مخفی سازی ورژن وردپرس | افزونه WP Hide & Security Enhancer
مخفی سازی ورژن وردپرس | افزونه WP Hide & Security Enhancer

همواره، امنیت سایت‌ از ضروری‌ترین بخش هایی  سایت می باشد. که امروزه با توجه به زیاد شدن هجوم های هکرها امنیت سایت یک نگرانی بزرگ برای مدیران سایت‌ها تبدیل شده است. راه های متعدد و پیشرفته‌ای برای جلوگیری از هک شدن سایت‌های وردپرسی وجود دارد که یکی از ساده‌ترین راه ها که ممکن است بسیاری از مدیران سایت‌ها به آن توجهی نکنند مخفی سازی ورژن وردپرس سایت خود می‌باشد. امروز از سری مقالات تیک4 قصد داریم شما را بیشتر با حفظ امنیت سایت با مخفی سازی ورژن وردپرس آشنا کنیم. باما همراه باشید.

مخفی سازی ورژن وردپرس

حفظ امنیت سایت با مخفی سازی ورژن وردپرس

کلیه سایت‌ها با هر نوع زبان برنامه‌نویسی ممکن است مورد هجوم حمله هکرها قرار بگیرند. در صورتی که سایت خود را بر اساس سیستم مدیریت محتوای وردپرس راه‌اندازی نموده اید ساده‌ترین راه برای حفظ امنیت سایت، مخفی کردن ورژن وردپرس سایت خود می‌باشد. زمانی که از آخرین ورژن وردپرس استفاده نکنید هکرها با استفاده از روش‌های مختلفی به راحتی می‌توانند نسخه وردپرس شما را شناسایی کنند و با کمک باگ‌هایی که در نسخه‌های قدیمی وردپرس شناسایی کردند، به راحتی به سایت شما دست بیابند.

مشاهده نسخه وردپرس

حال برای مشاهده کردن نسخه وردپرس خود استفاده از سورس کد همان سایت می باشد. برای مشاهده  لازم است سایت موردنظر خود را باز کنید و در صفحه اصلی سایت با کلیک راست گزینه Veiw page source را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه صفحه سورس کد سایت برای شما قابل مشاهده خواهد شد، که  سپس می‌بایست عبارت generator را در این صفحه جستجو کنید تا ورژن وردپرس ان سایت را ببنید حال می بینید که به همین راحتی هکران می توانند ورین وردپرس شما رو پیدا کنند برای مخفی کردن ورژن وردپرس می توانید از دو روشی که در ادامه به شما خواهیم گفت کمک بگیرید و ورژن وردپرس خود را مخفی کنید.

مخفی سازی ورژن وردپرس

 1.مخفی کردن ورژن وردپرس از طریق هاست

اول روش برای مخفی سازی ورژن وردپرس خود که به سرعت  هم می‌توانید این کارو انجام دهید از طریق هاست سایت می‌باشد، برای این کار باید وارد پنل مدیریتی هاست خود شوید و به بخش File Manager مراجعه کنید و سپس پوشه public_html را بیابید و بر روی آن کلیک کنید.

مخفی کردن ورژن وردپرس

پس  از کلیک بر روی public_html پوشه wp-content را انتخاب کرده و در آخر بر روی پوشه themes کلیک کنید. حال پس از انتخاب پوشه themes کلیه قالب‌های موجود در وردپرس شما  در آن پوشهقابل مشاهده می باشد کافیست بر روی قالبی که در حال حاضر بر روی سایت وردپرسی شما فعال است کلیک کنید.

مخفی کردن ورژن وردپرس از طریق هاست

پس از انتخاب قالب فعال سایت خود،  فایل‌های قالب برای شما قابل مشاهده می باشد حال از میان فایل‌های موجود، بر روی فایل functions.php کلیک راست نموده و گزینه Edit را انتخاب کنید.

حال در صفحه‌ای که برای شما ظاهرخواهد شد کد زیر را قرار دهید. توجه داشته باشید قبل قرار دادن کد حتما از وردپرس خود بک آپ بگیرید:

function test_remove_version() {
return '';
}
add_filter('the_generator', 'test_remove_version');

حال در آخر پس از انجام تغییرات، بر روی دکمه Save changes کلیک نمایید و سپس به صفحه سورس سایت  مراجعه نماید و  پس از جستجوی عبارت generator  دیگر نباید نسخه وردپرس  شما قابل مشاهده باشد.

2.مخفی کردن ورژن با افزونه WP Hide & Security Enhancer

در صورتی که دوست ندارید  فایل‌های قالب خود ویرایش کنید می‌توانید با کمک افزونه WP Hide & Security Enhancer  ورژن وردپرس سایت خود را به راحتی پنهان کنید. این افزونه کاربردی  با بیش از 90 هزار نصب فعال دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های پیشرفته‌ای می‌باشد که به امنیت سایت شما کمک بسیاری میکند و همچنین به راحتی می توانید تنها با یک کلیک ورژن وردپرس سایت خود را مخفی کنید.

حالب ابتدا به مخزن وردپرس مراجعه کرده و از آنجا افزونه WP Hide & Security Enhancer را نصب و فعال کنید کنید. سپس پس از نصب و فعال سازی ، منوی جدیدی به نام WP Hide به منو سمت راست پیشخوان وردپرس شما اضافه خواهد شد که لازم است مطابق تصویر زیر از زیرمنوهای موجود گزینه General/Html را انتخاب کنید.

افزونه wp hide security

حال پس از انتخاب وارد صفحه‌ای مانند تصویر زیر خواهید شد که باید بر روی Meta  کلیک کنید.

مخفی کردن ورژن وردپرس افزونه wp hide security

حال در قسمت Remove WordPress Generator Meta اگر بر روی Yes  کلیک کنید و آن را فعال کنید ورژن وردپرس سایت شما را حذف خواهد کرد. اما در این بخش گزینه Remove Other Generator Meta نیز وجود دارد که باعث می شود سایر برچسب‌های تولید شده در متا از جمله نام و نسخه قالبهم حذف شوند. در صورت تمایل می‌توانید آن را بر روی Yes قرار دهید. پس از انجام تغییرات  مد نظر خود بر روی دکمه Save کلیک کنید. تا همه تغییرات ذخیره شوند.

امیدواریم از مقاله مخفی سازی ورژن وردپرس بهره کافی را برده باشید. از قسمت دیدگاه ها باما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید0
There are no products in the cart!