اپلیکیشن وب ویو (web view) چیست؟
اپلیکیشن وب ویو (web view) چیست؟
تحویل اپلیکیشن وب‌ویو در 3 روز کاری
باتوجه به هزینه بالا و زمان‌بر بودن ساخت اپلیکیشن نیتیو، خیلی از سایتها از اپلیکیشن وب‌ویو استفاده میکنند، ساخت اپ‌ وب‌ویو جزو خدمات تیک4 میباشد. در صورت تمایل به لینک زیر وارد شوید و درخواست اپ‌ویو برای اندروید یا IOS دهید.

ساخت اپلیکیشن وب‌ویو با تیک4

اپلیکیشن وب ویو

اپلیکیشن وب ویو چیست؟

تعریف وب ویو: وب ویو یک برنامه ساده است که با آن میتوان از یک مرورگر داخلی، به وب سایت شما به عنوان یک صفحه اصلی دسترسی داشت و نمایش داد و کاربران می توانند درون خود اپلیکیشن در داخل وب سایت شما به جستجو بپردازند. در یک جمله ساده می توان گفت : وب ویو کارش نمایش صفحات وب بر  روی یک اپلیکیشن اندروید یا ios است.

اپلیکیشن وب ویو یک سرویس آنلاین می باشد که برای سایت های که ریسپانسیو (responsive) و یا واکنشگرا می باشند و یا برای سایت های که دارای نسخه موبایل هستند به کار می رود. در این روش وب سایت شما با همان امکاناتی که دارد به اپلیکیشن وب ویو اندروید تبدیل می شود و مشابه یک مرورگر عمل می نماید.

وب ویو چیست؟

نمایش وب سایت ها بر روی اپلیکیشن اندروید یا  ios کاری است که وب ویو(web view) انجام میدهد. شما با استفاده از وب ویو می‌توانید سایت خود را به صورت آنلاین بارگذاری کنید و یا اینکه بدون اینترنت هم قادر خواهید بود سایت خود را لود کنید. از اپلیکیشن وب ویو اندروید و ios می توان برای تبدیل سایت های وردپرس به اپلیکیشن و سیستم های مدیرت محتوا استفاده کرد. شما می توانید رشته های html را درون برنامه خود به نمایش بگذارید. کاری که وب ویو انجام می دهد این است که برنامه شما را به برنامه وب تبدیل می کند و صفحات وب برای شما نمایش داده می شود.

به طور کلی میتوان گفت :

  • برای ساختن وب‌ویو نیاز به دانش برنامه نویسی بالایی ندارید و شما می توانید به راحتی آن را بسازید.
  • وب‌ویو برای شما مانند یک مرورگر عمل می کند.
  • شما می توانید با استفاده از وب‌ویو برای تمامی کسانی که از اپلیکیشن روی گوشی موبایلشان نصب است نوتیفیکیشن بفرستید.
  • بدون هزینه و صرف زمان زیاد می توانید اپلیکیشن اندروید و ios وب سایت خود را طراحی کنید.

چرا باید از اپلیکیشن موبایل استفاده کنیم؟

امروزه به دلیل افزایش موبایل های هوشمند نیاز به اپلیکیشن برای کاربران ضروری است. وجود بیش از 50 میلیون دستگاه موبایل هوشمند در ایران داشتن یک اپلیکیشن موبایل رو نه تنها یک مزیت رقابتی بلکه ضرورت برای هر کسب و کاری آنلاینی میتوان دانست.

اگر هم اکنون وب سایت شما دارای طراحی بهینه برای موبایل می‌باشد شما میتواتید اپلیکیشن وب ویو خود را طراحی و راه اندازی کنید و با تبدیل وب سایت به اپلیکیشن های موبایلی اندروید و یا ios کاربران شما دسترسی بهتری به مطالب و امکانات سایت شما خواهند داشت.

مزایای اپلیکیشن های وب ویو

  • طراحی بهینه: طراحی بهینه و استاندارد اپلیکیشن و قابلیت شخصی سازی اپلیکیشن مطابق با سلیقه کاربران
  • پشتیبانی از استاندارد های وب: وب ویو از اکثر استاندارد پشتیبانی می کند از جلمه: پشتیبانی از ویدئوی html5، آپلود فایل،جاوا اسکریپت، وردپرس و….
  • هزینه پایین ومقرون به صرفه: هزینه طراحی اپلیکیشن های وب ویو از ساخت اپلیکیشن های اختصاصی کمتر است و البته با رعایت تمامی امکانات سایت
  • افزایش رنک سایت: وجود اپلیکیشن وب ویو در رتبه سایت ما در گوگل موثر است و از آنجا که در واقع اپلیکیشن سایت ما را نمایش میدهد پس باعث افزایش ترافیک سایت می شود
  • اعمال تغییرات سایت در اپلیکیشن: هر تغییراتی که در سایت انجام دهیم در وب ویو اعمال میشود
  •  قابلیت اتصال به Mobile App Analytics گوگل
  • ارسال نوتیفیکشن

اپلیکیشن وب ویو

معایب اپلیکیشن های وب ویو

  • عدم توسعه آسان
  • عدم امکان طراحی اختصاصی اپلیکیشن
  • سایت حتما باید ریسپانسیو (Responsive) باشد

وب ویو در موبایل های اندروید و ios

موبایل های هوشمند از برنامه های مختلفی استفاده می کنند که هر کدام از آن برنامه ها کارهای را انجام می دهند و وظایفی دارند. در میان این برنامه ها تعدادی از آن ها برنامه های اصلی سیستم عامل موبایل شما به حساب می آیند اگر یکی از این برنامه ها غیر فعال باشد ممکن است قسمتی از دستورات شما یا برنامه های شما با خطا مواجهه شوند و یا حتی اجرا نشود اگر کاربر اطلاعاتی درباره آن نداشته باشد گمان می کند که قطعه ای از گوشی همراهش خراب شده است. در صورتی که این طور نیست و احتمالا یک برنامه خاص به روزرسانی نشده است. از بین تمامی برنامه های اصلی سیستم عامل که تا به امروز گوگل منتشر کرده است و تعدادی از آن ها جزء مهمترین ها محسوب می شد. یکی از این برنامه ها اندروید سیستم وب ویو(Android System WebView) است که جزء اصلی سیستم عامل می­باشد که جهت نمایش دادن محتوای وب در برنامه­  مورد استفاده قرار می­گیرد و Google LLC آن را منتشر نموده است.

این ابزار خاص از گوگل کروم قدرت گرفته و سعی می‌کند هر چیزی را به طور صحیح و با نهایت کیفیت نمایش دهد. در صورتی که این اپلیکیشن به روز نباشد ممکن است بسیاری از اپلیکیشن های شما با مشکلاتی مواجه شوند پس باید هر چه سریعتر آن را به‌روز کنید.

Webview صفحات وب شما را در قالب برنامه APK اندرویدی در اختیار شما قرار می­دهد. از این رو موارد مورد استفاده وب ویو، به نمایش درآوردن وب سایت و همچنین کدهای Html می­باشد.

کاربردهای وب ویو

یکی از کاربردهای webview می توان به نمایش نقشه های آنلاین مثل Google Maps اشاره کرد. اگر می­خواهید محل شرکت خود را روی نقشه­ نشان دهید، وب ویو یکی از گزینه­ هایی است که پیش روی شما قرار دارد که هم ساده و هم در دسترس می­ باشد و می­توانید به راحتی از آن استفاده کرد. از سری کاربرد دیگر وب ویو می­توان به نمایش محتوای که دائما در حال تغییر و بروز رسانی است اشاره کرد. اپلیکیشن­های مانند اینستاگرام به منظور نمایش متن”شرایط و قوانین استفاده از اپلیکیشن” از وب ویو بهره می­برند. بنابراین کاربر با مراجعه به صفحه(Activity) متن قوانین را به صورت آنلاین و آپدیت از سرور اینستاگرام اخذ می­کند. مزیت آن این است که به منظور اصلاح و آپدیت متن نیاز به ایجاد تغییراتی داخل برنامه و همچنین انتشار نسخه جدیدی نیست و کاربر بدون این­که اپلیکیشن را آپدیت کند هر دفعه که تصمیم دارد قوانین برنامه را مطالعه کند آخرین نسخه را می­بیند.

به عنوان مثال تصور کنید که یک وب سایت فروشگاهی راه اندازی کرده ­اید و به دلایلی از جمله هزینه زیاد، زمان کم و … امکان ساخت اپلیکیشن آن برایتان وجود ندارد. در این زمان شما می­توانید به آسانی وب سایت خود را در قالب یک اپلیکیشن موبایلی به کاربر ارائه کنید. این کار مشابه این است که کاربر وارد مرورگر شده و آدرس وب سایت شما را وارد کرده است. البته تفاوت آن این است که نیازی به وارد کردن آدرس نیست و به محض این­که برنامه را اجرا کنید وب سایت بارگذاری می­شود.

روش های دور زدن تحریم اپلیکیشن های ایرانی در اپ استور اپل

کمپانی اپل اپلیکیشن های که خارج از اپ استور دانلود شده اند را از دسترس کاربران خارج کرده است وتمام کسانی که از موبایل های آیفون استفاده میکنند با این مشکل مواجه شده اند.

اپلیکیشن‌های نظیر آپ، تاپ، تپ سی، اسنپ، ریحون، همراه من، دیجی استایل، علی بابا و …. و همچنین اپلیکیشن بانکی نظیر بانک ملی، ملت و …. همگی از کار افتاده‌اند و کاربران بسیاری با مشکل مواجه شده‌اند.

روش دور زدن تحریم نظیر:

  • استفاده از نسخه وب اپلیکیشن
  • دسترسی به برنامه هایی که پیش‌تر از اپ استور دانلود کرده‌اید
  • جیلبریک کردن
  • راه حل سیب اپ (بزرگ‌ترین فروشگاه ایرانی برای برنامه های iOS)

برای اطلاع بیشتر از روش ها روی لینک کلیک کنید.

استفاده از نسخه وب اپلیکیشن

یکی از ابتدایی‌ترین روش‌ها برای حل این مشکل، استفاده از نسخه وب اپلیکیشن است. در واقع اپلیکیشن‌ های ایرانی در پلتفرم iOS در راستای واکنش به اقدام اپل اعلام کرده‌اند که چنانچه کاربران همچنان مایل هستند از این اپلیکیشن‌ها استفاده کنند، باید از نسخه وب اپلیکیشن استفاده کنند. در همین راستا بسیاری از کاربران به دلیل سرعت پایین نسخه وب اپلیکیشن و فرآیند نسبتا طولانی آن که می‌بایست مرورگر خود را باز کنند و آدرس موردنظر را وارد کنند تا نهایتا بتوانند از خدمات اپلیکیشن موردنظر استفاده کنند، شکایت داشته و این روش را نمی‌پسندند، اما می‌توان به کمک یک ترفند ساده، این فرآیند را خیلی کوتاه‌تر و ساده‌تر کرد.

به عنوان مثال اپلیکیشن اسنپ یکی از قدرتمندترین سرویس‌های تاکسی اینترنتی است، استفاده از نسخه وب اپلیکیشن را به کاربران خود پیشنهاد داده است. اساس کار در این روش ایجاد یک میانبر یا همان شورتکات روی هوم اسکرین می باشد اما از آنجا که iOS یکسری محدودیت دارد، برای انجام این کار می‌بایست تنها از مرورگر پیش‌فرض این پلتفرم یعنی سافاری (Safari) استفاده کرد.

اپلیکیشن وب ویو ios

 

  • ابتدا مرورگر سافاری را در آیفون خود باز کرده و آدرس موردنظر را در نوار جستجوی آن تایپ کنید.

اپلیکیشن وب ویو ios

 

  • حال در پایین صفحه آیکون به اشتراک‌گذاری (یک مربع با فلش رو به بالا) را مشاهده می‌کنید که با ضربه زدن روی آن، یک منوی جدید باز می‌شود. در این قسمت شما می‌توانید با استفاده از گزینه‌های مختلف، آدرس وب سایت موردنظر خود را در هر جایی که دوست داشته باشید به اشتراک بگذارید. حال اگر با انگشت خود را به سمت چپ سوایپ کنید، گزینه Add to Home Screen را مشاهده خواهید کرد که می‌بایست روی آن ضربه بزنید.

اپلیکیشن وب ویو ios

 

  • پس از آنکه گزینه Add to Home Screen را انتخاب کردید، از شما خواسته می‌شود که نامی برای این میانبر اختصاص دهید.

 

  • در آخر روی Add ضربه بزنید تا آیکون موردنظر به هوم اسکرین گوشی شما منتقل شود. از این پس هرگاه خواستید به آدرس موردنظر بروید، کافی است روی آیکون و میانبر ساخته شده، ضربه بزنید تا مستقیما به صفحه موردنظر هدایت شوید.

 

تحویل اپلیکیشن وب‌ویو در 3 روز کاری
باتوجه به هزینه بالا و زمان‌بر بودن ساخت اپلیکیشن نیتیو، خیلی از سایتها از اپلیکیشن وب‌ویو استفاده میکنند، ساخت اپ‌ وب‌ویو جزو خدمات تیک4 میباشد. در صورت تمایل به لینک زیر وارد شوید و درخواست اپ‌ویو برای اندروید یا IOS دهید.

ساخت اپلیکیشن وب‌ویو با تیک4

5/5 - (14 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

اشتراک در
اطلاع از
guest

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جواد
جواد
3 سال قبل

سلام و عرض ادب
چند سوال:
۱. آیا اپلیکیشن وب ویو نیازی به آپدیت داره؟ چه موقع؟
۲. حتما باید در بازار یا سیب اپ بارگزاری بشه یا میتونیم خودمون لینک مستقیم بدیم برای دانلود اپ؟
۳. چه امکاناتی میتونیم برای این نوع اپ بسازیم؟ مثل سایدمنو که هر کدوم به منوهایی از سایت لینک شده باشه و اینجور مسائل (مثل اپلیکیشن پونیشا)
با سپاس

سجاد گردکانه
سجاد گردکانه
3 سال قبل
پاسخ به  جواد

با سلام و خسته نباشید
۱ – خیر ، نیازی به آپدیت ندارید و هر تغییری در سایت خود اعمال کنید ، برروی اپلیکیشن شما نیز اعمال خواهد شد ، به این علت که اپلیکیشن وب ویو همان نمای ریسپانسیو (واکنشگرا) سایت شما است و عملا هیچ تفاوتی با سایت شما ندارد ، تنها تفاوت این است که این اپلیکیشن که در واقع یک مرورگر است ، فقط آدرس دامنه شما را باز میکند و به کاربر نمای متناسب با رولویشن صحفحه نمایش موبایل / تبلت ش را نمایش می دهد
۲ -در اندروید میتوانید در مارکت ها (به این شرط که این اجاره را به شما بدهد) منتشر کنید و لینک دانلود مستقیم آن را نیز به کاربران بدهید ، اما در IOS تنها میتوانید برروی مارکت های مربوط به این پلتفرم اپلیکیشن خود را منتشر کنید و کاربران ios امکان نصب محلی را ندارد (فایل نصبی ios را نمی توانند دانلود و مانند اندروید از حافظه داخلی خود نصب کنند) و تا به الآن تنها مارکتی که از اپلیکیشن های وب ویو پشتیبانی کرده است انار دونی می باشد
۳ – هیچ امکان خاصی را در حالت پیش فرض نمی توانید به این اپلیکیشن اضافه کنید ، مگر اینکه یک نسخه از سایت خود را با امکانات مدنظر برای سایز های مورد نیاز بسازید و آن را به عنوان صفحه اصلی سایت به اپلیکیشن معرفی کنید
با تشکر از همراهی شما

خدمات ساخت اپ وب‌ویو اندروید
خدمات ساخت اپ وب‌ویو اندروید
انتشار اپلیکیشن در مارکت ها بر عهده مشتری است.
اپ به صورت وب‌ویو میباشد که امکانات سایت را دارد (نمایش رسپانسو سایت در قالب یک اپلیکیشن ) .
مبلغ اعلام شده ، برای یک  واحد اپلیکیشن وب ویو (  اندروید ) می باشد.
در حال حاضر امکان ارائه خدمات IOS وجود ندارد.

مدت زمان تحویل اپلیکیشن پس از ثبت درخواست ۳ الی ۵ روز کاری می‌باشد.

فرم دریافت اپلیکیشن وب ویو:

  • Accepted file types: png, Max. file size: 200 MB.
    سایز تصویر فقط 1024*1024 و با فرمت png باشد.
  • رسید پرداختی را بعد از پرداخت 400,000 تومان از طریق این لینک ( https://tik4.com/payment ) در فیلد وارد کنید.
  • جهت دریافت اپلیکیشن
  • جهت ارتباط تیم پشتیبانی

امتیاز دهید

دیدگاه‌ خود را بیان کنید

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سبد خرید0
There are no products in the cart!