چگونه سایت خود را چند زبانه کنیم؟ | معرفی افزونه های ترجمه وردپرس
چگونه سایت خود را چند زبانه کنیم؟ | معرفی افزونه های ترجمه وردپرس

در سایت های وردپرسی اضافه کردن زبان های دیگر به راحتی انجام می شود. برای این کار کافیست افزونه های ترجمه و یا پلاگین های چندزبانه کردن سایت را نصب کنید. این افزونه ها برای ترجمه کل CMS وردپرس طراحی شده اند و می توانند حتی محتوای شما را نیز ترجمه کنند. افزونه های چندزبانه می توانند متون شما هم به صورت دستگاهی و هم ترجمه شده توسط انسان ترجمه کنند. در این مطلب از تیک4 قصد داریم پلاگین های چندزبانه کردن سایت را معرفی کنیم و ویژگی های مختلف آن ها را با یکدیگر مقایسه کنیم.

چرا باید سایت خود را چندزبانه کنیم؟

در دنیای امروزی تعامل با کشور های های دیگر و معرفی کسب و کار خود به ملیت های مختلف با زبان های دیگر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. طبق آماری که سایت w3techs.com منتشر کرده است، بیش از 50 درصد از سایت های دنیا به زبان انگلیسی می باشند. اینکه سایت شما قابلیت چندزبانه را پشتیبانی کند از ویژگی های منحصر به فرد کسب و کارتان محسوب می شود. با این کار شما می توانید بدون محدودیت کاربران جدیدی را در سطح بین المللی در کسب و کارتان داشته باشید.

آمار زبان های سایت های دنیا | تیک4

بهترین افزونه ترجمه وردپرس کدام است؟

پلاگین های چند زبانه وردپرس به شما کمک می کنند تا بتوانید سایت خود را به هر زبانی که می خواهید ترجمه کنید. در واقع با استفاده از این افزونه ها تمامی قسمت های سایت مانند ابزارک ها و منو ها و … به آن زبان تغییر پیدا می کنند.

به‌صورت کلی افزونه های ترجمه وردپرس به دو حالت تقسیم بندی می شوند؛ برخی از افزونه های چندزبانه کردن سایت وردپرسی نیاز دارند تا شما ترجمه خود را به صورت دستی وارد کنید و برخی دیگر از پلاگین‌ها این کار را به صورت اتوماتیک انجام میدهند. حتی بعضی از آن ها به‌صورتی سایت شما را ترجمه می‌کنند که در سئو تاثیر مثبتی دارد. برای نتیجه بهتر و دقیق تر پیشنهاد می شود که در ابتدا ترجمه اتوماتیک را انجام دهید سپس با اعمال تغییرات بر روی آن به صورت دستی، آن را خوانا تر کنید.

1- استفاده از وردپرس شبکه

در بعضی از قالب ههای وردپرس مثل قالب آگهی وردپرس چارسوق با توجه به وضعیت کد نویسی و نوع پروزه تنها راهکار قابل اجرا استفاده از وردپرس شبکه می باشد . زیرا افزونه های دیگر پاسخگوی نیاز فنی نیستند. در خیلی از سایت ها نیز به علت مدیریت بهتر منابع از این روش استفاده میگردد. در این روش شما وردپرس شبکه را نصب میکند سپس هر زیر سایت (ساب دامین یا ساب دایرکتوری) را به یک زبان اختصاص می دهید. عضویت کاربران نیز یکپارچه خواهد بود. تقریبا بهترین روش برای چندزبانه کردن سایت ها به لحاظ مدیریت منابع این روش می باشد که در قالب وردپرس مشابه دیوار چارسوق از این روش استفاده شده است.

استفاده از وردپرس شبکه برای چندزبانه کردن سایت | تیک4

2- افزونه WPML

برای شروع سراغ بهترین افزونه ترجمه می رویم. می توان گفت با فاصله بسیار زیادی نسبت به دیگر افزونه ها قدرتمندتر است و برتری دارد. به همین دلیل است که در مخزن وردپرس به صورت رایگان در دسترس نیست و می توانید با پرداخت هزینه ای ناچیز آن را تهیه کنید.

پلن های های مختلفی برای استفاده از شخصی در این افزونه وجود دارد. افزونه چندزبانه کردن سایت WPML قادر است وب سایت ، وبلاگ و یا کل CMS شما را ترجمه کند. در واقع می توان گفت این افزونه ترجمه به قدی قدرتمند است که بتواند یک سایت شرکتی را چند زبانه کند. لازم به ذکر است که این افزونه کاملا فارسی بوده و همچنین دارای پشتیبانی می باشد و در صورت وجود هر گونه مشکل میتوانید با آن ها تماس بگیرید.

افزونه های ترجمه | WPML | تیک4

3- افزونه چندزبانه کردن سایت Lingotek Translation

Lingotek یک پلاگین ترجمه وردپرس ساده است. این ابزار کوچک را می توان به عنوان یک سیستم مدیریت مناسب و سبک برای وب سایت وردپرس چند زبانه در نظر بگیریم. علاوه بر آن  امکان ترجمه ماشینی، انسانی و انجمن را نیز فراهم می کند. با فعال کردن گزینه ترجمه در انجمن، می توانید محتوای ترجمه شده خود را به صورت دقیق تر، معنی دار و البته خواندنی تر برای مخاطبان خود در دسترس قرار دهید. این ویژگی باعث می شود تا در وقت و هزینه های خود صرفه جویی کنید.

پلاگین ترجمه سایت Lingotek | تیک4

4- افزونه Loco Translate

Loco Translate افزونه ای محبوب برای چندزبانه کردن سایت وردپرسی شماست. اکثر افزونه ها یک ترجمه انسانی و یا ماشینی را برای محتوا های شما انجام می دهند. اما این افزونه امکان ترجمه سیستم وردپرس شما (قالب و یا افزونه های وردپرس) را دارد. این امکانی عالی برای کسانی است که میخواهند تمامی قسمت های قالب از جمله تنظیمات آن را ترجمه کنند.

پلاگین های ترجمه | Loco Translate | تیک4

5-افزونه Google Language Translator

اگر به دنبال ابتدایی ترین و سبک ترین افزونه ترجمه وردپرسی هستید، Google Language Translator بهترین انتخاب است. این پلاگین چندزبانه کردن سایت فقط ابزار فوق العاده ترجمه گوگل را در وب سایت وردپرسی شما وارد می کند. حال خوانندگان وبسایت شما میتوانند محتوای سایت شما را به هر زبانی ترجمه کنند. اکثر سرویس های ترجمه ماشین، چند زبان را برای ترجمه میخوانند، اما این ابزار تقریباً هر کلمه ای را در سراسر جهان خوانده و آن را ترجمه می کند.

بهترین افزونه های چندزبانه کردن سایت کدامند؟

شما برای راه اندازی این افزونه کافیست پس از نصب و فعال سازی، کد های کوتاه را در پست ها، صفحات یا ابزارک ها قرار دهید. حال خوانندگان شما می توانند ابزارک ترجمه را مشاهده کنند و با کلیک روی هر زبان نسخه ترجمه شده آن مطلب را دریافت کنند. همچنین می توانید در قسمت شخصی سازی این افزونه برخی تنظیمات آن مانند نمایش یا عدم نمایش زبان ها، نوار ابزار گوگل و …. را تغییر دهید.

6- بهترین پلاگین چندزبانه کردن سایت Polylang

اگر به دنبال ساخت یک سایت چندزبانه هستید Polylang یکی از بهترین افزونه های ترجمه موجود است. در ادامه با برخی از ویژگی های این افزونه آشنا می شویم:

  • پستیبانی از بسیازی از زبان ها به صورت زبان اصلی و زبان دوم
  • این ابزار از اسکریپت های راستچین به صورت کامل پشتیبانی می کند.
  • ترجمه همه ی بخش های سایت از جمله برگه ها و دسته بندی ها ویا حتی برچسیب ها
  • استفاده از سوئیچ دسترسی برای نمایش سایت ترجمه شده
  • ترجمه حرفه ای با افزونه های جانبی

پلاگین چندزبانه کردن سایت | POLYLANG | تیک4

 

7- افزونه WP Translate – WordPress Translation Plugin

WP Translate به اندازه کافی قدرتمند است و با استفاده از خدمات ترجمه خودکار گوگل، به صورت پویا مطالب وردپرس را ترجمه می کند. شما قادر خواهید بود تا مطالب را به صورت خودکار با زبان کاربران در دسترس قرار دهید. زیرا ، همانطور که همه ما می دانیم تنها خدمات ترجمه گوگل به صورت ماشینی بهترین ترجمه را ارائه می دهند.

اگر به دنبال یک افزونه ترجمه خودکار و قدرتمند وردپرس هستید، این مورد را به شما توصیه می کنم. پیکربندی این افزونه بسیار آسان است، می توانید ابزارک ترجمه را به سادگی اضافه کنید، همچنین کاربر شما آزادی ترجمه مطالب را با یک کلیک خواهد داشت.

جمع بندی

در این مقاله از سایت تیک4 سعی داشتیم بهترین افزونه های ترجمه وردپرس را معرفی کنیم. اگر تجربه استفاده از هریک از آن ها را در سایت خود دارید میتوانید در قسمت دیدگاه ها با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. سعی کنید تا حد امکان از روش اول یعنی وردپرس شبکه استفاده کنید تا منابع خود را به صورت بهینه تر استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید0
There are no products in the cart!