تغییر رمز عبور مدیریت وردپرس
تغییر رمز عبور مدیریت وردپرس

یکی از مشکلاتی که شاید بارهای برای شما پیش آمده باشد فراموشی پسورد وردپرس است گاهی این مشکل می تواند برای شما گران تمام شود. به خصوص اگر در لوکال هاست کار می‌کنید و وبسایتتان را روی آن بارگذاری کرده‌اید. اما جای نگرانی نیست. تغییر رمز عبور مدیریت وردپرس در لوکال هاست و یا هاست هم راه هایی دارد که به راحتی می توانید پسورد ودرپرس خود را ریست نمایید. با تیک4 همراه باشید.

ریست پسورد وردپرس

تغییر رمز عبور وردپرس در هاست و لوکال هاست

برای تغییر رمز عبور وردپرس و ریست کردن پسورد وردپرس در لوکال هاست دو روش وجود دارد که به شما هر دو روش کمک می کند به نتیجه مطلوب برسید. قبل از شروع آموزش باید بدانید هر دو روش بر روی هاست و لوکال هاست یکسان و قابل اجراست.

1.تغییر رمز عبور وردپرس از طریق ایمیل

ساده‌ترین روش ریست کردن پسورد ورود به سایت وردپرسی، استفاده از ایمیل و لینک ریست کردن پسورد است که البته در نظر داشته باشید در صورت فعال بودن سرویس ارسال ایمیل قابل استفاده خواهد بود.

ابتدا در صفحه‌ی ورود، روی گزینه‌ی Lost your password کلیک نمایید. پس از کلیک شما به صفحه جدید منتقل می شوید و در آن صفحه از شما ایمیلی که با آن در سایت وردپرسی خود حساب دارید را می خواهد که پس از وارد نمودن ایمیل خود و کلیک بر روی دکمه بازگردانی ایمیلی برای شما ارسال خواهد شد. با مراجعه به لینک ارسال شده به ایمیلتان، پسورد جدیدی برای حساب کاربری خویش تنظیم نمایید.

تغییر پسورد وردپرس از طریق ایمیل

2. تغییر رمز عبور وردپرس از طریق phpMyAdmin

در این روش ابتدا باید به داشبورد مدیریتی هاست یا لوکال هاست خود بروید. و پس از ورود به بخش phpMyAdmin رفته و پایگاه داده خود را انتخاب کنید.

تغییر رمز عبور وردپرس از طریق phpMyAdmin

پس از کلیک بر روی پایگاه داده خود، لیستی از جدول های موجود در پایگاه داده وردپرس خود را مشاهده خواهید کرد. حال شما باید جدول WP_users که مربوط به اطلاعات کاربری است را در این لیست جستجو کنید. سپس روی پیوند Browse کلیک کنید.

تغییر رمز عبور وردپرس از طریق phpMyAdmin

پس ازکلیک برروی دکمه Browse به یک صفحه که  اطلاعات کاربری وجود دارد هدایت خواهید شد و همچنین ردیف‌های جدول وردپرس خود را مشاهده خواهید کرد. روی دکمه Edit کلیک نمایید تا عملیات تغییر رمز عبور وردپرس و ریست کردن پسورد وردپرس در لوکال هاست را انجام دهید.

اکنون PhpMyAdmin فرم شما را با تمام فیلدهای اطلاعات کاربری نشان داده خواهد شد. حال باید فیلد user_pass را حذف نمایید و گذرواژه جدید خود به جای آن جایگزین کنید. در ستون آخر function ،عبارت MD5 را از منوی کشویی انتخاب کنید تا بتوانید کاراکترهای مورد نظر را وارد کرده و پس از وارد کردن کاراکترهای خود بر روی دکمه go در پایین سمت راست کادر کلیک نمایید. تا عملیات ذخیره و تکمیل شود.

تغییر رمز عبور وردپرس از طریق phpMyAdmin

پس انجام این مراحل رمز عبور شما با استفاده از روش MD5 رمزگذاری می‌شود و پس از آن در پایگاه داده ذخیره می‌شود. و می توانید حال با پسورد جدید خود وارد پیشخوان وردپرس خود شوید. امیدواریم از مقاله تغییر رمز عبور مدیریت وردپرس و ریست کردن پسورد وردپرس در لوکال هاست بهره کافی را برده باشید. از قسمت دیدگاه ها باما در ارتباط باشید.

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید0
There are no products in the cart!