ویدیو کنفرانس و معرفی 8 ابزار برتر این حوزه
ویدیو کنفرانس و معرفی 8 ابزار برتر این حوزه

ویدیو کنفرانس چیست

ویدیو کنفرانس (videoconferencing) برقراری ارتباط زنده صوتی و تصویری بین نقاط مختلف جغرافیایی دور و نزدیک می‌باشد. این فناوری باعت ارتباط افراد از راه های دور ونزدیک شده است که به راحتی میتوانند جلسات مهم و ضروری خود را به صورت ویدیو کال تشکیل دهند؛ در مقاله زیر مزایا و اهمیت این فناوری را بررسی خواهیم کرد و اپلیکیشن های برتر این حوزه را معرفی و بررسی میکنیم.

مزایا و اهمیت

از گذشته های دور تا به امروز رساندن پیام و برقراری ارتباط یکی از مهمترین نیازهای بشر بوده و هست و همین اهمیت باعث رشد چشمگیر سیستمهای پیام رسان در تاریخ شده و هنوز هم این روند با سرعت بیشتری نسبت به گذشته ادامه دارد.

از مزایا فناوری ویدیو کال می توان به موضوعاتی مانند صرفه جویی در زمان، صرفه جویی در هزینه، کاهش ریسک های احتمالی(حوادث، تاخیر افراد، مهیا نشدن وسایل و تدارکات جلسات)و رد و بدل کردن اطلاعات و فایل های مهم در صفحه هات چت در زمان کنفرانس(ارتباط) اشاره کرد.

نرم افزار های ویدیو کنفرانس

skype

تاریخچه

این نرم افزار در سال 2003 توسط دو برنامه نویس سوئدی و دانمارکی نوشته شد و توسط آهتی یالاتا، پریت کیساسال و یانا تالین ساخته شد و نسخه بتا تا در 29 اوت همان سال منتشرشد؛ و با گذشت دو سال این نرم افزار در سال 2005 با مبلغی در حدود 2/5 میلیارد دلار توسط کمپانی eBay خریداری شد.

این نرم افزار در سال 2011، توسط کمپانی مایکروسافت با مبلغی حدود 8/5 میلیارد دلار خریداری کرد.

قابلیت

اسکایپ سیستم عامل هایی همچون مایکروسافت ویندوز، مک اواس، اندروید، سیستم‌عامل بلک‌بری، آی‌اواس، سیمبیان، ویندوز فون و لینوکس ساپورت میکند. این نرم افزار ویژگی هایی مانند امکان چت متنی، امکان ارسال فایل،تماس تصویری با چندنفر همزمان و سرویس رایگان برای کاربرها دارد.

zoom

تاریخچه

زوم در سال 2011 توسط اریک یوان، یک مهندس پیشتاز در سیستم های سیسکو است، این برنامه را نوشت، این برنامه در ژانویه 2013 منتشر شد و تا ماه مه 2013 بیش از یک میلیون نفر zoom را نصب کرده بودند. حال این برنامه حال یکی از پر طرفدار ترین نرم افزارهای در زمینه ویدیو کنفرانس است.

قابلیت

zoom سیستم عامل هایی همچون سیستم عامل اندروید، آی‌اواس، ویندوز سازگاری دارد؛ این نرم افزار ویژگی هایی مانند امکان چت متنی، امکان ارسال فایل،تماس تصویری با چندنفر همزمان و سرویس رایگان برای کاربرها دارد.

google hangouts

تاریخچه

این نرم افزار در سال 2013 در کنفرانس google I/O معرفی شد، این نرم افزار به عنوان جایگزین نرم افزارهایی همچون google talk ، google+ messenger شد.

قابلیت

google hangouts سیستم عامل هایی همچون سیستم عامل اندروید، آی‌اواس، ویندوز،لینوکس و مک اواس سازگاری دارد؛ امکان چت ویدئویی همزمان حداکثر با ده نفر، امکان ارسال پیام متنی، صوتی و تصویری و سرویس رایگان برای کاربرها دارد.

 

Face Time

تاریخچه

Face Time در 7 ژوئن سال 2010 در کنفرانس توسعه دهندگان جهانی همراه با آیفون 4 و همینطور آیپاد نسل چهارم توسط استیو جابز معرفی شد. FaceTime برای سیستم عامل مک در 20 اکتبر همان سال یعنی سال 2010 منتشر شد. تا 24 فوریه 2011 فیس تایم به حالت بتا بود.

قابلیت

Face Time بر روی سیستم عامل های اپل فقط سازگاری دارد، امکان چت ویدئویی همزمان حداکثر با ده نفر، امکان ارسال پیام متنی، صوتی و تصویری و سرویس رایگان برای کاربرها دارد.

oovoo

تاریخچه

oovoo یک ارائه دهنده ویدیو کال و پیامرسان فوری است که توسط کمپانی اووو ال ال سی در سال2007 منتشر شد؛ این نرم افزار تا سال 2012 حدود 56 میلیون کاربر این برنامه را نصب کردند.

قابلیت

سیستم عامل هایی همچون سیستم عامل اندروید، آی‌اواس، ویندوز،لینوکس و مک اواس سازگاری دارد؛ مکان چت ویدئویی همزمان با چند نفر، امکان ارسال پیام متنی، صوتی و تصویری و سرویس رایگان برای کاربرها دارد.

Tango

تاریخچه

این نرم افزار در سال 2009 نوشته و منتشر شد، این برنامه در نسل سه و چهار شبکه ها همراه محبوبیت خاصی دارد، این برنامه در سال 2013 با 130 میلیون کاربر در میان نرم افزار های اندرویدی رتبه خوب چهاردهم ازآن خود کرد.

قابلیت

tango سیستم عامل هایی همچون سیستم عامل اندروید، آی‌اواس، ویندوز، ویندوزفون سازگاری دارد؛ امکان چت ویدئویی همزمان با چندنفر، امکان ارسال پیام متنی، صوتی و تصویری و سرویس رایگان برای کاربرها دارد.

Google Duo

تاریخچه

Google Duo در 18 می 2016 رونمایی شد و در تابستان همان سال در اپ استور ها در دسترس قرار گرفت.

قابلیت

سیستم عامل هایی همچون سیستم عامل اندروید، آی‌اواس سازگاری دارد؛ امکان چت ویدئویی همزمان با چندنفر، امکان ارسال پیام متنی، صوتی و تصویری و سرویس رایگان برای کاربرها دارد. و قبل از تصمیم به پاسخ دادن به آن، کسی را که با شما تماس می گیرد می توانید بررسی کنید.

Facebook Messenger

تاریخچه

این نرم افزار در 9 اوت 2011 منتشر شد، این شرکت در ابتدا به عنوان چت فیس بوک در سال 2008 توسعه یافت و این شرکت سرویس پیام رسانی خود را در سال 2010 ارتقا داده و پس از آن نسخه‌های آی او اس و آندروید را در اوت 2011منتشر کرد.

قابلیت

کاربران می توانند پیام‌ها و عکس ها، فیلم ها، برچسب ها، صوتی و فایل‌ها را ارسال کنند، همچنین به پیام‌های دیگر کاربران واکنش نشان دهند، سیستم عامل هایی همچون سیستم عامل اندروید، آی‌اواس،  سازگاری دارد؛ مکان چت ویدئویی همزمان با چند نفر، امکان ارسال پیام متنی، صوتی و تصویری و سرویس رایگان برای کاربرها دارد.

 

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید0
There are no products in the cart!