تعریف انواع دسترسی‌ها در وردپرس + نحوه ساخت
تعریف انواع دسترسی‌ها در وردپرس + نحوه ساخت

یکی از سوالات متداولی که اکثر کاربران با آن روبرو میشوند این هست که چگونه میتوانند به کاربران یا ادمین های خود دسترسی بدهند؛ وردپرس دارای قابلیت های بسیار زیادی می باشد که یکی از قابلیت بسیار کار آمدی که وردپرس به کاربرانش ارائه می دهد، قابلیت تعیین سطح دسترسی کاربران در وردپرس است. که ما در مقاله انواع دسترسی‌ها در وردپرس قصد داریم شما را در مورد این بخش راهنمایی کنیم. با تیک4 همراه باشید.


انواع دسترسی‌ها در وردپرس

در سایت میتوانید به کاربر یا کاربران مورد نظر خود دسترسی‌های مختلفی بدهید مانند مدیر فروشگاه، نویسنده، ویرایشگر و… که تمامی نقش هایی که میتوان به کاربران داد را در این مقاله بررسی خواهیم کرد:

  • مدیر فروشگاه:

مهمترین نقش در دسترسی های وردپرس دسترسی مدیر است که در این نقش ما میتوانید اختیارات کاملی در سایت داشته باشید که به طور مثال مدیر میتواند به تمام نوشته هاو آگهی های سایت دسترسی داشته باشد و میتواند آنها را پاک یا ویرایش کند. همان طور که گفتیم یک مدیر اختیارات کاملی در سایت دارد. یک مدیر می تواند به سادگی بر تمام بخش های سایت تسلط داشته باشد و هر افزونه ای را که مایل باشد بر روی سایت نصب کند، قالبی سایت را ویرایش کند و یا قالب جدیدی را نصب کند.

نکته: یکی از مهم ترین کارهایی که یک کاربر نقش مدیر می تواند انجام دهد اضافه کردن کاربر جدید می باشد، یک مدیر می تواند به سادگی کاربری جدید را اضافه کرده و هر نقشی که بخواهد به آن کاربر بدهد.

  • ویرایشگر:

یکی از نقش های دیگر در وردپرس ویرایشگر است. که نقش کامل و مسلطی بر تمامی آگهی ها، پست ها و محتواهای سایت خواهد داشت. یک کاربر در نقش ویرایشگر می تواند تمام اعمال مربوط به یک پست را مانند ویرایش یا حذف انجام دهد و تا حدودی هم به بخش نظرات دسترسی دارد.

ویرایشگر از بعضی از دسترسی ها محروم میباشد مانند افزونه و یا قالب نمی تواند نصب کند یا حتی نمی تواند تغییری بر روی افزونه ها و قالب اعمال کند و بر روی تنظیمات سایت هیچ دسترسی ندارد.

  • نویسنده:

نقش سوم که به شما تعریف خواهیم کرد، نقش نویسندگی است که همان طور که از نام این نقش پیداست تنها کاری که می تواند در سایت انجام دهد نویسندگی است. یک نویسنده تنها می تواند بر روی پست یا مطلب که خود می نویسد عملیات مربوط را انجام دهد. نویسنده می تواند بر روی پستی که خود می نویسد ویرایش انجام دهد و آن را منتشر کند و یا آن را حذف کند، همچنین می توانند به نوشته خود تگ اضافه کند و تنها می تواند از دسته بندی هایی که در سایت وجود دارد استفاده کند.

نکته: یک نویسنده هیچ گونه دسترسی به بخش تنظیمات سایت ندارد و نمی تواند قالب وردپرس جدید یا افزونه وردپرس جدید نصب کند.

  • مشارکت کننده:

یکی از محدودترین نقش ها به دسترسی قسمت های مختلف سایت را مشارکت کننده دارد. این افراد فقط میتوانند در سایت مطلبی که خود نوشته اند را ویرایش یا پیش نویس کنند حتی اجازه انتشار مطلب خود را ندارند. آن ها نمی توانند دسته جدیدی را ایجاد کنند یا حتی فایلی را بر روی سایت بارگذاری کنند. این افراد هم مانند دیگر نقش ها (البته غیر از نقش مدیر) نمی توانند در بخش تنظیمات سایت دخالت کنند و به افزونه ها و قالب هیچ گونه دسترسی ندارند و نمی توانند نظرات را حذف یا تایید کنند.

  • مشترک:

این نوع دسترسی میتوان گفت کمترین سطح دسترسی را دارند و هیچ مسئولیتی برروی سایت ندارند. کاربران مشترک تنها می توانند وارد سایت شما شده و مشخصات خود را تغییر دهند به عنوان مثال رمز عبور یا همان پسورد خود را تغییر دهند. این افراد در سایت شما کمترین نقش را دارند زیرا دسترسی هایی از قبیل مشاهده نظرات، نوشتن پست و یا دسترسی به بخش تنظیمات وردپرس شما را ندارند.

ساخت و ایجاد دسترسی در وردپرس

شما میتوانید از قسمت کاربران در زیر منو این قسمت بر روی افزودن کلیک نمایید:

و پس از ورود به قسمت افزودن کاربران نام کاربری و ایمیل کاربری که میخواهیم به آن دسترسی دهید را تایپ نمایید و پس از رفتن به پایین صفحه در قسمت نقش، نوع نقش آن را تعیین نمایید.

و پس از تعیین نقش کاربر بر روی باکس افزودن کاربر تازه کلیک نمایید تا کاربر مورد نظر به سایت شما دسترسی پیدا کند

امیدوارم از مقاله تعریف انواع دسترسی‌ها در وردپرس بهره کافی را برده باشید و در بخش دیدگاه منتظر دیدگاه های شما همراهان عزیز تیک4 خواهیم بود. با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید0
There are no products in the cart!