نحوه ذخیره، درون ریزی و خروجی گرفتن از قالب های المنتور
نحوه ذخیره، درون ریزی و خروجی گرفتن از قالب های المنتور

درون ریزی و خروجی گرفتن از قالب های المنتور، یکی از کارهای مهم در هنگام طراحی کردن سایت است، که در وردپرس المنتور این امکان را به شما می دهد که از قالب های المنتور خود را ذخیره، درون ریزی و یا خروجی بگیرید. در این مقاله از سری مقالات تیک4 قصد داریم به شما نحوه درون ریزی، خروجی گرفتن و ذخیره قالب المنتور را آموزش دهیم.

 

ذخیره کردن برگه قالب در المنتور:

ابتدا شما در مرحله اول می بایست برگه مدنظر خود را به وسیله المنتور باز نمایید. و سپس بر روی دکمه فلش که در کنار دکمه بروزرسانی کلیک نمایید.

 درون ریزی و خروجی گرفتن از قالب های المنتور

پس از کلیک بر روی این دکمه جدولی برای شما باز خواهد شد که شما می بایست یک نام برای قالب خود انتخاب نموده و بر روی ذخیره قالب کلیک نمایید، تا قالب المنتور شما ذخیره شود.

ذخیره قالب های المنتور

ذخیره کردن سکشن ها به عنوان قالب:

یکی از قالب های جالب المنتور این است که شما می توانید قسمت بخش ها یا همان سکشن ها را به عنوان یک قالب ذخیره نمایید. ابتدا شما می بایست سکشن مدنظر خود را انتخاب نموده و سپس بر روی ویرایش کلیک نمایید.

سپس به وسیله کلیک راست سیستم خود روی سکشن مدنظر یک منو برای شما باز خواهد شد. که در آنجا می بایست بر روی ذخیره قالب کلیک نمایید و یک نام بر سکشن خود انتخاب نمایید و ذخیره نمایید.

درون ریزی قالب های ذخیره شده:

با استفاده از المنتور، شما میتوانید بخش های ذخیره شده را به صورت یک قالب کامل درون ریزی نمایید. برای این کار کافیست طبق مراحل زیر عمل کنید

در مرحله اول بر روی آیکون فولدر (پوشه) در بخش محتوایی کلیک نمایید.

درون ریزی قالب های ذخیره شده

در مرحله دوم در بخش قالب های المنتور رفته و روی تب قالب های من کلیک نمایید. در اینجا قالب های ذخیره شده را می توان مشاهده کرد. برای درون ریزی هر کدام  کافی است روی دکمه درج کلیک نمایید.

درون ریزی قالب های ذخیره شده

در مرحله آخر بعد از کلیک روی گزینه درج، برای شما یک پیغام با عنوان “آیا می خواهید که تنظیمات داکیومنت این قالب نیز درون ریزی شود؟” شما می بایست رو یکی از گزینه های بله و خیر کلیک نمایید.

نحوه خروجی گرفتن از قالب های المنتور:

برای خروجی گرفتن از قالب های المنتور کی بایست به پیشخوان وردپرس  خود رفته و از قسمت نوار سمت راست وردپرس خود بخش قالب ها، بر روی قالب های ذخیره شده کلیک نمایید.

نحوه خروجی گرفتن از قالب های المنتور

حال قالب مد نظر خود را انتخاب کنید و روی گزینه برون ریزی قالب کلیک کنید.

نحوه خروجی گرفتن

در آخر، یک فایل با فرمت JSON در اختیار شما قرار خواهد داد. که می توانید آن فایل را در یک سایت و جای دیگری که می خواستید درون ریزی نمایید. که در ادامه مطلب درون ریزی و خروجی گرفتن از قالب های المنتور به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه درون ریزی قالب های المنتور:

برای درون ریزی قالب های المنتور، ابتدا به  پیشخوان وردپرس خود رفته، و از قسمت قالب ها به بخش قالب های ذخیره شده رفته. و پس از رفتن به این قسمت در بالای صفحه گزینه “درون ریزی قالب ها” را کلیک نمایید و سپس فایل با فرمت json را آپلود نموده و سپس دکمه درون ریزی را بزنید.

نحوه درون ریزی

و در اخر پس از درون ریزی فایل، فایل درون ریزی شده شما در لیست قالب های ذخیره شده قابل مشاهده می باشد. امیدواریم از مقاله آموزش درون ریزی و خروجی گرفتن از قالب های المنتور بهره کافی را برده باشید. شما می توانید از قسمت دیدگاه ها سوالات خود را باما در میان بگذارید.

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
sina
sina
1 سال قبل

مطلب خوبی بود

سبد خرید0
There are no products in the cart!