آموزش گام به گام آپدیت دستی وردپرس
آموزش گام به گام آپدیت دستی وردپرس

امنیت یکی از مهمترین و ضروری ترین مسائل در بستر وب می‌‎باشد که برای کلیه مدیران سایت‌‎ها از اهمیت خاصی برخوردار است. هر سایتی با هر زبانی که طراحی شده است لازم دارد  که برای امنیت آن اقداماتی انجام شود. یکی از نکات مهم دیگر در وردپرس، بروزرسانی مداوم وردپرس می باشد. امروز از سری مقالات تیک4 قصد داریم شما را بیشتر با آپدیت دستی وردپرس آشنا کنیم. باما همراه باشید.

آپدیت دستی وردپرس

همانطور که گفتیم بروزرسانی مداوم وردپرس یکی از اقدامات مهم و ضروری می‌‎باشد که برای بهبود امنیت سایت لازم است. تحقیقات نشان دهنده این است  که اکثر سایت‌‎هایی که مورد هجوم قرار می‌‎گیرند به دلیل استفاده از افزونه‌‎ها و استفاده از نسخه قدیمی وردپرس می‌‎باشد. سیستم مدیریت محتوای وردپرس هم به طور مداوم توسط توسعه دهندگان بروزرسانی و رفع مشکل می شود.

برای بروزرسانی وردپرس می‌‎توان از ساده ترین راه که به صورت اتوماتیک می باشد استفاده کنید که فقط کافی است در هنگام آمدن اپدیت جدید بر روی دکمه بروزرسانی کلیک کنید. اما گاهی اوقات بروزرسانی خودکار با شکست مواجه می‌شود که در این مواقع باید از روش بروزرسانی دستی وردپرس استفاده کنید.

اقدام لازم قبل از بروزرسانی وردپرس

مهمترین اقدام ک قبل از بروزرسانی وردپرس می بایست حتما انجام دهید تهیه بک آپ کامل از وردپرس خود می‌‎باشد، که در صورت مشکل به راحتی نسخه قبلی را برگردانید.

آموزش بروز رسانی دستی وردپرس

آپدیت دستی وردپرس زمانی بیشتر ازش استفاده می شود که به هر دلیلی قادر نباشید از آپدیت خودکار استفاده نمایید، برای این کار لازم است ابتدا آخرین نسخه وردپرس را  از مخزن دانلود کنید و پس از دانلود، باید فایل را از حالت فشرده خارج کنید که با این اقدام محتوای پوشه داخل یک پوشه به نام وردپرس منتقل خواهد شد.

پس از دانلود و خارج کردن فایل از حالت فشرده با استفاده از FTP به سایت خود متصل شوید که برای این کار می‌‎توانید از نرم افزار filezilla استفاده نمایید. پس از وصل شدن  لازم است پوشه wordpress را در سیستم خود انتخاب کنید و سپس کلیک راست کرده و از میان گزینه‌‎های موجود، گزینه Upload را انتخاب کنید.

آموزش گام به گام آپدیت دستی وردپرس

اکنون FTP client، شروع به آپلود فایل‌‎های وردپرس شما به هاست می‌‎کند، در حین بارگیری پنجره‌‎ای با نام Target file already exists بازخواهد شد که از شما میخواهد وضیعت و تکلیف فایل‌‎های تکراری قبلی خود را مشخص کنید، مطابق تصویر زیر می‌‎بایست گزینه Overwrite را انتخاب کنید و گزینه always use this action را فعال نمایید.

پس از انجام عملیات بالا بر روی OK کلیک کنید تا ادامه فرایند آپلود از سر رفته شود. اما گاهی موارد پس از بروزرسانی وردپرس، حتما لازم دارد که پایگاه داده وردپرس نیز آپدیت شود، مطابق تصویر زیر پس از اتمام بارگیری به قسمت مدیریت سایت وردپرس خود رفته و در صورت لزوم پیغامی مبنی بر بروزرسانی آپدیت پایگاه داده وردپرس مشاهده خواهید کرد.

بروزرسانی دستی وردپرس

بروزرسانی پایگاه داده وردپرس

حال برای ادامه عملیات بروزرسانی وردپرس  بر روی دکمه Update WordPress Database کلیک کنید. با این کار آپدیت پایگاه داده وردپرس آغاز خواهد شد و در مرحله در مرحله آخر اگر عملیات بدون مشکل انجام شده باشد پیغام موفقیت‌‎آمیز بودن بروزرسانی نمایش دادهمی شود. شما با انجام این مراحل به راحتی عملیات بروز رسانی دستی وردپرس را با موفقیت انجام دادید. توجه دتشته باشید پس از اتمام بروز رسانی حتما تمامی قسمت های سایت خود را چک نمایید بهتر است برای امتحان اپدیت سایت خود را در تب ناشناس باز کنید. امیدواریم از مقاله آموزش گام به گام بروزرسانی دستی وردپرس بهره کافی رو برده باشید. از قسمت دیدگاه ها باما همراه باشید.

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید0
There are no products in the cart!