها تم وردپرس MasterStudy خود را نیز دارند که فوراً این افزونه را به سطح بعدی می‌برد! این تم فقط با 25 دلار شروع می شود.

افزونه MasterStudy | افزونه فروش دوره | تیک4
MasterStudy LMS

پلاگین MasterStudy LMS به شما امکان می دهد درس های عالی با فیلم ها، نمودارها، اسلایدها و تقریباً هر چیزی که فکرش را بکنید ایجاد کنید. همه توسط ویرایشگر WYSIWYG برای ایجاد و مدیریت نسیم طراحی شده است.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد MasterStudy LMS این است که تمام عناصر کلیدی با Vue.js ساخته شده‌اند که به شما بارگذاری سریع صفحه و انتقال صاف صفحه را می‌دهد.

ویژگی های کلیدی این افزونه LMS وردپرس

  • دارای رابط کاربری زیبا و آسان برای استفاده.
  • با ادغام PayPal و Stripe به راحتی پرداخت برای اشتراک های مکرر را تنظیم کنید.
  • این افزونه دارای یک تابلوی پیام است که یک محیط شبکه اجتماعی را برای دانش آموزان ایجاد می کند تا پاسخ ها و کمک از سازندگان دوره را دریافت کنند.
  • از آزمون‌ها، پرسش‌ها و پاسخ‌های بی‌درنگ و تایمرهای شمارش معکوس استفاده کنید.
  • رتبه بندی دوره های داخلی
  • برای دانش‌آموزانی که دوره‌های آموزشی را گذرانده‌اند گواهینامه‌ها ایجاد کنید.

جایگزین های پلاگین فروش دوره

در حالی که ما نمی توانیم همه راه حل های LMS وردپرس را پوشش دهیم، در اینجا چند مورد دیگر وجود دارد که ارزش ذکر کردن را دارند.

کدام یک از پلاگین فروش دوره (افزونه lms وردپرس) برای شما مناسب است؟

خبر خوب در مورد بازار LMS وردپرس این است که این افزونه واقعاً تنها گزینه‌های مناسب برای انتخاب هستند. اغلب اوقات ما دسته بندی پلاگین ها را با 20 یا 30 افزونه برای انتخاب می بینیم و این فضای خرید را شلوغ می کند.

بنابراین، می توانید به این راه حل ها پایبند باشید و از توصیه شماره یک شروع کنید. یا، می توانید بر اساس نیازهای خاص خود پیش بروید:

  • افزونه های WordPress LMS با بهترین ارزش ها و بیشترین ویژگی ها: LearnDash، Lifter LMS، و WP Courseware.
  • ارزان ترین افزونه های LMS وردپرس: LearnPress، Good LMS، MasterStudy LMS.
  • LMS ایده آل وردپرس برای مبتدیان (و برای ساخت یک وب سایت آموزش آنلاین اولیه): Lifter LMS.
  • بهترین افزونه های LMS وردپرس برای ایجاد یک بازار دوره آنلاین مانند Udemy قطعا افزونه فروش دوره Good LMS خواهد بود.

شما نمی توانید با هیچ یک از افزونه های LMS وردپرس در این لیست اشتباه کنید، بنابراین بیشتر در مورد ویژگی های دقیقی است که می خواهید در کلاس آنلاین خود مشاهده کنید. پس از آن، به قیمت فکر کنید – اما نه خیلی سخت، زیرا یک وب سایت آموزشی با کیفیت می تواند هزینه های ماهانه را به راحتی جبران کند.

شما میتوانید سوالات خود را در این زمینه در قسمت پرسش و پاسخ تیک4 با کارشناسان ما مطرح کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن به آنها پاسخ داده شود.

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید0
There are no products in the cart!