رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس با افزونه smtp mailer
رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس با افزونه smtp mailer

یکی از مشکلات رایج و پر تکرار در وردپرس مشکل ارسال ایمیل می باشد. که بسیاری از ایمیل‌هایی که از طرف سایت و یا وردپرس ارسال می‌شود  سر از پوشه اسپم در می آورد یا اینکه کلات فرستاده نمی شود و به ایمیل مشتری مدنظر نمی رسد.  این مشکل در واقع  به دلیل پیکربندی نادرست سرور سایت می باشد که باعث اختلال در عملکرد صحیح PHP Mail Functions می شود. امروز از سری مقالات تیک4 قصد داریم با معرفی افزونه smtp mailer رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس را رفع کنیم. باما همراه باشید.

رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس با افزونه smtp mailer

پروتکل SMTP:

SMTP پروتکلی است که به منظور ارسال کردن ایمیل، مورد استفاده قرار می‌گیرد و ایمیل ها را از فرستنده دریافت می کند و برای گیرنده  ها ارسال می‌ نمایید. اگر بخواهیم به صورت روان و ساده تر توضیح دهیم SMTP برای کاربران امکان ذخیره ایمیل ها را روی یک سرور و دانلود آن‌ها را از سرور فراهم می نماید.

ایمیل‌ها در وردپرس به چه دلیل ارسال نمی‌شوند:

وردپرس برای ارسال ایمیل از زبان php و تابع ()mail استفاده می‌کند و در زمانی که این تابع بر روی هاست به هر دلیلی فعال نباشد یا مشکلی داشته باشد به هیچ عنوان ایمیلی به گیرندگان از سوی وردپرس ارسال نمی‌شود پس برای اینکه سیستم ایمیل وردپرس شما به درستی کار کند باید این تابع همیشه بر روی هاست شما فعال باشد. اما گاهی اوقات هیچ مشکلی در تابع ایمیل php هاست وجود ندارد و ایمیل‌ها به درستی ارسال می‌شوند. ولی به دلایلی ایمیل ارسالی شما به عنوان اسپم در سرویس دهنده‌های ایمیل شناخته می شود.

یکی از دلایل رایجی دیگری که باعث می شود ایمیل شما برای دریافت کننده ارسال نشود اختلال و ناسازگاری در افزونه ها و یا قالب شما می باشد. که برای پی بردن به این موضوع باید افزونه‌ها که فعال در وردپرس خود دارید را غیرفعال نماید و  یا اینکه از قالب پیشفرض وردپرس موقتا استفاده نمایید.

نصب افزونه smtp mailer و چگونگی رفع مشکل ارسال ایمیل:

افزونه SMTP Mailer به شما این امکان را می دهد تا یک سرور ایمیل اختصاصی برای مدیریت همه ایمیل‌های که میخواهید ارسال کنید تنظیم نمایید. که این افزونه باعث می شود کنترل کاملی بر عملکرد تابع ()wp_mail داشته باشد و از آن به جای SMTP استفاده نمایید.

برای نصب افزونه SMTP Mailer کافی است که از قسمت منو سمت راست پیشخوان وردپرس خود به بخش مخزن وردپرس خود رفته و این افزونه را دانلود و فعال نمایید. با نصب و فعال سازی افزونه SMTP Mailer، شما  می توانید در وردپرس خود یک پنل قدرتمند تنظیمات SMTP خواهید داشت که از طریق آن می‌توانید مواردی هنمچون میزبان SMTP، پورت SMTP، نام کاربری (یوزر نیم) و رمز عبور SMTP را مشخص کنید.

شما برای ارسال ایمیل از طریق SMTP باید فیلدهای خالی که در بخش General وجود دارد را کامل کنید. توجه داشته باشید که فیلدهای قرار گرفته در این بخش باید مانند ایمیل ایجاد شده در هاست باشند.

رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس با افزونه smtp mailer

حال برای یافتن اطلاعات مربوط به ایمیل، باید وارد قسمت Email account در هاست خود شوید و بر روی دکمه Connect Devices  کلیک نمایید تا به یک صفحه دیگر منتقل شوید. پس از وارد شدن به این صفحه دو قسمت با عنوان Mail Client Manual Settings وجود دارد. که در قسمت Incoming  server شما نام سرور میزبان خود را مشاهده می کنید. توجه داشته باشید که شما باید با توجه به فعال بودن و یا غیرفعال بودن SSL/TLS عبارت قرار گرفته در مقابل بخش مورد نظر را انتخاب نمایید. که سپس می توانید سایر مشخصات مانند نام کاربری (یوزر نیم) ، رمز عبور و… را در این بخش بررسی کنید.

تنظیمات بخش General  افزونه SMTP Mailer:

SMTP Host: در این قسمت شما می توانید نام میزبانی را که قصد دارید از طریق آن ایمیل  ارسال شود را مشخص کنید. توجه داشته باشید که نام میزبانی شما باید به فرمت  mail.yourdomain.com  و یا yourdomain.com باشد.
SMTP Authentication: شما در این قسمت می توناید مشخص نمایید که در فرآیند ارسال ایمیل از طریق SMTP  اعتبارسنجی SMTP فعال باشد یا فعال نباشد. پیشنهاد می شود که این گزینه را حتما در حالت Yes قرار دهید.
SMTP Username: در این قسمت شما می توانید نام کاربری smtp سایت خود را وارد کنید. که در اکثر اوقات نام کاربری شما همان آدرس ایمیل هاست شما می باشد.
SMTP Password: در این قسمت شما می توانید پسورد مربوط به نام کاربری خود را مشخص نمایید. اگر نام کاربری شما همان آدرس ایمیل است در این قسمت همان رمز ایمیل خود را وارد نمایید.
Type of Encryption: در این قسمت شما می‌توانید تعیین کنید که ایمیل ارسالی شما از طریق smtp چگونه رمزنگاری شود. که در بیشتر اوقات پیشنهاد می شود از حالت TLS استفاده شود.
SMTP Port: شما در این قسمت  می توانید پورتی را که برای فرآیند ارسال ایمیل از طریق SMTP صورت میگیرد را مشخص نمایید. که پیشنهاد می شود از پورت 587 استفاده نمایید.
From Email Address: در این قسمت آدرس ایمیلی که قصد دارید ارسال ایمیل از طریق smtp دنبال شود را وارد نمایید. که در اکثر اوقات آدرس ایمیل ارسالی شما همان ایمیلی می باشد که در قسمت نام کاربری آن را وارد کردید.
From Name: در این قسمت شما باید نامی که برای  ایمیل  خود مدنظر دارید که به عنوان فرستنده نمایش داده شود را  وارد کنید.
Disable SSL Certificate Verification: این قسمت درباره اطلاع رسانی های مربوط به SSL شما است که بهتر است این قسمت را تغییر ندهید.
سپس بعد از اینکه فیلدهای عنوان شده بالا را با محتوای مناسب انجام دادید با کلیک روی دکمه Save Changes  تغییرات اعمال شده را ذخیره نمایید. بعد از ذخیره تنظیمات قسمت General به قسمت  تست کردن عملکرد این افزونه بروید. که برای تست این افزونه شما باید روی منو Test Email کلیک نمایید.

در این قسمت شما سه فلید وجود دارد :

  • To:  در این قسمت شما می تواتبد آدرس ایمیلی که می‌خواهید ایمیل تست به آن ارسال شود را وارد کنید.
  • Subject:  در این قسمت شما می توانید عنوان ایمیل را  وارد نمایید.
  • Message: در این قسمت شما باید محتوایی که قصد دارید در ایمیل تست شما نمایش داده شود را  وارد کنید.

بعد از انجام و پر کردن فیلدهای که در بالا عنوان شد بر روی دکمه Send Email  کلیک نمایید. سپس به آدرس ایمیل انتخاب شده خود  مراجعه نمایید و بررسی کنید که آیا  ایمیل به درستی ارسال شده است یا خیر.

امیدواریم از مقاله رفع مشکل ارسال ایمیل در وردپرس با افزونه smtp mailer بهره کافی را برده باشید. شما می توانید از قسمت دیدگاه ها باما در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید0
There are no products in the cart!