انتقال سایت از جوملا به وردپرس
انتقال سایت از جوملا به وردپرس

سیستم مدیریت محتوا وردپرس از نظر توسعه و مسائل فنی بسیار جامعه تر و بزرگ تر از جوملا است. که به همین دلیل، توسعه و مدیریت سایت در وردپرس، پایدارتر از جوملا می باشد که بسیاری را، راغب به مهاجرت از جوملا به وردپرس می‌کند. امروز از سری مقالات تیک4 قصد داریم چگونگی انتقال سایت از جوملا به وردپرس را آموزش دهیم. باما همراه باشید.

مهاجرت از جوملا به وردپرس

نکات و ضروریات قبل از انتقال جوملا به وردپرس

پیش از انجام عملیات انتقال از جوملا به وردپرس، نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید. بک آپ گرفتن از سایت جوملا خود است. که در صورت هر گونه مشکل بتوانید سایت خود را به حالت قبل برگردانید.

نکته مهم دیگر این است که شما می توانید برای انجام انتقال از دو روش لوکال و یا هاست استفاده کنید که در روش هاست می بایست سرور شما پر سرعت باشد. پس بهتر است برای اینکه بدون ترس یا مشکلی انتقال جوملا به وردپرس را انجام دهید از روش لوکال استفاده نمایید که در صورت ویرایش یا ایجاد تغییرات در صورت احتمال عدم تطابق اطلاعات و ترتیب آن‌ها به مشکل بر نخورید.

پیش‌نیازهای مهاجرت از جوملا به وردپرس

  • داشتن هاست میزبانی با پشتیبانی از وردپرس
  • نصب و راه‌اندازی نسخه به‌روز وردپرس
  • تهیه اطلاعات دسترسی به حساب‌کاربری سایت و پایگاه‌داده سایت جوملا مبدا

انتقال جوملا به وردپرس با تمامی اطلاعات

  • نصب وردپرس

اولین قدم برای انتقال جوملا به وردپرس نصب وردپرس است. وردپرس همچنین برخی پنل‌های مدیریت هاست و امکان نصب وردپرس را با یک کلیک برای شما فراهم کرده است. پس از نصب وردپرس فارسی، به پیشخوان وردپرس خود بروید که در تصویر زیر می توانید پیشخوان وردپرس خود را مشاهده نمایید.

انتقال سایت از جوملا به وردپرس

  • نصب افزونه انتقال جوملا به وردپرس

مرحله دوم برای انتقال، نصب افزونه انتقال جوملا به وردپرس می باشد. با توجه به تفاوت ساختاری محتوا جوملا با وردپرس، می بایست از افزونه های مربوط انتقال استفاده کنید که بهترین گزینه، افزونه FG Joomla to WordPress Plugin می باشد. از این افزونه می توانید برای درون‌ریزی اطلاعات در سایت وردپرس مقصد خود استفاده کنید. برای نصب این افزونه به صفحه افزونه‌ها در وردپرس فارسی بروید که برای این کار از قسمت منو سمت راست پیشخوان وردپرس و از بخش افزونه ها بر دکمه افزودن کلیک کنید.

در صفحه افزودن افزونه در قسمت جستجو افزونه ها، عنوان FG Joomla to WordPress Plugin را وارد نمایید تا افزونه مدنظر شما پیدا شود. حال در قسمتی که افزونه برای شما آمده است بر روی دکمه هم‌اکنون نصب کن کلیک کنید، که پس از نصب در همان قسمت برای شما دکمه ایی با عنوان فعال نمایید نمایان می شود که با کلیک بر روی آن افزونه شما فعال خواهد شد. و در منو سمت راست پیشخوان وردپرس شما تنظیمات افزونه نصب شده شما اضافه خواهد شد.

  •  اطلاعات کاربری پایگاه داده جوملا را فراهم کنید!

برای انتقال اطلاعات ذخیره‌شده در پایگاه داده جوملا، نیاز به اطلاعات هویتی آن برای پذیرش اطلاعات در افزونه سایت وردپرسی خود دارید. برای دریافت این اطلاعات بر گزینه کلی در دسته پیکربندی در پنل سمت راست صفحه اصلی جوملا فارسی خود کلیک نمایید.

انتقال سایت از جوملا به وردپرس

در صفحه جدید بر گزینه تنظیمات کلی در بالای ستون سمت راست کلیک کنید و در صفحه تنظیمات کلی، وارد زبانه سرور شوید. در این زبانه در سمت چپ صفحه، کادر تنظیمات پایگاه داده قرار گرفته است که اطلاعات مورد نیاز در این بخش وجود خواهند داشت.

انتقال سایت از جوملا به وردپرس

در این بخش  شما به اطلاعات قرار گرفته در نام هاست، نام کاربری پایگاه داده، نام پایگاه داده و پیشوند پایگاه داده نیاز دارید، این موارد را در محل دیگری ذخیره نمایید تا در مراحل آتی از آن‌ها برای انتقال از جوملا به وردپرس استفاده کنید.

  • درون‌‎ریزی و مهاجرت از جوملا به وردپرس

پس از یافتن و دخیره کردن اطلاعات کاربری پایگاه داده نوبت به مهاجرت و انتقال اطلاعات از جوملا به وردپرس می رسد. حال به پیشخوان وردپرس سایت خود رفته و از قسمت منو سمت راست پیشخوان وردپرس به بخش ابزارها بروید و وارد قسمت درون‌ریزی شوید. در صفحه درون‌ریزی بر گزینه اجرای درون‌ریز که در زیر Joomla FG آمده است کلیک کنید تا عملیات درون‌ریزی از جوملا به وردپرس آغاز شود.

اگر قصد درون‌ریزی و انتقال جوملا به سایت وردپرس بدون اطلاعات را دارید ( وردپرس خام) ، با استفاده از روند زیر ، سایت خود را باید بطور کامل خالی از اطلاعات کنید ( با این کار تمامی اطلاعات سایت از بین خواهد رفت ) در صورتی که قصد انجام این کار را دارید در زبانه ( تب )  Migration ابتدا گزینه Remove all WordPress content را تیک بزنید و سپس بر دکمه Empty WordPress Content کلیک کنید. سپس تا اتمام مراحل صبر بفرمایید.

انتقال سایت از جوملا به وردپرس

پس از کلیک بر روی دکمه حذف اطلاعات وردپرس به پایین صفحه بروید و در کادر Joomla web site parameters آدرس سایت جوملا مبدا خود را وارد نمایید.

در کادر پایین‌تر با عنوان Joomla database parameters اطلاعات پایگاه داده ی که در مراحل به شما در این مقاله گفته بودیم را وارد کادرهای مخصوص آن ها در وردپرس کنید. پس از وارد کردن اطلاعات بر روی دکمه Test database connection کلیک کنید تا صحت اتصال موفق به پایگاه داده سایت بررسی شود، در صورت موفق بودن اتصال، دکمه سبز رنگ Connection successful زیر دکمه نمایان خواهد شد.

پس از اتمام مراحل بالا به قسمت Behavior بروید تا  بتوانید نوع دریافت اطلاعات جانبی را تعیین نمایید.

Archived Post: در این قسمت شما باید تعیین نحوه دریافت یا عدم دریافت پست‌های بایگانی‌شده را مشخص نمایید:

  • Not imported: عدم دریافت
  • Import as drafts : دریافت به عنوان پیش‌نویس
  • Import as published posts: دریافت پست ها به شکل پست منتشر‌شده

Media: در این قسمت شما بتید تعیین نحوه دریافت رسانه‌ها مشخص نماید:

  • Skip media: عدم دریافت رسانه‌ها
  • Featured image: first content image: استفاده از تصویر اول پست ها به عنوان تصویر اصلی
  • Import external media: درون‌ریزی رسانه‌های خارجی
  • Timeout for each media: مهلت زمان بررسی و دریافت هر رسانه بر حسب ثانیه

Meta keywords: در این قسمت شما تعیین ورود کلیدواژه‌های متا جوملا به شکل برچسب در وردپرس مشخص نماید:

  • Import meta keywords as tags: درون‌ریزی کلیدواژه‌های متا فعال شود.

پس از تنظیم موارد مورد نظر بر روی دکمه Save Settings کلیک نمایید تا تنظیمات ویرایش‌شده ذخیره شوند. پس از نمایش اعلان ثبت تغییر در تنظیمات بر روی دکمه Start/Resume the import کلیک کنید تا عملیات درون‌ریزی آغاز شود.

مهاجرت از جوملا به وردپرس

در پایین این دکمه، نوار پردازش با کادر نمایش جزئیات فرایند درون‌ریزی وجود خواهد داشت، که می بایست تا پایان انجام این فرایند، کامل شدن نوار و نمایش پیام IMPORT COMPLETED صبر کنید.

مهاجرت از جوملا به وردپرس

ویرایش لینک‌های داخلی و انتقالی سایت

پس از انتقال جوملا به وردپرس ممکن است با مراجعه به سایت با عدم کارکرد صحیح لینک‌ها در سایت وردپرسی خود مواجه شوید که دلیل این  عدم کار کردن به دلیل عدم درون‌ریزی لینک‌ها به سایت مقصد است، که برای تصحیح این کار باید لینک‌های سایت را ویرایش نمایید.

حال برای ویراش و رفع مشکل لینک ها به صفحه درون‌ریزی جوملا (صفحه که در درون‌‎ریزی و مهاجرت از جوملا به وردپرس وارد شدیم) به پایین صفحه بروید و در کادر After the migration بر دکمه Modify internal links کلیک کنید. پس از اتمام فرایند تصحیح لینک‌ها، اعلان موفقیت این فرایند را دریافت خواهید کرد.

مهاجرت از جوملا به وردپرس

و در آخر پس از انجام دادن تمامی مراحلی که در مقاله به شما آموزش دادیم. به سایت خود مراجعه نمایید تا از درستی درون ریزی اطمینان حاصل کنید. امیدواریم از مقاله انتقال سایت از جوملا به وردپرس بهره کافی را برده باشید. شما می توانید از قسمت دیدگاه ها باما در ارتباط باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید0
There are no products in the cart!